Met 6 weken zijn wij volledig overgestapt van borstvoeding op flesvoeding. Dit ging goed en onze dochter ging eigenlijk meteen al netjes met regelmaat drinken. Ze dronk de eerste week flesjes van 120 + 4 en dan om de 3 uur en een week later ging ze zelf al naar om de vier uur en dan kreeg ze regelmatig 150 + 5 en dan 5 of 6 flessen (ze weegt 6 kilo) De laatste dagen/nachten laat ze echter van de 165 cc ineens 60 tot 80 cc staan. Ze is dan wel verzadigd, gaat lekker slapen en houdt ook gewoon 3 uur tussen haar flessen aan. Ze komt dus de laatste 3 dagen steeds op 6 flessen van ongeveer 100 cc, dus krijgt ze eigenlijk wat te weinig binnen. Ze plast echter goed, is tevreden en hartstikke gezellig/levendig. Ik vroeg me af of het wellicht te maken heeft met de voeding, maar eigenlijk kan dat niet want ze krijgt al vanaf dag 1 dezelfde voeding (friso tegen krampjes en spugen). Wel hebben we een beetje zitten tobben met welke/fles speen het handigst is. Met een papspeen of 3 standenspeen drinkt ze namelijk haar flessen met gemak leeg, maar dan doet ze er dus maar 5 minuten over.. We gebruiken nu de Avent fles met een 2 speen en dan doet ze er dus iets langer over, maar valt ze dus na 100 cc diep in slaap.. Kan ik wellicht iets anders proberen waardoor ze wel gewoon de goede hoeveelheid binnenkrijgt? (Ze zou toch minimaal rond de 900 cc op een dag binnen moeten krijgen) Ik maak me verder niet zoveel zorgen hoor, maar wil natuurlijk wel dat ze goed blijft groeien en haar genoeg te eten geven
hey, jou verhaal lijkt wel een beetje op die van ons, enige verschil is dat ons mannetje nooit bv gehad heeft. Ons mannetje drinkt sinds afgelopen vrijdag ook ze flessen niet meer leeg en ik krijg er echt met heel veel moeite 80-130cc in. Hij krijgt 5x 165cc (150 + 5) en dronk de meeste flessen goed leeg. Hij drinkt uit de difrax flessen en ik gebruik momenteel een 123-speen, maak zijn voeding namelijk dikker en uit de gewone speen drinkt hij veel te langzaam. De ene keer drinkt hij op standje 1 in 10 min zijn fles leeg en de andere keer is hij op standje 3 een uur bezig. Het is echt heel wisselend en ik kan van tevoren niet inschatten hoe gulzig hij is, soms begint hij heel enthousiast en na een paar minuten kakt het in, dan zet ik de speen ook vaak een standje verder maar ook dan schiet het niet op en valt hij dus ook in slaap. Ons mannetje groeit verder ook goed en is heel vrolijk, plaste met het warme weer wel iets minder(ook wel logisch). Denk zolang dat allemaal goed gaat je je ook geen zorgen hoeft te maken. Ik geef hem wel als hij zo weinig drinkt kleine flesjes (60cc) tussendoor zodat hij wel genoeg binnenkrijgt, doe dat op de tijdstippen dat hij lekker wakker is tussen 2 voedingen door. Bij ons mannetje zeggen ze ook dat hij pakt wat hij nodig heeft en soms is dat veel minder dan dat eigenlijk voorgeschreven staat, maar hij doet het er wel heel goed op!