hoe snel resultaat na nutriolon pepti??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bos, 27 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    #1 bos, 27 sep 2009
    Laatst bewerkt: 27 sep 2009
    ik gebruik sinds dinsdag middag nutriolon pepti op advies van de huisarts....Lars heeft erg last van eczeem en de huisarts vermoed koemelkallergie..

nu heb ik het idee dat zijn eczeem iets minder word op mijn voorhoofd en achterhoofd maar zijn wangen zijn ZO droog terwijl ik met vasaline en babyolie smeer...

hoe lang duurt het voordat daar verbetering in moet komen als het echt van de koemelkallergie is..

ik zit namelijk te googlen en zou het ook een uitwendige oorontsteking kunnen zijn....
    hij heeft geen koorts...slaap overdag onrustig en huilt regelmatig in zijn slaap maar 's nachts gaat het goed...

wie weet raad...

groetjes bos

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Wij zijn nu bijna 3 weken bezig met de pepti. Afgelopen week was het eczeem juist verergerd ipv minder. Nu lijkt het erop dat het op zijn armpjes langzaam weg trekt. Ziet er in ieder geval heel rustig uit en heeft zich niet meer uitgebreid.
    Zijn gezichtje is momenteel erg droog, zitten gewoon de schilfers op, ondanks het vele smeren. Hij wrijft zich, vooral tijdens het slapen, veel in zijn gezichtje. Dat bevordert het herstel natuurlijk niet, hij wrijft dan juist de plekjes kapot.

3. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @antje: en heeft jullie zoon kma of is dat nog niet zeker??
    wat raar dat het eerst erger word toch?
    lars wrijft niet zo veel...probeer hem na het eten niet te lang tegen me aan te houden omdat hij wel wil 'schuren' en als hij op zijn buik ligt probeer ik zijn handjes onder zijn gezicht te doen...in bed ligt hij ingebakerd dus schuurt hij ook niet...

werkt de pepti verder wel voor milan?

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    We moeten nog provoceren met de voeding om het helemaal zeker te weten of hij inderdaad KMA heeft. Arts van CB is vrijwel overtuigd. Alle klachten (behalve het eczeem dan) zijn zo goed als verdwenen sinds hij pepti krijgt. En 2 weken geleden kreeg hij probiotica. Daar reageerde hij heel erg op, alle klachten kwamen terug en sommige zelfs in hevigere mate. Blijkt dat er sporen van melk en soja in zit. Bij HA oortjes, luchtwegen etc laten uit sluiten. Dat was allemaal prima. Toen was voor ons duidelijk dat de reactie echt op de probiotica was en dus vrijwel al zeker dat het dus KMA is.
    Volgende week moeten we provoceren. Echter begin ik dan net met werken. Gezien zijn reactie op die probiotica, wil ik hem dan dus niet achter laten bij de oppas (ook al is dat bij oma). Dus ga nu donderdag al provoceren.

5. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    jee wel vervelend maar gelukkig weet je dan wel waar alle klachten vandaan komen..

hoop dat hij er snel overheen mag groeien.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

hier geen pepti maar BV, en hier merkte ik met een week of 2 echt verschil. Thirza heeft dus ook KMA, al moet dat nog officieel worden vastgesteld als we hebben geprovoceerd. Zitten nu dus nog in de eliminatiefase...
    Naast de eczeem/KMA zou het heel goed kunnen dat je kleintje ook nog last van de oortjes heeft, dus als je daarover twijfelt, zou ik even een afspraak bij de HA maken, dan weet je het zeker. In eerste instantie doen ze daar niets mee, moet eerst vanzelf over gaan, als dat na een dag of 3-4 nog steeds niet over is, dan krijgt je kleintje vaak anti-biotica, (maar daar werd Thirza alleen maar zieker van hier).
    Maar KMA gaat vaak gepaard met oorproblemen/ontstekingen, dus zou goed beide kunnen zijn!

7. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    oke bedankt...maar zou het kunnen dat hij dan overdag oorpijn heeft en er 's nachts geen last van heeft? lijkt me niet toch?

8. mus12

mus12 Actief lid

18 nov 2007
    115
    0
    16
    Hoi Meiden,

Mijn zoontje heeft ook KMA en had daardoor flink last van eczeem. Toen we het nog niet wisten zijn we, in overleg met de huisarts, maar op eigen initiatief overgestapt naar Nutrilon Pepti. Binnen 2 weken zagen we het eczeem helemaal wegtrekken. (had de HA niet gedacht) Daarna geprovoceerd en het was echt heel duidelijk KMA, eczeem was terug en heviger dan ooit. Nu gaat het heel goed op de Pepti. Binnenkort als hij 1 geweest is gaan we weer opnieuw een provocatie doen. Hopen dat hij erover heen is.

Voor jullie allemaal hoop ik dat jullie kindjes er snel minder last van hebben. En ik denk dat het ene kindje sneller resultaat heeft op pepti, dan het andere. Mijn huisarts zei dat het wel een maand kon duren bij huidproblemen, als eczeem. Ik zou in ieder geval goed je gevoel volgen, wij zijn in ieder geval blij dat we dat wel gedaan hebben.

Groetjes Mus

9. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @mus: thanks voor je verhaal...ik ben nu een week bezig maar had het idee dat het toch wel iets weg moest trekken al...mijn huisarts geeft het twee weken dan moet ik terugkomen (dus volgende week). hoop dat hij er dan vanaf is en dat het kma is (klinkt beetje raar maar dan weten we in ieder geval waar de eczeem en onrust vandaan komt)

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

de eczeem zul je eigenlijk als laatste van merken dat dat wegtrekt..., dat kan idd wel even duren. Maar hier merkten we dus al wel na een dikke week dat ze rustiger werd, vrolijker, beter zichzelf kon vermaken, enz. Ze ging ook beter eten van d'r friut en groente weer. Dat soort dingen...

11. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Hier ook KMA. Geen uitslag, maar heel veel huilen. Na het eerste flesje zagen wij al verbetering! Niet huilen en daarna rustig slapen (wat een openbaring na 5 weken alleen maar huilen!)
    Dus hier heel snel resultaat. Hoe het met de huidproblemen zit weet ik niet. Geen idee wanneer je dan verbetering merkt...

Deel Deze Pagina