Ineens eczeem met warm weer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Amethist, 18 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hmmm, mijn zoontje heeft sinds het weekend ineens eczeem op zijn benen. Het is sinds zondag echt wel 4 à 5 keer zo erg geworden. Het lijkt dus van de warmte te komen. Kan dat?

Toen hij nog een baby was heeft hij ook een tijdje wat eczeemplekjes op voornamelijk zijn benen gehad.

Wat voor creme helpt goed bij eczeem? Ik wil liever geen hormoonzalf gebruiken. Ik heb nu een zalfje van VSM (ik ben de naam even kwijt).

2. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Mijn zoontje had het ook ineens met warm weer. Zijn hele lichaam voelde als schuurpapier. Ik dacht eerst aan een reactie op de zonnebrandcreme of zo, maar het was echt eczeem.
    Ik wilde ook liever geen hormoonzalf en ben ook met die van vsm begonnen, maar die hielp niet. Het enige wat hielp was hormoonzalf.
    Ik heb 3 dagen gesmeerd en toen was het bijna weg. Daarna alleen nog met vette creme gesmeerd.

3. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Mijn zoontje heeft best erge eczeem gehad (KMA) en tijdje hormoonzalf moeten smeren.
    Sinds hij in bad gaat met sebamed badolie VOOR BABY's heb ik 'em niet meer hoeven insmeren.
    Is z'n huidje weer onrustig, dan doe ik 'em weer in een sebamed-olie badje. Je ziet de plekjes zo rustiger worden.

4. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    mijn zoon heeft het al zeven jaar zodra het warm word en de zon gaat schijnen word zijn huid net schuurpapier en jeuken dat het doet.
    tegen de jeuk krijgen we aerius vloeibaar. dat is een antihistamine. want het schijnt zonne allergie te zijn en verder smeer ik hem goed in met zonnebrand van louis widmer. die werkt geweldig bij hem.. heb er meerdere geprobeerd maar sommige verergeren het..

succes ermee

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier werkt alleen hormoonzalf....

6. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ze kunnen overal op reageren. bij mijn dochter wordt het met de warmte juist minder

7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Hier smeren we altijd met een vette zalf: cetomatragol / vaseline of lanette / vaseline.
    Mijn dochter heeft sinds 1.5 week ongeveer hevige eczeemplekker. Ze zijn nu aardig aan het weg trekken. Bij haar vermoed ik reactie op pindakaas.

Eczeem door het warme weer kan goed. Ik zelf, maar ook de kids krijgen dan altijd wat meer last van het eczeem.

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier ook hoor....door zweet enz.

Maar zon en strand helpt altijd goed!

9. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Door de warmte wordt de huid droger. Dus insmeren met vette creme !! Dat helpt hier echt. Ik heb een vreselijk droge huid, mijn dochter heeft mijn type huid. In de winter is het net schuurpapier. Ik onderhoud het met bodylotion en als het echt plekjes gaan worden dan gaat er cetomacrogol / lanette op.

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ons meisje heeft al weken rode puntjes door hele lichaam, voelt rue en droog. Afgelopen weken was ergeg geworden sommige plekken rood en echt zichtbaar pukkels.
    We moeten van KA zo doen ( het kan en eczeem zijn en allergie):
    - in bad keer in drir dagen
    - niks gebruiken geen verzorgingsproducten geen olie geen schampoo etc ( we gebruikte altijd weleda massage olie)
    - wassen kleding 60 graden in Neutral ( dat deden we al)
    - op recept vaselinecream 20% hele lichaam twee keren per dag insmeren

11. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Mijn dochter en man hebben eczeem. Mijn dochtertje krijgt ook eczeem van wedela. Mijn is bijna overal allergisch voor.
    Bij de apotheek kan je speciale badolie halen. Groninger badolie. Mijn man en Fay helpt dit enorm.

12. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    mijn jongste heeft het nu voor het 3e jaar helaas. Ze heeft al een erg droge ruwe huid maar met warm weer krijgt ze meteen exceem in knielholtes en ellebogen.
    Zo zielig. Ook reageert ze heftig op te veel zon in haar ogen. Komt dan de volgende dag met bijna dichte ogen naar beneden.
    Gelukkig houdt ze nu keurig een pet op en zodra er exceem is smeren we met hormoonzalf en gewoon altijd al met vaseline cetamagrogol.

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier ben ik nu onder behandeling van een dermatoloog...

Ik heb voor mijn jongste zeepzalf om te wassen....hormoonzalf en vaseline zalf....

Dus als het echt te erg is echt even naar een dermatoloog gaan hoor.

Deel Deze Pagina