pijn bij het (lang) zitten

Discussion in 'Zwangerschap' started by schoentje24, Jun 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

Aug 6, 2013
    869
    1
    18
    Hoi dames,

Sinds vorige week heb ik last in mn linkerbil wanneer ik te lang zit. Het voelt een beetje alsof t mijn stuitje is alleen dan iets naar de linkerkant. Ik gok dat dit met de bekken te maken kan hebben? Wie herkent deze klachten? Het is echt al wanneer ik twee uur op een (vaak wat hardere stoel) moet zitten. Ik heb pas over 2.5 week een afspraak bij de gyneacoloog, zal dit dan even aangeven.
    Zijn er dames die tips hebben? Zal ik dit gewoon aankijken en bij de volgende controle aangeven? Of eerder al iets ondernemen voor mn bekken. Graag jullie advies.

Het is overigens geen erge pijn, dus prima een dagje vol te houden. Is ook niet elke dag aanwezig, meestal wanneer ik lang heb moeten zitten op mn werk.

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Ja dat heb ik ook al de hele zwangerschap, zijn inderdaad je bekken.
    Tja, de tip die ik je kan geven is: Elke 2 uren even wat gaan lopen ;);)
    Ben bang dat je er verder niet zoveel aan kan doen.

Wel heb ik van mijn werkgever een bureau gekregen die op staan hoogte kan en als het heel erg was, ging ik gewoon staand werken.

3. exciting

exciting Fanatiek lid

Dec 10, 2013
    3,172
    983
    113
    Female
    Friesland
    ja is bekkenpijn..
    in een harde stoel doe ik altijd een kussen..dat zit lekkerder!
    en voor de rest kan een bekkenfysio je tips geven en oefeningen..verder word het naarmate de zwangerschap erger...

4. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

Aug 6, 2013
    869
    1
    18
    Bedankt voor jullie reacties. Hoop dat t niet heel erg wordt.
    Is fysio aan te raden? Ik hoef gelukkig nog maar 1.5 week te werken thuis blijf ik toch wat meer in beweging.

5. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

Oct 31, 2012
    707
    93
    28
    Female
    Leerkracht
    Retie
    Kan dat ook al vroeg in je zwangerschap voorkomen?
    Ik heb dat nu sinds een week ook op regelmatige tijdstippen. Meestal langs een kant maar soms straalt de pijn uit naar mijn benen of rug...

6. Lutty

Lutty Actief lid

Oct 26, 2012
    469
    0
    0
    Zowel ik als een zwangere collega hebben het ook. Zij had het achter haar bureau, hebben haar een betere bureaustoel besteld en ondertussen geen of amper nog klachten. Ik heb dezelfde stoel en heb op mijn bureaustoel ook amper of geen klachten maar na een dagje vergaderen of opleiding ga ik door van de pijn, geraak gewoon niet meer op of af de wc soms... Eigenlijk best nog wel grappig, maar niet erg handig!
    @Dorien, ik heb het sinds week 11, denk dat collega een week of 15 was als ze er de eerste keer over ging klagen.

7. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    Ik heb dit ook sinds het weekend. Ik doe nu steeds een kussen achter m'n rug en loop afentoe even.

8. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

Oct 31, 2012
    707
    93
    28
    Female
    Leerkracht
    Retie
    Oh, ook leuk dat het zo snel al kan beginnen. Ik hoop een beetje dat het hier bij blijft, zo'n pijntje hier en daar. Maar ik heb dan weer veel geluk gehad qua misselijkheid (geen ene keer boven de pot gehangen * klopt af) dus mag nog niet te hard klagen :)

9. annasskies

annasskies Actief lid

Feb 23, 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Kan ook zwangerschapsischias zijn, dat had ik bij de eerste. Rechterbil, onderrug en been pijnlijk. Dokter sacht slijmbeursontsteking, niets aan te doen, maar achteraf hoorde ik van de verloskundige dat er zoeirs bestond.

Share This Page