Welke tablet raden jullie aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door adi, 26 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

... voornamelijk bedoeld voor (educatieve) spelletjes voor 3 peuters (bijna kleuters)?

We willen een goedkopere tablet aanschaffen voor kinderen, maar zien door de bomen het bos niet meer.
    Ik wil iig een redelijk bekende merk en werkend android 4 (.0?)..

Welke tablets hebben jullie, en wat voor ervaring ermee? Moet je echt gaan voor een samsung of een acer, of zijn minder bekende merken ook net zo degelijk?

2. sjors75

sjors75 Niet meer actief

3. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

17 feb 2009
    358
    22
    18
    Mijn zus heeft voor haar kindjes een viewpia (hoop dat ik het goed schrijf). Koste rond de 140 euro en zij is hier heel tevreden over, gebruikt deze zelf ook vaak.
    Zelf heb ik een Samsung tab en vind deze super!

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Heb een ipad voor j tuurlijk gebruik ik hem zelf ook maar ij gebruikt hem eigenlijk meer laatste tijd
    De goedkope tablets bij intertoys bartsmit etc etc ziu ikniet nemen lope vast zijn langzaam en touch reageerd niet lekker

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijn ouders hebben een Arnova ofzo, goedkope van de Dixons. Voor hun is ie ok, want doen er weinig mee, maar ik vind 'm niet fijn. Zelf heb ik pas geleden een Samsung Tab gekocht en die vind ik super.

6. Locusta

Locusta Niet meer actief

Ik heb een ipad gehad en heb nu een Google Nexus 7. Bevallen beiden prima! iPad is wel wat kindvriendelijker, imho!

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Als je niet wilt dat de kinderen met jullie iPad spelen zou ik gewoon een tweedehands iPad 1 of 2 kopen, eventueel met een stevige hoes. Kost niet veel meer die oudere modellen en je hebt een enorme (!!!) keuze aan educatieve apps plus kwalitatief en kindvriendelijk de beste tablet! :)

8. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    #8 macy77, 27 dec 2012
    Laatst bewerkt: 27 dec 2012
    Wij hebben van mijn schoonouders de nieuwe retina iPad gekregen voor kerst. 32 gb, dus opslag genoeg.
    En wow, wat is ie superscherp en snel!
    (Maar ik als al-20jaren-apple-lover-toen-iedereen-er-nog-op-zat-te-mopperen wil ook niks anders)

Zou echt niet gaan voor een "bokkiewokkie" tablet, ook niet vor kinderen.
    Heb deze kindveilige hoes er voor besteld.
    bol.com | Kids Cover Handvat Blauw, Kids Cover | Elektronica

We hadden eerst deze, leuker, maar bleef niet goed staan
    bol.com | Speck iGuy kinder standaard - Oranje, Speck | Elektronica

Hier een stukje Radar, met een budget tablet test.
    Tros Radar tablettest - TabletGuide.nl - YouTube

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Dserve kindertablet, ook met beschermhoes en als je goed zoekt net 100 euro

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb zelf een qware tablet van de intertoys. Heel tevreden over! Ze hebben ze tegenwoordig ook in leuke kleurtjes en met allerlei bescherm hoezen enzo.

Zag net ook op de reclame iets over de telekids tablet... Weetniet precies wat t is maar leek me ook wel geschikt voor kinderen!

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij hebben voor Thijmen een android 4 tablet van het kruitvat gekocht. Gaat prima. wat hij er mee wil doen, kan allemaal met die tablet. Ik zou eerlijk gezegd niet zo veel uitgeven voor een kindertablet. Kans dat ze hem laten vallen is erg groot.
    Je kunt op alle tablets overigens toezichtapps installeren. Daar hoef je niet perse een kindertablet voor te hebben

12. adi

adi Niet meer actief

Ik zet wifi altijd uit als ik de tel of i-pad aan kinderen geef, ze mogen nog niet zelf op internet (spelletjes downloaden we, en op veel gratis spellen hoef je maar even verkeerd te klikken en heb je ineens iets bijgekocht).

bedankt voor de tips, we zaten ook naar telekids tablet te kijken, maar manlief wil liever een samsung.

we zijn ook totaal geen gadgets-types verder, ik heb pas sinds 6 weken uberhaupt een smartphone. Maar merk dat het voor peuters makkelijker is om om te gaan met een tablet als met een laptop.

13. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Toevallig heeft mijn vader voor Simone die van de aldi gekocht, was 90 euro. Leuk ding hoor, draait Android 4.0 geloof ik. Hij heeft ongeveer dezelfde afmetingen als de kindle fire dus ik ga bij dealextreme een hoes eromheen kopen en kijken of die past. Ik heb al best veel leuke spelletjes voor haar gevonden vanmiddag.

Deel Deze Pagina