help wat is dit!??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door luca2504, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dames ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik werd net wakker en lag nog even wakker te worden in mijn bed. Ik ging plat op mijn rug liggen en had mijn hand op mijn onderbuik. Voel ik helemaal aan de linkerkant (ong 1 a 2 cm boven schaambot) ineens een knetterharde bal! Ongeveer zo groot als een ei zou ik zeggen, en het was iets gevoelig bij het aanraken maar deed verder geen zeer.

Ben me het leplazerus geschrokken, want ik dacht direct aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap! Ik ben als een gek gaan zoeken op internet maar ik heb geen van de symptomen van een bbz. Toen ik het weer probeerde te voelen was het weg :(

De baarmoeder kan het nog niet zijn toch, ik ben pas 8,5 weken zwanger..

wie herkent dit en weet wat het evt kan zijn? Maak me best ongerust :(

2. Konijn

Konijn Niet meer actief

Je lymfeklieren misschien? Die zitten ongeveer bij je lies. Je hebt ze ook in je nek (beetje achter je oor) en onder je arm. Die kunnen opgezet zijn. Ik heb het in mijn nek altijd als ik verkouden word. Volgens mij kunnen ze ook door je zwangerschap iets opzetten. Voelt als een klein balletje/eitje.

Of toch gewoon je baarmoeder? Schijnt als een soort tennisbal te voelen.

3. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Owwwww dit herken ik ook erg toen ik tussen de 7 en 10 weken was.. voelde net alsof er een ei in je buik zat,, ik deed er dan eventjes een kruik op en weg was het dan.
    Maar wel een heel vreemd gevoel.

4. klieren zou het kunnen zijn, maar is het dan normaal dat het na 5 min weer wegtrekt?

Als het mijn baarmoeder is dan zou ik het toch ook moeten blijven voelen?

Vind het vooral heel eng, ben erg bang dat er iets mis is. Las ook over harde buiken maar als dat al zo vroeg in de zwangerschap gebeurt dan is dat geen goed teken geloof ik.. en dat zou ook pijnlijk moeten zijn toch?

5. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Ik zelf heb een spastische dikke darm en ook vaak 'bulten' onder in mijn buik. Je kan 'het' dan zelfs een beetje bewegen. Bij mij is het wss ontlasting die dan wat ophoopt, en als je plat ligt en je buik strak staat voel je dat heel erg. Probeer je niet te veel zorgen te maken en bel anders even naar de huisarts.

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

harde buik hoeft niet pijn te doen en een baarmoeder trekt normaal ook regelmatig samen. Als je wakker worde, net gaat liggen of een hoogtepunt krijgt is een harde buik heel normaal. ook zo vroeg in de zwangerschap.

Of dat was wat je voelde dat weet ik niet, het kan zo zijn maar kan ook een klier zijn, daar zit vocht in dus dat kan ok hard en zacht zijn.

7. bedankt voor de reacties. Het hoeft dus niet perse zorgwekkend te zijn? Toch een rare gewaarwording, dat je dan opeens zo een 'ei' voelt in je buik :$

Het enige wat ik me dan afvraag is; als het wel een harde buik is of mijn baarmoeder, is het dan normaal dat ik hem zo vroeg al zo ver omhoog voel? Ik dacht dat hij pas met 12 weken boven je schaambot uitkwam?

8. kellyskeezer

kellyskeezer Actief lid

25 okt 2010
    388
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Sittard
  9. @ kellyskeezer: als ik dat plaatje bekijk en dan waar ik vanmorgen die bal voelde, zit het ongeveer ter hoogte van de 14 weken.. ik zit nog maar op de 9 weken! Dat kan toch helemaal niet, of ben ik nou gek?

Bovendien voelde ik het echt helemaal links, dat is toch niet de 'normale' plek voor een baarmoeder? Ik dacht dat hij ergens rond het midden moest zitten :(

10. kellyskeezer

kellyskeezer Actief lid

25 okt 2010
    388
    0
    0
    Sittard
    hmmmm je zou vanaf je schaambot met een lint kunnen meten en dan zou je op max 12/13/14 cm omhoog kunnen uitkomen je zou dat eens kunnen meten. Dat had ik nl toen ook erg hoog al zeg maar....
    Maar is weer helemaal weg getrokken die groeispurt zeg maar.

Weet trouwens niet hoe de groei in de breedte zo vroeg in de zwangerschap gaat.... Ik denk dat dat wel kan. Ik voel hem ook echt bijna mijn rug als hij zich uitstrekt haha :D Ik denk dat je baarmoeder kan meeveren....

Heb je al een afspraak met de VK. Bellen is zo gebeurd.

Snap je wat ik bedoel met meten...?

11. ik heb even een meetlint gezocht, en ik kom uit op ongeveer 5 a 7 cm boven mijn schaambot. Ik heb dinsdag mijn eerste afspraak bij de vk en zal het dan ook zeker wel even voorleggen. Eerder kan helaas niet omdat ik op corsica woon en ik zondag pas in nederland ben.

Ik ben alleen zo flabbergasted dat een baarmoeder met 9 weken al zo hoog zou kunnen zitten!

12. kellyskeezer

kellyskeezer Actief lid

25 okt 2010
    388
    0
    0
    Sittard
    nou als je dan 6 pakt plus 4 is 10 kan dat dus best.....10 weken zeg maar.

Ik had precies hetzelfde. Ik lag met 25 weken 6 weken voor kwa groei. Toen zei ze dat het eigenlijk niet zo heelveel te zeggen heeft als het per week maar mooi groeit en niet heel vaak te veel en de controle erna niks snap je. Dus geleidelijk. O en flinke mensen beginnen natuurlijk al met meer cm dan smalle mensen dus ook je beginsituatie kan erg verschillend zijn.

Bij mij maakte het verder niks uit dat het zo hard groeide. Het kindje in de baarmoeder groeide gewoon goed niet te hard en niet te langzaam en het vruchtwater was ook niet te veel. Ze hadden er geen reden voor maar het maakte ook niks uit.

Waarom heb je je VK hier als je daar woont? Gewoon nieuwsgierigheid :)

13. omdat vk's hier niet bestaan. Je gaat ofwel naar de gyn ofwel naar de huisarts. Mijn huisarts hier heeft gezegd dat ik gewoon bij haar blijf komen voor controles tijdens de zwangerschap, en de echo's worden gedaan bij een echobureau. Echter mag je pas bij 12 weken voor een echo komen hier. Omdat ik al eerder een mk heb gehad vind ik het toch fijn om er eerder al een te krijgen, en omdat ik toevallig met deze termijn naar nl zou komen heb ik gewoon een vk opgebeld en mijn probleem voorgelegd. Zij vond het prima dat ik voor twee keer bij haar kom (in feb. nog eens, met 18 weken) en de rest van de zwangerschap gewoon hier afhandel wat betreft controles en echo's. Ohja en een gote factor; mijn zorgverzekering is nog niet rond hier. Dat houdt dus in dat ik alles uit eigen zak moet betalen. Zo heb ik bloed laten prikken en ben ik daar al 200 euro aan kwijt. Elk doktersbezoek kost 20 euro en een echo rond de 50. Zo ben ik aan het eind van de zwangerschap straatarm :p Ik hoop met 12 weken alles rond te hebben dus dan zou het geen probleem meer moeten zijn. Mijn nl zorgverzekering loopt nog gewoon dus qua vergoeding ed. is het ook wat makkelijker :)

Deel Deze Pagina