Huurverhoging :(

Discussie in 'De lounge' gestart door SuzykeQ, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij wonen in een eengezinshuurwoning (vrije sector van woningbouw). We zijn 2 jaar geleden bijna verhuisd van ene flat. We wilden groter wonen, tuin, en aangezien ze het hadden over huren omhoogtrekken van mensen die teveel verdienen, dachten wij: let's go. Maar, nu bijna 2 jaar later, gaan we vanaf juli dus 100 euro meer betalen als toen we hier kwamen. En we betaalden al bijna 800, nu straks bijna 900. Gaat de huur werkelijk jaarlijks zoveel omhoog? over 5 jaar hebben we dan serieus een probleem, over 10 jaar staan we dan mooi op straat. Nou ja, hopelijk niet, maar die stijgingen kunnen we straks financieel niet meer aan. In de flat steeg de huur een paar euro per jaar, dit loopt de spuigaten uit nu.

Hebben de huurders hier de brief al gehad? hoeveel stijgen jullie, wij dit jaar dus rond de 53 euro, vorig jaar ook zoiets. Is mooi wel weer 600 euro per jaar extra :( die we hard kunnen gebruiken (gaan al 3 jaar bijv. niet op vakantie). En we verdienen niet eens slecht. Mijn man is wel dit jaar (2012) 150 euro netto gekort wegens bezuinigingen en daarvoor is de reiskosten met 250 euro netto maandelijks omlaag gegaan. Verschil van 400 euro dus, en dan ook nog die 100 euro die we meer betalen vanaf juli dan 2 jaar terug. Is mooi wel 500 euro minder maandelijks die we maar moeilijk kunnen missen. Ik word er moedeloos van. Ik kom er wel overheen, maar wil graag eventjes klagen denk ik. Pfff...

2. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ja ik ben ook vreselijk bang hiervoor. Wij redden het ook maar heeeeel erg moeilijk. Ik ben benieuwd hoeveel onze huur omhoog gaat.

Het erge is ook nog dat mijn man is verteld dat hij misschien in de winter niet meer hoeft terug te komen wegens bezuinigen.

Ik ben momenteel ook werkzoekende maar kom nergens aan de bak en heb nog een kleintje thuis.. Opvang is ook veelste duur en heb niemand in de buurt die ik genoeg vertrouw.

Nou succes iedereen waarvan de huur omhoog zal gaan;)

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wij wonen ook gehuurd, de huur gaat inderdaad elk jaar omhoog met 3% normaal gesproken maar nu kijken ze inderdaad ook naar het totaal jaarinkomen.

Ze kunnen wel maar tot een bepaald bedrag gaan (precies maximum bovenop de oorspronkelijke huurprijs weet ik niet) maar dat kan best 10 jaar opbouwen ja, helaas is dat het enigste nadeel van gehuurd wonen. :(

4. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Wij hebben toen we hier kwamen wonen 2 jaar terug, de huur laten vast zetten voor 5 jaar. Dus hebben nog 3 jaar hier niks mee te maken gelukkig.

5. Talvi

Talvi Niet meer actief

Bij ons gaat de huur elk jaar iets van 5 euro omhoog..

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Dat is wel heel erg veel. Wij 17.50euro om hoog nu.
    We gaan nu 460 betalen

7. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik weet niet hoe het financieel is natuurlijk. maar kun je dan niet beter gaan kopen.
    Als je nu 900 euro kunt missen voor een huur wonen dan moet hypotheek ook wel lukken.
    Wij betalen minder dan dat per maand. En krijgen nog hypotheekrente aftrek terug ook.

8. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Wij huren ook in de vrije sector (kunnen helaas niet anders) en onze huur gaat gemiddeld per jaar met € 50 omhoog. We zijn vorig jaar van €895 naar €940 gegaan en voor onze tweede auto parkeren betaalden we €50 en dat werd €52. Het zal dit jaar in totaal wel rond of boven de €1.000 maandelijks uit gaan komen vanaf juli (verwacht ik). Het is zeker rot. We hopen ook snel weg te zijn want over een aantal jaar is dit onbetaalbaar.

9. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Als je zoveel huur betaald dan kun je toch ook gaan kopen?

10. wheelie

wheelie Bekend lid

11 apr 2013
    782
    0
    0
    bij ons ging vorig jaar ook de huur met zoveel omhoog. ik ben bang dat het dit jaar weer veel hoger gaat worden. pff en we redden het nu al moeilijk. nu mijn partner zijn baan kwijt is hebben we 500 euro per maand minder :(

voor kopen is helaas onze inkomen te laag. we hebben nu (vriend in ww) 1900 netto in de maand en onze huur is 540

11. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Een koopwoning het overwegen waard? Dan heb je geen last van huurverhoging, alleen weet je niet wat ze met d3 hypotheekrente aftrek gaan doen.

12. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Dat is de reden dat wij zijn gaan kopen.

Wij begonnen op 990,00 per maand en eindigden op ruim 1300 euro.

Nu betalen we netto aan hypotheek 1300,00 en wonen véél groter.

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Maar dat zijn dan toch geen woningen van een stichting meer?

Hier vrije sector maar we hebben nog niets gehoord eigenlijk.

14. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Hier ook de max aan huurverhoging, 48 euro er bovenop.

We zijn druk bezig met het kijken naar een koopwoning (2de bezichtiging maandag). Terwijl ik naar mijn gevoel helemaal niet scheefwoon, maar volgens de lettertjes wel.

15. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kopen kan wel, maar we krijgen echt niet veel meer tegenwoordig, laatst laten uitrekenen en we kregen sowieso 40.000 minder dan we ene paar jaar terug zouden krijgen. Daarnaast, de huizen in deze omgeving zijn duur, echt duur.
    Een huis waarin wij wonen nu begint bij 3.5 ton. En dan is dit een 'standaard' huis. Mijn man werkt rond Amsterdam en daar wil ik niet wonen, en ik verwacht dat het daar ook duur is. We kunnen hier een mini huisje kopen, of een flat, liever niet, ben ik eerlijk in.
    Maar als het moet, dan doen we dat over en paar jaar misschien maar. Dan heb ik het echt over iets van 70m2 en we wonen nu op 130m2. Ik ben uit de flat gegaan mede doordat ik gestoord werd van het ruimtetekort, ik had er echt last van.
    Maar als het niet anders kan dan moet het op den duur maar. Tweede maar is, dat mijn man ws. tot 2016 baanzeker is, daarna niet meer.
    En dan zit je met een hypotheek die misschien niet meer op te brengen is. Als hij zijn baan kwijtraakt en we wonen hier, dan gaan we in inkomsten dusdanig achteruit dat goedkoper huren in nood wel een optie is. Met een hypotheek zit je meteen met een gigantisch probleem.
    Ik ben geen risktaker, ik durf het nu niet aan. Misschien na 2016 wel. Maar we gaan er dit jaar toch maar eens over nadenken. Alhoewel ik hier echt niet weg wil, ik heb het hier zo fijn.

Het is op dit moment niet zo simpel, helaas. Dus het voelt nu allemaal zo zuur...

16. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Wat een geld ... Ik zou inderdaad overwegen om te gaan kopen, als je dit pm aan huur kan betalen kan je makkelijk een huis kopen voor dit bedrag.

17. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik woon niet scheef. Ik huur van de woningbouw, vrije sector. Dat heeft onze woningbouw ;) voor mensen die tussen de 40 en 55.000 euro verdienen ;) en nee, daar zitten we niet boven, dit is dus de standaardhuurverhoging volgens de brief, van 6.5%. Als dat jaarlijks is, hebben we dus wel een enorm probleem over 5 a 10 jaar, als kopen om welke reden dan ook niet lukt. En dat maakt me verdrietig.

18. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    Ik heb nog niks gehoord over huursverhoging bij ons. Ik dacht ik ga lekker meer proberen te werken zodra die kleine volgend jaar naar de basisschool gaat maar dan gaat waarschijnlijk de huur ook nog eens meer omhoog :( Mensen die meer willen werken worden gewoon gestraft pff :(

19. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb net berekend op hypotheker.nl op geschatte inkomsten dit jaar. Is niet veel soeps nu, 229.000 zouden we kunnen lenen (denk iets meer) maar daar heb je in de randstad in dit dorp echt niets voor. Drama, misschien mega klein, of ene flat en dat wil ik eigenlijk niet, niet kopen iig. We gaan er deze zomer maar eens voor zitten. Niet nu, ik moet er rustig naartoe werken denk ik ;)

20. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ben ook weer benieuwd zal 1 deze dagen wel weer een brief in de bus vallen...

ben niet mega bang.. als het op jaarinkomen gaat.. we verdienen een poep en een skeet samen..

Deel Deze Pagina