Ik laat op 14 februari mijn implanon verwijderen. Nu heb ik sinds een klein jaar een vrij regelmatige cyclus van zo'n 26-30 dagen. Nu wordt de implanon, als mijn lijf hetzelfde blijft doen de komende maand, precies in het midden van mijn cyclus verwijderd. Ik vraag me af of ik dan na een paar dagen een menstruatie krijg, net als wanneer je tussentijds stopt met de pil, of gaat dat bij een implanon heel anders? Ervaringsdeskundigen hier die mij dat kunnen vertellen?
Hoi! Ik ben ook opzoek naar een antwoord daar op. Die van mij is er sinds gister uit. Nog geen uur daar na begon ik al bloed te verliezen, en ik ben nu best heel heftig ongesteld. Zou dit indd net zo zijn als met de pil; of kan ik dit al als mijn "eerste echte" menstruatie rekenen? Of zou dit gewoon puur toeval zijn? Ik had met mijn implanon namelijk heel onregelmatig bloedveies. Tijdens de stopweek heb je natuurlijk ook niet na een uur al bloedverlies.
Hoi. Spannend dat je implanon eruit is. Ik zou het denk ik wel rekenen als dag 1 van je cyclus. Misschien had je met implanon ook wel een bloeding gekregen, maar nu, zonder die extra hormonen, zal je lichaam het wel weer op gaan pakken lijkt me. Ga je ook ovulatietesten gebruiken?