Hallo Ik wou even vragen is het goed dat mijn zoontje van tien weken oud maar tien minuten drinkt? Even een voorbeeld Om 01:00 uur 24 min gedronken rechts Om 06:00uur tien min links Om 09:30 vijftien min rechts Om 12:30 tien min links Hij valt dan als een blok in slaap en is niet wakker te krijgen.. En als ik hem wel wakker krijg dan wil hij niks meer. Mijn borst is dan nog niet leeg. Is het een mogelijkheid om hem dan leeg te kolven? En nog een vraag ik heb snachts van die ontzettende lekkende borsten heb een hydrofiele luier in mijn pyjama en het lekt e gewoon doorheen. Mijn zoontje komt na de laatste voeding van een uur rond vijf à zes uur weer. Nu las ik ergens dat je voor het slapen gaan je borsten leeg kan kolven. Maar verhoog je de melkproductie van niet?
Oh nog wat hoeveel cc mag me zoontje drinken? Kolf nml een hele advent beker 180 ml vol mag hij alles als hij wil of niet?
Het is heel normaal dat hij maar 10 minuten drinkt. Ik vind het een goed teken. Hij drinkt effectief en jij hebt ruim voldoende melk volgens mij. Ik zou niet meer kolven als hij klaar is met drinken. Zo krijg je alleen maar meer melk. Beide borsten leeg kolven voor het slapen gaan mag best eens een keer, maar liever niet te vaak. Je melkproductie zal zich stabiliseren en beter op de vraag afgesteld worden. Voorlopig geef je 1 borst per keer en dring je hem geen 2e borst meer op. Hij mag 150 ml per kg gewicht drinken (per 24 uur). Stel dat hij 4 kg is. Dan mag hij 150 x 4 = 600 ml per 24 uur. Gedeeld door het aantal voedingen (bijvoorbeeld 8 voedingen) mag hij dan 75 ml per keer. Je kunt dan 100 ml aanbieden en kijken hoeveel hij er van op drinkt. Succes.