Ik had mijn dochtertje vanmiddag bij mijn moeder op bed gelegd omdat ik naar werkbespreking moest. Na 2 uur lag ze nog te slapen en ging mijn moeder even bij haar kijken. Ze kreunde erg, mijn moeder heeft haar wakker gemaakt en getempt. Bij 40.1 heeft ze de thermometer eruit gehaalt (ze vond hem te hoog worden ) Gelijk de dokter gebeld waar we langs mochten komen. Die kon niet vinden waar de koorts vandaan komt. De dokter zij dat we haar een zetpil moesten geven, en de koorts is nu gezakt naar 38,5 Morgen zouden we een weekend weg gaan, hoop dat de koorts dan gezakt is. Ik heb haar bedje op onze kamer neergezet zodat ik haar in de gaten kan houden. Ze slaapt alleen onder een lakentje in haar slaapzak. Vraag me alleen af, als de koorts vannacht weer stijgt mag ze dag weer een zetpil ?
Zolang je niet weet waar de koorts vandaan komt kan het weer rap stijgen zodra de zetpil is uitgewerkt. Mijn advies is om maximaal 7 uur na de vorige zetpil er weer eentje te geven. En haar overdag goed in de gaten te houden.
hai, hoelaat heb je de zetpil gegeven? Ze mag er 2-3 x per dag een van 120 mg. Dus ongeveer 8 uur ertussen...... Hou haar wel in de gaten, zorg dat ze goed blijft drinken. Ik hoop dat het morgen weer gezakt is. Misschien tandjes? (onze dochter heeft dan hoge koorts)
ik geloof dat je goed moet uitkijken dat de koorts niet te snel stijgt en zakt door zetpillen, vanwege een koortsstuip, moet je anders even met de zoekfunctie op kootsstuip zoeken sterkte met haar
Ze was net is slaap gevallen, ze lag weer een beetje te kreunen en onrustig te slapen. Zal ik haar na 8 uur weer wakker maken voor een zetpil ? Aan die tandjes zat ik ook al te denken. Ze heeft er nu nog geen 1
van de tandjes is wel erg hoog meestal is dan tot 39 ze kunne krijgen alleen in een slaapzak is warm genoeg denk ik denk een laken erbij te warm is 120 mg is vanaaf 1 jaar mijn dochter heb ze nu ook en werd bij de aphotheek gezegt ook zolang ze goed drinkt en allert is dus niet suf word word ze dit zou ik dokter gelijk trug bellen veel beterschap
Ik heb zojuist de huisartsenpost gebeld ivm koorts. Mijn zoontje heeft afgelopen weekend een koortsstuip gehad, en mij is afgeraden om paracetamol te geven. Ook de arts die ik zojuist heb gesproken heeft mij dit afgeraden. Maar mijn zoon heeft nu 39 en nog geen 40, misschien zit daar het verschil in. Het advies dat ik heb gekregen is om later op de avond nog te meten. Onder de 40 graden, en als hij nog alert is dan kan ik hem eventueel koelen met een washandje en koud drinken. Boven de 40, en/of als hij suf is etc. dan moet ik weer bellen. Ook een lauw badje geven is nog een optie. Ik zou je kindje in een romper onder een lakentje doen of alleen de slaapzak. Ruben ligt ook alleen in een romper in een dunne mouwloze slaapzak, dit was goed zei de arts. Ze moeten hun warmte kwijt kunnen. Hoe is het nu met je kindje?
Ik zou in ieder geval in de gaten houden of de koorts niet heel snel weer steigt! En als dat wel zo gewoon de huisartsenpost bellen.
We zijn gisteravond weer langs de huisartsenporst geweest. Ze lag om 21.30 weer te kreunen in haar bedje. En de koorts steeg. En kreunende kindjes willen ze toch zien. Gelukkig was alles goed. De arts vertelde me ook dat zodra ze kreunde en ik het niet vertrouwde ik gewoon weer moest bellen. Hij vertelde dat 120 mg voor haar al wat weinig is omdat ze het gewicht heeft van een 1 jarige (ruim 9 kilo) Ze mag dus iets sneller weer een zetpil. Gisteravond om 23.00 weer een zetpil gegeven en haar naast me laten slaten in een romper met slaapzak. Ze had vannacht koude armpjes maar ze kreunde niet meer. Heb haar net weer getempt 37.5 geen koorts meer dus. Als de koorts wegblijft gaan we in het begin van de middag toch maar het weekend weg, met de thermometer mee !
tjee wat vervelend! heel veel beterschap met je kleine en hopelijk een fijn weekend ennuh veergeet je ook de zetpillen niet
Haha nee die vergeet ik niet, vind het wel spannend hoor om weg te gaan nu ze gisteren zo ziek is geweest. Maar het is maar 1 1/2 uur rijden dus we zijn zo thuis als ze erg ziek word.
Ja,dat kan. Waarschijnlijk is het meer geconcentreerd omdat ze vocht heeft uitgezweet.... fijn weekend! gr. wup