Ik zit vandaag op cyclusdag 18 en heb me toch een ovulatiepijn gekregen. Normaal heb ik dit niet vaak. Dat kwam ineens opzetten. Vanmorgen al een lichte buikpijn, alsof ik ongesteld ben, maar nu dus echte fikse krampen. Eigenlijk zouden we het liefst NU op dit moment moeten vrijen, maar natuurlijk is mijn mannetje aan het werk en ik zie hem pas vanmiddag tegen half 5. Als we dan even naar boven gaan, zijn we dan nog op tijd denken jullie? Of zal de eisprong dan al voorbij zijn? Hoelang houd dit meestal bij jullie aan, die krampen? Ben zo bang dat we er weer te laat bij zijn. Eergisteravond hebben we wel seks gehad, dus het zou kunnen... Wat een raar onderwerp ook, als ik het teruglees. Maar we willen zo graag een kindje. Het is zo teleurstellend als de maanden steeds voorbij tikken en er niks gebeurd, en nu hoop ik er dus op tijd bij te zijn. Dus als we rond etenstijd nog even er wat voor doen, red ik dat dan nog denken jullie?
Ik had 2 dagen terug onzettende krampjes en felle steekjes. Gister ook en vandaag voel ik mijn BM bij elke beweging die ik maak. Ik dacht ook dat ik de eisprong al had. Echter heb ik pas vandaag een positieve ovulatietest! Volgens mij kunnen de krampjes zowel voor de eisprong komen (voorbereiding?) als tijdens de eisprong... Maar weet het niet zeker
Het kan zijn dat je eisprong pas morgen of overmorgen is! Zelf had ik mijn eisprong (volgens de ovulatietesten) de 2e dag van de krampjes. Dus ik zou het gewoon maar blijven proberen hoor, de komende dagen
Ik heb altijd de dag voor mijn ei, een wat zeurende pijn die aanwezig is, maar ook niet overdreven. Op de dag van ei, heb ik altijd een flinke, felle, stekende pijn in mijn linker of rechterzij. Net of je te lang, te hard gelopen hebt. Ken je dat gevoel? Maargoed, dat was je vraag niet . Ik denk dat je nog wel optijd bent hoor! En voor de zekerheid zou ik nog wel een paar daagjes door vrijen .
Dit heb ik op dit moment ook! Lopen is zelfs vervelend met krampen! Maar mijn ovutest is nog niet positief. Wij hebben ook eergister voor het laatst gevreeën en gaan vanavond weer (om de dag) dus dan ben je nog ruim optijd als je vanavond gaat klussen denk ik hoor.
Gewoon doen. Ik had het deze maand de dag voor en de dag van mijn eisprong. Verschilt per maand. Vorige maand was het 1 ochtend, waarschijnlijk de dag ervoor. En het schijnt pas gesprongen te zijn/te springen als de kramp weg is. Dus.. En daarna is je ei nog iets van 12 uur te bereiken als ik het goed hoor. Dus lekker van bil, zou ik zeggen. PS: weten jullie dit? Kun je ook kramp of onderrugpijn hebben van je eisprong 2 dagen erna? Ik had dinsdag mijn ei en had gisteren nog wat last, vandaag niet meer tot nu. Kan ook van verkeerd zitten zijn, dat weet ik niet. Maar voreg het me af.
Ik zou het gewoon proberen! Maar weet je zeker dat het je ei was? Soms kunnen het ook voortekenen zijn idd zoals eerder beschreven. Gebruik je ovulatietestjes? Maar voor de zekerheid gewoon klussen! @Babke: ik heb ook wel eens last van mijn onderrug na de eisprong. Kan dus wel maar hoe dat het kan? Moet je mij ook niet vragen!
Ik heb ook weleens gelezen dat die pijn het groeien van het ei is. Ik heb die pijn 2 dagen voordat ik in fertility friend een rood kruis krijg, dus 2 dagen voordat ff aangeeft dat mijn eisprong geweest is. Tijdens die pijn heb ik ook een piek van cervixslijm. Veel plezier...
Bedankt voor jullie reacties. we hebben 'er' nog geen tijd voor gehad en zijn druk vandaag en moeten vanavond ook nog weg. En dan zullen we eens flink van bil gaan. Fijn dat jullie dat nu ook weten. Ik hoop dat ik nog net op tijd ben. Vanmiddag had ik ook nog buikpijn en nu geen buikpijn. Please, laat het raak zijn...
Hihi, succes met het flink van bil gaan Jel.. Om je vraag te beantwoorden: ik temp om die reden, had laatst ineens die pijn en volgens mijn temp had ik toen ook precies mijn eisprong. Is het die typische pijn die je hebt sinds de curretage? Je ei leeft nog 24 uur en is normaliter nog iets van 6 uur te bevruchten, maar als er een snel zaadje bij zit zou het daarna technisch gezien ook nog kunnen.. en van eergisteravond zou het ook nog kunnen, het zaad van je man is toch gewoon goed? (ben van mijn dochter zwanger geworden van een eergisteravondje zeg maar, dus kan makkelijk ) Oh ik hoop dat je over 2 weken positief test!! *duimt*
Dankje babyengel. Nee helaas is het zaad van mijn man niet goed. Het probleem is dubbelop bij ons, en ik heb pcos. Ik ga vanavond voor dat we (met elkaar) naar bed gaan even een ovulatietestje doen. Ben benieuwd wat die aangeeft.
Ik vroeg me ook al af of dat die pijn (ik heb een stekende pijn in m'n rechterkant van m'n onderbuik zeg maar) die je dan de hele dag voelt iets te maken heeft met je eisprong. Ik heb dinsdag, toen ik die pijn voelde, een ovulatietest gedaan en die was nog blanco. Net weer getest en nog steeds blanco. Zou die pijn dan een voorbode zijn van de eisprong en kan het zijn dat het dan nog een paar dagen duurt voor de echt eisprong?
Ik denk dat die pijn die jij beschrijft, Apekop het groeien van de eicel is. En ook omdat je ovulatietest nog niet positief is, is een teken dat die pijn niet altijd tegelijk met je eisprong komt. Als ik terug kijk ik mijn cyclussen dan heb ik op de dag van eisprong bijna nooit pijn.
Ja denk je? Nou, bedankt voor je snelle reactie joh! Begon al te twijfelen of ik niet te laat was... Staat dat op internet dat dat het groeien van de eicel is? Kan ik dat ergens vinden op een site? Niet dat ik je niet geloof maar ben wel benieuwd naar hoe je dat weet
Ik vind net dit op het net: Als de ovulatiepijn over is, is ook de eisprong voorbij. Als je zwanger wilt worden, kun je vrijen als de pijn optreedt. Je bent dan net op tijd. De eicel leeft immers ongeveer 12 à 24 uur. Wanneer de eisprong nadert, hebben sommige vrouwen buikpijn, vaak op een duidelijk aanwijsbare plek, links of rechts onderin de buik. Dat wordt ovulatiepijn of middenpijn genoemd. Het is het gevolg van de spanning in de eierstok, en gaat aan de eisprong vooraf. Als je vrijt zodra de ovulatiepijn optreedt, ben je net op tijd. De dag van de eisprong is de eicel vruchtbaar. Maar ik heb op de dag van die pijn een test gedaan en negatief getest?? Dat k.t internet brengt je soms echt in de war! Bah ... Haha
Heb toen straks even een ovulatietestje gedaan en er kwam een licht streepje naast. Dus hoop dat we nog op tijd zijn.
Jel, ik hoop het voor je dat het flink van bil gaan geholpen heeft! Apekop, ja dat internet... fijn dat het er is maar het kan je ook flink aan het twijfelen brengen!!! Herken het helemaal
Nou, heb net positief getest dus vanavond hier ook ff flink van bil haha. Zo zie je maar weer dat internet niet altijd gelijk heeft/betrouwbaar is....
Ik zal het voor je opzoeken als ik weer achter de pc zit, apekop. Geeft je misschien een beter gevoel. Maar dat je nu wel een positieve ovulatie test hebt, bevestigd het wel.