Ons ventje is al avanf vorige week donderdag ziek. afgelopen maandag zijn we bij de huisarts geweest en daar bleek dat hij een oorontsteking aan beiden kanten heeft! zaterdagochtend haalde ik hem uit bed en zag dat hij een dikke lip had en weer hoge koorts. omdat ik het niet vertrouwde heb ik de hap gebeld en die zeiden dat hij nu toch wel opgeknapt zou moeten zijn want we hadden maandag een antibioticakuur gehad van onze huisarts. dus moest langs komen,eenmaal daar bleek nog steeds een fikse oorontsteking en een keelontsteking! de dikke lip was volgens haar vochtblaasjes,moest hem maar 4x per dag 240 mg zetpil geven en hij kreeg een hele zware antibiotica de 250mg/5ml en die moet weer 3x daags 4ml. nu merk ik wel dat hij langzaam opknapt en de koorts is weg. maar nu kan hij dus niet eens eten! en drinken uit zijn fles al helemala niet! vanochtend wilde hij een slokje uit zijn fles nou krijsen zeg en een hapje ontbijtkoek precies hetzelfde, nu keek ik in zijn mondje en zag echt een rode plek op zijn tongetje! ook heeft hij op zijn onderkin 2 flinke rode bulten met een gelige plek erin en zie dat er meerdere bij komen. zou hij misschien een schimmel hebben? of misschien spruw in zijn mond? ik vind dit zo sneu eerst al die troep antibiotica en nu dit weer. iemand die dit weet? btw morgenochtend ga ik direct naar onze eigen huisarts terug!
ik zou het niet weten... Erg sneu idd voor je kleintje.. Maar misschien is het toch verstandig om vandaag nog contact op te nemen vanwege het niet ( kunnen) drinken? Ik weet niet hou oud je ventje is, maar baby's kunnen relatief snel uitdrogen, dus drinken is noodzakelijk. Heel veel beterschap!!!
zou als ik jou was de hap weer bellen. voor al omdat hij teweinig drinkt ,straks is hij uitgedroogd. hun weten vast wel wat het kan wezen.
is je kleine niet allergisch voor paracetamol of de antibiotica???????? lijkt ook een beetje op zo'n reactie (de bulten) beterschap voor je kleine... [-o< grtz Ramona
hij is 14maanden en heeft al meerdere malen paracetamol gehad dus ik dnek niet dat het daarvaan is. wel heeft hij die blaasjes al vanaf vrijdag en volgens die arts moet dat vanzelf over gaan' drinken in zijn tuitbeker gaat wel goed maar een gewone fles gewoon niet. uitgedroogd is hij gelukkig nieT dat hou ik zo wie zo in de gaten
kijk maar eens in de bijsluiter van de antibiotica of 1 van die dingen erin staat en anders even de hap bellen.
antibiotica kan zo`n reactie geven mijn vder is allergosch voor peneceline en ik weet dat hij van bepaalde antibiotica een schimmelinfectie in zijn mond krijgt
Ik zou niet wachten tot morgen maar nu bellen!! Als hij allergies is voor de antibiotica kunnen die bulten ook in zijn keel zitten. Tevens wijst alles erop dat het niet goed gaat met het mannetje. Beter 1 keer te veel dan te weinig gaan of bellen zal ik zeggen. Sterkte ermee.
nou ik heb gebeld hoor toevallig had onze eigen ha dienst op de hap. volgens hem is het een bijwerking op de antibiotica maar vond het niet almerend om erheen te gaan. maar moet morgenochtend wel op de praktijk komen met hem. hij heeft net een frikandel op zonder vel en 2 danoontjes!