GEEN zin om straks te gaan werken...wie nog meer?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Assi, 3 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Nog 4 weken en dan zit deze bijzondere tijd er echt op....:(

Heb een nieuwe baan gevonden voor 24 uur per week, verdeeld over 4 dagen... Wil max. 3 dagen werken, maar het is nu ff niet anders..dus nog niet eens begonnen aan mijn baan of ik ben weer aan het solliciteren.
    Maar ik ben in ieder geval verlost van het uwv..

Zie er zoooo tegenop om 4 dagen te werken. Sowieso zie ik ertegenop want wil liever bij mijn meisje zitten.
    Dit vooruitzicht zorgt er wel een beetje voor dat ik niet meer echt geniet van mijn verlof, juist omdat ik nu aan het aftellen ben...:)

Wie o wie baalt ook?

2. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Ik ook!
    Ga straks weer voor 4 dagen werken en kan er nu al tegen op zien bah bah :(
    Ik begin 14 december pas en dan is Sem al bijna 5 maanden, gelukkig is ie dan thuis bij papa als ik werk want we hebben verschillende werktijden dus dat maakt het wel wat minder moeilijk dan dat ik hem naar het kdv zou moeten brengen maar bah bah wat komt December al dicht in de buurt... :(

3. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Oh heerlijk dat je nog wel ff hebt dan.
    Maar ik begrijp je helemaal, hoor. Ik vind dat de verlofperiode na de bevalling veel sneller gaat dan voor de bevalling.
    Maar nu ze er eenmaal is vliegen de weken zo om, ik schrik er soms van!!

En 4 dagen werken vind ik ook maar niks. Het is wel 6 uur per dag dus dat scheelt dan nog, maargoed. Had het liever in 3 daagjes gehad!!! En aangezien het een functie is onder mijn opleidingsniveau ben ik toch weer aan het solliciteren.
    Hopelijk wordt het snel wat!

Dan wordt het vooruitzicht om te gaan werken misschien toch draaglijker.
    Ik ben allang blij dat mijn meisje lekker naar mijn moeder gaat en niet naar een KDV..

4. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Dat verzacht het dan nog een beetje he dat onze kleintjes niet naar een kdv hoeven...

Ik ga vanaf dec. t/m juli 4 dagen werken en dan in het nieuwe schooljaar 3 dagen. Het voordeel is wel dat ik om de paar weken een weekje vakantie heb dus ik hoop dat het halve jaar omvliegt hihi

5. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Wow, jullie hebben nog even.
    Ik moet dinsdag al weer. "Gelukkig" eerst maar voor halve dagen ivm bekkenklachten, maar ow, wat voel ik me er ellendig van zeg!!! Ik ga gelukkig maar 2,5 dag doen, 2x9 uur en 1x 4,5 uur
    Ben echt de hele week al een beetje down, heb echt zo geen zin en zie er echt als een berg tegen op om weer te beginnen:(

Assi, succes met solliciteren. En dames, geniet nog van deze tijd, probeer niet te veel aan werk te denken;)

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik zag er ook enorm tegenop! wilde zelfs ontslag nemen.

maar sinds mijn managers op bezoek zijn geweest en gebleken is dat ze superveel rekening met me houden (mocht zelf zeggen wanneer ik weer wilde beginnen en welke dagen enzo) en ik met Ties naar de gastouder ben geweest wat supergoed ging, heb ik echt zin om weer te beginnen!

maar de afsluiting van deze bijzonder periode vind ik ook erg jammer! zwanger zijn, bevallen en kraamtijd is zo bijzonder en intens, dat mis ik wel echt!

7. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik hoef nog een tijdje niet, begin pas in januari omdat ik ouderschapsverlof heb opgenomen. Ik zou eerlijk gezegd wel 5 dagen willen werken per week, als ik een leuke baan zou hebben. Maar ik heb helemaal geen leuke baan en eigenlijk wil ik er helemaal niet naar terug in januari. Dus ik ga ook maar solliciteren.

Ik heb trouwens er ook niet echt problemen mee om de kleine naar een kdv te brengen, maar ik heb er wel problemen mee om dat te doen voor een baan die ik niet eens leuk vind.

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik moet dinsdag weer beginnen :(
    Aan de ene kant heb ik er wel zin in, vind het fijn dat ik er weer kan zijn voor de jeugd. Aan de andere kant, het is een gigantische puinzooi op mijn werk, dus ik weet wat mij te wachten staat.
    Daarnaast vind ik het niet zo leuk mijn kleine mannetje te moeten achter laten. Hij gaat weliswaar naar oma en het is maar voor een paar uurtjes, maar hij begint net allerlei nieuwe dingen te ontdekken en wil dat niet missen! Dinsdag mag ik direct beginnen met 3 avonddiensten. Dat betekent dat ik eigenlijk maar een paar uurtjes per dag met hem heb :$ Meestal slaapt hij namelijk tot 9 á 10 uur en dan na zijn fles van ongeveer 11 uur is hij weer moe en om 14 uur moet ik hem al weg brengen, om vervolgens pas weer om 23.30 uur thuis te zijn:(
    Ik ga nog maar 26 uur werken, maar omdat ik in de zorg werk betekent dat niet altijd automatisch maar 3 dagen in de week. Helaas komen er dan ook wel eens weken voor waar ik 5 dagen moet, maar dan zitten er ook wel weer weken van maar 2 dagen er tussen. Voordeel is wel dat hij niet zo vaak naar de oppas hoeft of maar voor een paar uurtjes. 'S avonds en de weekenden is papa namelijk gewoon thuis en straks ook nog op de maandag. Ik ga nu nog maar volop genieten van mijn laatste 2 vakantie daagjes!

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ja erg he om weer te beginnen. Ik dacht er zelfs over na om ontslag te nemen en dan thuis te blijven. Dat kan alleen financieel helemaal niet. Ik heb enorm lopen huilen, ik wilde echt niet. De avond ervoor vond ik verschrikkelijk. De dag dat ik moest werken, had ik er enorm zin in. Ik snapte er niks van. Ik heb heerlijk gewerkt en toen ik klaar was, wist ik niet hoe snel ik thuis moest komen. Heerlijk om weer mijn mannetje vast te pakken. Ik ben nu al een maand aan het werk en het went. Ik vind het leuk om weer te doen waar ik goed in ben. Geeft me een hoop zelfvertrouwen en ik ben weer even mezelf ipv 24 uur mama! Alleen het werk/prive vind ik nog wat lastig, maar wordt steeds makkelijker.
    Succes allemaal!

10. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    hai

23 septembner liep mijn zwverlof af
    en ja, heb gesolliciteerd en ben nu sinds sonderdag fulltime weer aan de slag als verzorgende

het is wat wennen en ik mis me, kleine mannetje wel
    maar aan de andere kant, is het even een break van het mama zijn
    even gewoon ik (als je begrijpt wat ik bedoel)

ook is het aan de ene kant wel fijn om weer te werken
    ik zat al vanaf mijn derde maand zw thuis (= februari)
    en dat kom je na een tijdje echt beu, geloof me maar!
    en dan na men werk vlug weer naar huis om met mijn kleine mannetje te spelen
    helaas ook hier geen financiele ruimte om gewoon thuis te blijven of part time te werken

xxx

11. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    /ik zat er ook tegenop maar mijn teamleider was op bezoek geweest en vroeg hoeveel uur ik wilde werken, welke dagen, welke diensten en hoe ik de uren verdeeld wilde hebben.( werk in de zorg dus vond dit wel heel bijzonder dat ik mocht kiezen)
    Ik moet in dec. weer aan de slag... heb er nu wel zin in, maar als het heel dichtbij komt zal ik vast wel terug krabbelen...

12. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    ik vind werken op zich niet zo erg, is ook goed om er even uit te zijn en me te blijven ontwikkelen.

maar ik baal zo dat ik 24 uurtjes moet verdelen over 4 dagen, dan had ik net zo goed 32 uur kunnen gaan werken. maarja het is helaas niet anders.
    ik hoop wel dat ik snellllll iets anders vind: 3 dagen, max. 24 uur en op mijn opl.niveau.

13. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ik ben net 1,5 week geleden bevallen maar zie er nu al vreselijk tegen op om weer te moeten gaan werken strax!! ik wil bij mijn kleintje blijven!!

14. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb ook zoiets wil bij mijn kleintje blijven en moet er nog niet aandenken. toch weet ik dat het moet, maar ik weet dat straks onze meisje in goede handen is op de creche en het is maar voor 2 dagen en de derde dag dat ik werk is mijn man thuis en dan hoef ik me helemaal geen zorgen te maken. ga straks op de di-do- za werken en vind het ook wel weer fijn om onder collega's en klanten te zijn, al heb ik wel zoiets als het dan tijd is om naar huis te gaan dat ik dat dan heel graag wil.:)

15. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik heb de knoop doorgehakt en mijn nieuwe werkgever gisteren verteld dat ik er vanaf zie!'
    Ben nu dus weer werkloos.. maar het voelt wel als een opluchting dat ik nu iets kan zoeken op mijn niveau en iets voor max. 3 dagen per week i.p.v. 4 dagen!
    Het zat me gewoon ECHT niet lekker ennnn...eergisteren hoorde ik hoeveel ik zou verdienen...nou sorry, maar daar doe ik het echt niet voor!
    Het was op MBO niveau en ik ben HBO gediplomeerd..dus ik zoek nu echt alleen maar naar HBO gerichte functies. Ik vind werken echt niet erg, maar wel een baan met vooruitzichten én uitdaging!

Nu als een gek gaan solliciteren, gelukkig heb ik nog eventjes.

16. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Ik heb echt leuk werk en ik ga ook maar 2 dagen werken, maar ik wil mijn meisje niet afgeven aan de oma's. Het slaat nergens op want ze heeft het hartstikke goed bij de oma's en ze hoeft tenminste niet naar een kdv, maar het gaat tegen mijn gevoel in om haar over te geven.

17. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Good for you! :D Spannend hoor, ik vind het stoer van je ook al was deze baan niet jouw ding. Is niet makkelijk om een zekerheid te laten gaan. Succes!

Ik ben ook aan het solliciteren geslagen want ik wil ECHT niet lang meer werken waar ik nu werk. Het zal niet meevallen want ik heb nogal een niet-praktische studie gedaan. Maar wel universitair dus ook ik pas voor banen onder mijn niveau (zoals mijn huidige baan). Voor mijn gevoel ben ik dat verplicht aan mijn dochter maar ik ben dan ook toch wel een beetje een feminist... :D

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik vond het toendertijd ook verschrikkelijk om weer te beginnen. zag er als een berg tegenop. Alleen het idee al dat ik mijn ventje 24 uur per week moest missen:(. Nu ik eenmaal weer 2 maanden aan het werk ben bevalt het erg goed. Juist de combi werken en moederschap. Ik denk dat het begin dus moeilijk is en als je eenmaal weer in het werkritme zit het echt mee valt. Toi toi toi

19. MaMarsha

MaMarsha Lid

10 okt 2009
    12
    0
    0
    reisadviseuse
    Provincie Groningen
    Ik deel je gevoelens compleet!!
    Nadat Hugo is geboren is de navelstreng wel doorgeknipt hor..alleen mentaal zit ie nog goed vast;)

20. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik moet de eerste week december weer werken en ondanks dat ik 2 werkdagen en 1 weekend in de 4 weken ga werken heb ik echt geen zin.
    Aan de andere kant als ik er ben dan heb ik het wel weer erg naar mijn zin dus daar ligt het niet aan.
    Ach het zal wel los lopen tegen die tijd neem ik aan.

Deel Deze Pagina