Raad gevraagd meerdere mk's!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Starlady, 21 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starlady

Starlady Bekend lid

24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    Vanaf vorig jaar zomer de pil laten staan, na 2 maanden er voor gegaan. In totaal 5 miskramen achter de rug, waarvan een tweeling en de laatste miskraam dateert van 26 mei 2010. We hadden 2 goede echo’s met 7 en 9 weken met hartactie, echter tijdens de 3e echo bleef het angstvallig stil. Kindje was gegroeid maar hartje klopte niet meer.

Die avond nog ben ik het zelf geheel verloren, zo compleet als dat een kindje al is (want zo noem ik t al), ongelooflijk… voor na controle naar het ziekenhuis, maar alles was schoon en leeg.

Controle bij verloskundige gehad en bij gynaecoloog. Bloedtesten gedaan / gehad (o.a. B12, stolling, etc). Alles positief, niets wees uit waardoor ik niet zwanger blijven kan.

Ik ben 1.74 lang en 98 kg. Aan de zwaardere kant, maar volgens 2 gynaecologen, verloskundige en huisarts geen reden voor overgewicht waardoor t een zwangerschap in de weg zou staan.

Daarbij moet ik vertellen dat ik 15 kg zwaarder nog was dan nu bij het zwanger raken in 2006 van mn dochtertje, welke gezond ter wereld is gekomen na 39w2d.

Onze wens voor een 2e is aanwezig, daar ons meisje bijna 4 jaar is.

Het probleem is dat zwanger raken lukt in een vingerknip. Dat zei onze gyn ook. Echter t zwanger blijven niet…

We hebben na de miskraam in mei 2010 met 11 weken, een 2 a 3 maanden rust opgekregen en mogen niet zwanger raken. Dit voor zowel lichamelijk als geestelijk herstel.

Moeilijk is het om te accepteren dat zwanger raken goed lukt, alleen zwanger blijven niet.

Een mogelijkheid is dat ik vervroegd in overgang zou kunnen zijn (is erfelijk) aan mijn moeders kant, maar dan vraag ik mij af, waarom zwanger raken dan wel zo goed lukt.

Wie herkent dit of heeft nog “tips”/ eventuele oplossingen om te kunnen achterhalen waarom t misgaat telkens?

Ik ben zelf wel begonnen met afvallen, tja je denkt aan alles als het niet lukt en minder kg’s is daarbij gezonder. Ookal hebben ze gezegd dat t aan t gewicht niet ligt.

Zowel in familie, als kennissenkring als op t werk enkele meiden die per ongeluk zwanger zijn geraakt, abortus gepleegd hebben of het wel laten komen, maar er openlijk voor uitkomen dat t niet gepland is. Juist dat is zo moeilijk.

Ik weet we hebben een dochtertje en ze is gezond dus mag niet zeuren, maar onze wens voor nog een kindje (liefst meerdere) is zo aanwezig, elke maand is voor mij weer een weggegooide kans.

2. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Ha Starlady,

Heb helaas geen wijze raad voor je. Wil je wel heel veel sterkte wensen met het verlies van je sterretjes. Daarnaast heel veel succes met het zwanger worden en blijven. Hopelijk is er geen reden voor dat het tot nu toe mis is gegaan (ze hebben tenslotte niets kunnen vinden) en was het domme pech.

Kan me voorstellen dat je erg baalt van mensen die toevallig zwanger zijn of een abortus laten plegen. Ik kan daar ook helemaal niet tegen op het moment. Zo tegenstrijdig dat je zo je best moet doen en een ander krijgt het en wilt het niet. Niet eerlijk.

Zal voor je duimen dat je snel een plakbeeb hebt.
    Liefs,
    Sil

3. Starlady

Starlady Bekend lid

24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    Dankjewel voor je reactie en succes vandaag (zag ik aan je banner).

Het blijft denk ik hopen op nog een wonder zoals bij ons dochtertje.

4. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Heb helaas ook geen raad voor je .. Wil je wel heel veel sterkte wensen!!
    Het is allemaal niet makkelijk. Voor de 1 is zwanger worden (en blijven!) en kindjes krijgen zo gewoon .. voor een ander is het zo ver weg of zo moeilijk.
    Ik hoop van harte voor jullie dat je opnieuw snel zwanger zult zijn van een gezond kindje dat mag blijven!

Heb je ook een chromosomenonderzoek gekregen? Want dat hebben wij ivm miskramen wel aangeboden gekregen, alleen de uitslag laat 12wk op zich wachten, voor ons is dat volgende week.

Sterkte meid, hopelijk krijg je steun uit je omgeving!

5. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Hallo starlady,

Ik heb jouw verhalen hier destijds ook gevolgd. Ik vind het echt vreselijk voor je dat je al zoveel kindjes verloren hebt.

Ik heb 2 miskramen gehad en een aantal onderzoeken gehad via de gyn waaronder het chromosomenonderzoek. Ik heb zelf ook nog via de huisarts bloed laten prikken. Waaronder vitamine B12. Volgens de huisarts was de uitslag prima. Echter na hier op de site een verhaal gelezen te hebben heb ik toch mijn uitslag er nog eens bijgepakt en ben ik via de site van stichting vitamine B12 te kort er achter gekomen dat ik een laag normaal waarde heb. In elk geval was mijn waarde sowieso te laag voor een zwangerschap. Ik krijg nu injecties. Ik weet niet of dit de oorzaak is van mijn miskramen.

Heel veel sterkte voor jou en je man!

6. brunette85

brunette85 Bekend lid

29 dec 2009
    944
    0
    0
    gelderland west
    hoi

allereerst sterkte!! ik heb helaas ook geen wijze raad, want ik zit met hetzelfde probleem..
    3x zwanger geweest vanaf nov vorig jaar, maar ik blijf ze ook verliezen..

ik kan me voorstellen dat het niet leuk is om te horen dat anderen zwanger zijn en evt. abortus plegen, omdat jij het wel heel graag wilt..
    mijn collega (die ik het in vertrouwen had verteld dat ik zwanger was, en toch had doorverteld) was nadat ik de MK had gehad ook zwanger.. dan krijg je voor mij gefeliciteerd en dat ik moet corrigeren en daarna de felicitaties voor haar..
    dat is toch leuk voor haar maar wel naar om te zien en horen..

wij gaan nog een 4e keer proberen, gaat dit ook fout dan ga ik toch ook maar naar de gyn..

sterkte! en ik hou dit in de gaten, misschien komt er ook wel een gouden tip voorbij ;)

liefsx

7. Starlady

Starlady Bekend lid

24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    We zijn naar de gyn al geweest en hebben nu 3 a 4 maanden onthouding, mag niet zwanger raken.

Bloedonderzoeken zijn allen positief. Niets te vinden. Zwanger raken lukt meer dan goed, maar zwanger blijven niet.

Minder vind ik dat (ben wat gezet) er gezegd wordt af te vallen, terwijl 2 gyn’s en een verloskundige heeft gezegd dat ik in die zin geen overgewicht heb voor een zwangerschap.

Met ons dochtertje was ik zelfs 15 kg zwaarder dan nu en zwanger raken lukt wel. Overgewicht geeft geen nadelen met zich mee om zwanger te blijven.

We hebben nog een chromosomentest liggen voor mij en mn man, maar ons dochtertje is er toch ook, waarom lukt t nu dan niet vraag je je af…

Tja…

8. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Hoi ik wil je heel veel sterkte wensen, verder heb ik mischien wel een tip die je kan helpen. Wij zijn namelijk al een aantal jaren bezig en ook het zwanger blijven is hier een groot probleem. Na 9miskramen waarvan 1 tweeling zwangerschap hadden we er genoeg van en zijn overgestap naar geertgen hier krijg ik nu progesteron dit help de vrucht bij het innestellen, ik kan niet zeggen of het ga werken want ben tot op heden niet meer zwanger geweest dus dat is nog ff afwachten, maar heb wel verschillende positieve verhalen gelezen. Heel veel succes met de volgende zwangerschap hopelijk blijft die tot negen maanden goed gaan.

sterretjesmama ik las jou onderschrift wat erg van jullie zoontje. Hopelijk krijgt jullie knul snel een brusje.

9. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Starlady, vervelend dat je nu 3/4 maand niet zwanger mag raken ..
    Een chromosomenonderzoek kun je altijd uitvoeren, ook al hebben jullie een gezond dochtertje, dat heeft er soms niets mee te maken.
    Wij hebben ook een gezonde zoon gekregen en toch hebben we een chromosomenonderzoek laten doen nu na de miskramen .. De gyn zegt zelf ook dat ze niet denken dat daar iets uit komt mbt onze zoon maar dat er wel iets uit kan komen mbt de miskramen.

Als ik jou was zou ik alles laten onderzoeken, beter te veel dan te weinig!
    Sterkte.

Deel Deze Pagina