Hoi meiden, Inmiddels ben ik al een ruime tijd gestopt met de pil. Iedere maand heb ik voor mijn ongi (soms 1 week vantevoren of zelfs nog wat langer) diverse klachten, ik heb een erg opgeblazen en misselijk gevoel. Ik loop echt een hele dag met zo'n gevoel dat ik te veel gegeten heb. Verder een heel vervelend gevoel in mijn onderbuik. Ook vaak gevoelige borsten en tepels. Jullie kunnen je wel voorstellen dat ik al heel vaak gedacht dat ik zwanger was, maar iedere keer helaas een teleurstelling. Als de ongi begint houdt het nog een dag of 2 aan en dan wordt het langzaam minder. Ontpillen kan het volgens mij nu echt niet meer zijn. Ik ben al weleens naar de dokter geweest en hij zegt dat het met de eisprong te maken heeft. De pil kan de klachten verhelpen. Maar ja dat willen we natuurlijk niet, want ik wil juist heel graag zwanger worden! Nu heb ik wat gegoogled en kwam ik PMS tegen, zou dit het kunnen zijn? Veel symptomen die ik op internet vindt kwamen overeen! Heeft iemand ervaring? Kun je met PMS wel gewoon zwanger raken? En meiden die zwanger zijn geraakt, voelde het toen je zwanger was anders dan voor je ongi werd? Ben erg benieuwd of er meiden in hetzelfde schuitje zitten en of ervaring hebben! Alvast bedankt!
PMS betekend.. pre menstrueel syndroom en is normaal bij iedere menstruatie.. t heeft niets te maken met je vruchtbaarheid..de een heeft er heel veeel last van en de ander niet.. zo had ik voor onze eerste zoveel pijn voor en tijdens ongi dat ik niet eens kon lopen.. na zijn geboorte (en nu nog steeds) voel ik niets meer.. ja hooguit wat zere boobs, hoofdpijn, sjagrijnig.... vorige maand was ik ook misselijk de wk voor ongi.. dat was dan weer nieuw voor mij...tis iig niet iets waardoor je niet zwanger zou kunnen raken...
Dank je Ok,dan ben ik dus waarschijnlijk iemand die er juist veel last van heb. Het is gewoon zo vervelend, ik ben op zich niet zo bang dat ik daardoor niet zwanger kan raken. Maar het vervelende is dat het zo op zwangerschapssymptomen lijkt (alleen dus nog niet hoe die bij mij zullen zijn) En ik weet alleen een posi test geeft uitsluitsel. Het maakt je alleen zo onzeker. Ik begin juist nu te denken dat als ik de klachten komen de ongi ook wel zal komen.
Hier een echte pmspatient Net positief getest! Het verschil bij mij was deze maand dat ik niet direct na mijn ei zere borsten kreeg, die kreeg ik afgelopen zondag pas (dus iets meer dan een week later). Vanaf toen ook ongi-krampen, duurde ongeveer 4 dagen en nu alleen nog een wat zeurderig gevoel in mijn buik. Ook een soort van opgeblazen gevoel, en het is net of mijn onderbuik iets steviger is.. Dat was voor mij dus allemaal anders. Hoop dat dit je helpt, en maak je dus geen zorgen, pmsers kunnen ook zwanger raken Liefs
Ben gewoon benieuwd of er meiden in dezelfde situatie zitten/zaten. Waren de PMS klachten er ook toen jullie zwanger waren, waren de zwangerschapsklachten te vergelijken met de PMS? Of zijn die klachten er dan juist niet en komen de zwangerschapsklachten pas later? Ik weet het elk lichaam en elke cyclus is anders, maar het lijkt me leuk ervarigen uit te wisselen! Groetjes!
Hoi Sanne! Dank je voor je reactie Gefeliciteerd meid! Dat geeft idd hoop! Heb 1 dag last van mijn borsten gehad maar dit was nog voor mijn ei denk ik. Ik heb nu alweer een paar dagen last van dat opgeblazen misselijke gevoel, alleen mijn borsten voel ik (nog) niet. Ik heb echt de hele dag het gevoel dat er een steen in mijn buik ligt. Afwachten is het enige wat ik kan doen. Ik ben bang dat ik gewoon weer ongi zal worden.... Geniet van je zwangerschap!
Dank je wel! Ik vind het allemaal nogal onwerkelijk allemaal... Dat baksteen in je maag gevoel had ik dus ook.. En als ik eerlijk ben was ik er ook van overtuigd dat ik ongesteld ging worden, met name door die krampen. Dus geef de moed nog maar niet op hoor. Je moet nog 11 dagen wachten voor je kan testen? Dan kan er nog van alles gebeuren! Wat trouwens bij mij ook een verschil is, is dat ik deze maand niet een week van te voren super chagrijnig was. Liefs
Tja 11 dagen..... hoop dat ik het vol kan houden. Ik heb vanwege mijn onregelmatige cyclus mijn banner ruim gezet. We wachten af....
Aha, spannend dus. Ben zelf ook erg onregelmatig, maar wist gelukkig wel wanneer ongeveer mij ei was. Mijn schoonzus is vandaag bevallen (hoe een toeval), ga ik vanavond heen. Dus voordat ik een borrel of wat dan ook zou drinken, wou ik toch even een testje doen Ik ga in ieder geval voor je duimen! Liefs
hey mama 1979 heel herkenbaar verhaal!! dat is een reden waarom ik 10 jaar geleden aan de pil ben gegaan.. nu ik weer gestopt ben heb ik inderdaad ook een week voor ik ongi moet worden allemaal klachten. Het het vervelende is dat die klachten 2 betekenissen kunnen hebben of zwanger of ongi. Zelf ben ik nu minder actief op het forum, omdat ik in elk verhaal van een net zwangere mezelf herken kwa klachten... Zo duren de maanden echt lang en is het steeds een ergere domper als ik toch weer ongi ben. Succes hoop dat je snel zwanger mag zijn, en laat je niet gek maken he! liefs
Hoi Wianhalu, Ja jouw verhaal is ook zo herkenbaar. Bij mij precies hetzelfde, bij mij waren die klachten idd. ook de reden dat ik aan de pil ging en de HA zegt ook dat alleen de pil die klachten weer kunnen verminderen. Maar ja dat willen we niet he!! Ik kan het gevoel ook heel moeilijk omschrijven. Het is niet dat ik op bed moet liggen van de pijn. Maar het is zo vervelend. Ik heb dan weer honger en dan weer een erg opgeblazen en misselijk gevoel. Het idee dat ik moet overgeven, maar ja dat gebeurd dan weer net niet. En idd die maanden duren zooooo lang. En nu denk ik dus ook weer, de klachten zijn er weer dus zal wel niet zwanger zijn. Ik haal me vanalles in mijn hoofd. Jij ook succes en hopen dat een positieve test ons snel van onze onzekerheid af mag helpen! Liefs
Ik heb jullie berichten gelezen en wil me graag even hier bij aansluiten. Ook voor mij zijn al die klachten heel herkenbaar! Toen ik nog aan de pil was had ik 1 a 2 dagen voor de ongi krampen in onderrug en buik en hoofdpijn. Toen ik stopte met de pil had ik dat ineens ruim een week en kwam er nog een stapeltje klachten bij als misselijk, stemmingwisselingen en gevoelige tepels. Ik zit nu aan het einde van ronde 5 (2 dagen voor mijn nod) en heb al ruim twee weken steken in mijn linkerlies en af en toe rechts. De afgelopen 2 dagen kreeg ik behoorlijke ongikrampen dus dacht dat ik gewoon wat eerder ongi zou worden (mijn cyclus is nl iedere ronde een dag korter geworden) maar vandaag weer alleen af en toe een steekje en nu ook gevoelige borsten. Niet zozeer wanneer ik ze aanraak maar wel als ik de trap op ren of mijn bh open doe. Om een lang verhaal kort te maken denk ik dat ik nu eindelijk klaar ben met ontpillen en de echte pms klachten nu komen. Maar ja, je blijft twijfelen he door al die kwaaltjes?!
Hier ben ik weer, zit mezelf helemaal gek te maken Wat zouden jullie doen? Zit op CD26, zoals jullie aan mijn banner kunnen zien is mijn cyclus niet regelmatig. Ik ben nu al zo'n 4 dagen misselijk heb een opgeblazen gevoel en ben erg moe, ook is mijn buik opgezet. De misselijkheid lijkt vandaag iets minder te zijn.... Ik weet het, het kan 2 kanten uit. Maar wanneer zal ik testen? Wat zouden jullie doen? Nog ervaringen??? Alvast bedankt!
hoi, hoi! Ja, gisteren maar er is nog niets te bespeuren hoor. Even na lang turen dacht ik wat te zien, maar volgens mij was dit toch echt verbeelding. Of het was nog te vroeg om te testen, of ik word ongi...... Het kan weer 2 kanten op, ik word er gek van. Hoe is met heb jij al getest of wanneer ga je dat doen?
Ik heb afgelopen zondag getest maar helaas negatief. Heb wel ff een traantje gelaten... Afgelopen dinsdag brak de ongi door maar ben er sinds gistermiddag al weer vanaf. Weet hoe je je voelt. Je geduld wordt iedere keer weer behoorlijk op de proef gesteld... Jouw cyclus is niet echt regelmatig of wel? Kan dus inderdaad alle kanten op. Spannend hoor en zal voor je duimen!