pfff, hier weer zo´n bericht dat ´in wanhoop´ geschreven wordt.. Bleh. Onze zoon van 15 maanden is nu al zo´n 2 weken aan het spoken. ´S avonds is hij niet in slaap te krijgen en midden in de nacht (maar vaak genoeg ook rond 2400 uur) begint hij te huilen en is hij pas na anderhalf uur in slaap te krijgen. We doen van alles, we weten de 'regeltjes', we kennen alle tips dus die vraag ik eigenlijk niet. Ik wil alleen een beetje geruststelling: hoort dit bij de leeftijd? We hebben ook een oudere dochter en die had ook van die 'fasen', maar ik kan me niet meer goed herinneren of dat rond maand 15 was. Roept u vooral dat het over gaat, ik heb het nodig om te horen! thanks, Amber
Het gaat over!! Onze dreumes van nu 17 maanden heeft ook soms een week dat hij moeilijker slaapt. Meestal met een groeispurt (geestelijk en lichamelijk). Nu slaapt hij weer als een roos.
Hier ook regelmatig een ellende met slapen. Pffft, vooral hbet snachts wakker worden en pas na 2 uur huilen (we gaan wel troosten hoor) weer eens gaan slapen. Zeer vermoeiend en ik hoop ook dat het hier over zal gaan!!
Hoi, Die van ons heeft het al sinds ie 7 maanden was. Overdag hazeslaapjes,maar ook snachts. Daarvoor sliep ie perfect! Toen maar besloten om hem bij ons in bed te nemen als ie wakker werd, en nu slaapt hij prima tussen ons. De laatste weken gaat het steeds beter, word rond 4 uur wakker en soms slaapt ie zelfs een nacht door! Ach, als ie 12 is, wil ie vast niet meer tussen ons in liggen, hou ik me maar voor! Groetjes Amanda
@mamadaisy: dank! @alkievalkie: sterkte! Denk vannacht maar even aan mij als het weer zover is, misschien dat dat helpt. (die Amber staat nu ook te vloeken op de gang..) @Amanda: oei, da's best pittig.. Fijn dat hij richting doorslapen gaat!
Mijn zoontje is nu 1½ jaar en heeft er nu ook al zo'n 3 weken last van. Wil niet alleen zijn, is jaloers, heeft soms enorme driftbuien, eten is erg wisselend en gaan slapen 's nachts is ook huilen en gillen. Voorheen kon ik hem met een kus en dag dag wegleggen... sliep dan in 10 minuten rustig zonder huilen nu huilt hij en gilt hij zeker een half uur - of nog langer - alles bij elkaar. meestal laat ik hem in zijn eigen bed maar heb echt in de afgelopen weken voor het eerst 2 nachten gehad dat hij bij mij sliep vanwege zijn panische huilen enz. ook nu is hij nog wakker en met tussenpozen op bed aan het huilen. Gelukkig kan ik vrij veel hebben en weet ik dat dit wel weer over zal gaan, maar leuk is anders he. eventuele tips: - troosten in eigen kamer / bed - muziekje aan - eventueel even naast het bedje zitten - volg elke avond hetzelfde ritueel en verder.... doorbijten he dus ja het gaat heus een keer over... nu maar hopen dat het niet te lang blijft duren voor ons allen.
oef.. pittig. Besef wel dat nu in bed nemen (vooral nu die ouder dan 6 maanden is) betekent dat het straks moeilijk afleren is. Met 12 jaar zullen ze wel niet meer willen maar ik neem aan dat jij voordien al wel je bed terug wilt en voor het 1e jaar is makkelijker afleren dan erna. Kinderen verschillen natuurlijk ook hierin en er zijn er vast meer die dat doen, maar het is makkelijker je kind IN je eigen bed te krijgen dan weer eruit en in het kinds eigen bed. Denk wil ik toch even meegeven want in mijn werk heb ik zoveel ouders met spijt hierom
@mamametzoon: volgens mij zitten jullie in die beruchte 19maandensprong! Jij ook succes! Wij zijn erg van de 'rituelen', dat werkte ook super bij ons meisje, maar nu mag ik niet eens de kamer verlaten of hij gaat uit zijn dak. Als ik hem dan door de babyfoon hoor snikken, gaat dat me echt aan het hart.. Ik kan best veel hebben maar als alles-wat-werkt opeens niet meer werkt, is het gewoon een stuk lastiger.
heel herkenbaar hoor tja... ik laat hem dan echt maar even huilen. hij moet dan ook leren zichzelf weer rustig te krijgen, hoort immers ook bij de ontwikkeling en rond deze leeftijd. na een poosje gaat het steeds beter, de eerste periode is het ergst he. maar volhouden en consequent blijven is het enige in feite wat je kan doen. Die van mij slaapt nu inmiddels. heeft zichzelf nu in een half uur ongeveer zelf stil gekregen... al weer beter dan voorgaande 2 nachten hahaha
haha! ja, klopt... Wij zeggen nu steeds vaker dat er niets anders overblijft dan hem even laten huilen... Het heeft hier wel ruim een uur geduurd tussen naar bed brengen en in slaap vallen (met om de zoveel tijd troosten anders denken jullie dat ik mijn kind een uur zou laten huilen!) je geeft me weer moed!