Eerst had ik t topic geopend over het rapley voeden en grote onverteerde stukken in de poep! Maar nu open ik even een nieuwe omdat ik nog een vraagje hierover heb. Ik heb het nog wat met de crecheleidster erover gehad. Zij dacht dat het slecht is voor het maagklepje als daar grote dingen door heen komt (i.v.m. uitrekken) Normaal laat zo'n maagklepje alleen maar hele fijne dingetjes door! Wat weten jullie hier van? Is er inderdaad al het een en ander bekend over rapley op het lange termijn? Zijn er geen problemen bekend bij volwassen rapleygangers, maag en darmproblemen ofzo.... Ik weet het is vergezocht, maar ze heeft me wel een beetje aan het denken gezet
Hi Jinxieweasel, Dit is een van de redenen waarom Rapley wat omstreden is. Op zich kan het geen kwaad als je kindje een keertje wat onverteerde grote stukken heeft (heeft mijn zoontje ook wel eens en wij Rapley-en niet) maar ook bij Rapley is het de bedoeling dat je kindje leert kauwen. Als het dus heel vaak voorkomt dan gaat er iets niet goed en dan is het niet bevordelijk voor het spijsverteringskanaal en de maag maar als het soms gebeurt is het niet zo erg. Probeer je kindje te laten kauwen op stukken. Dus niet te klein aanbieden.