Hey meiden.. Ik heb een vraag.. Ik ben 7 juni (dag 1 van mijn cyclus) gestart met tempen.. ik ben het wel gewend want in 2012 heb ik dat ruim 6 maanden gedaan tot ik in verwachting raakte van mijn dochter... We willen nu voor een 2e gaan dus vandaar dat ik weer d.m.v tempen wil kijken hoe mijn cyclus verloopt. Maar... nu we een kleine hebben van bijna 1 jaar is het wel lastiger om te tempen op 1 tijdstip... Ik temp altijd om 6.30 uur.. maar soms begint onze dochter te huilen om 4:30 of zo.. ze wil dan alleen maar mama... dus ik moet er dan echt uit voor der.. mijn vraag is dus ook.. als je om 4:30 uur eruit gaat en daarna weer terug in bed kruipt geldt je temp van 6:30 dan nog?!
Dan kun je beter om 04:30 tempraturen dan om 06:30 de temp is niet meer zo betrouwbaar als je opgestaan ben
Grappig deze vraag: hetzelfde had ik vanmorgen. Normaal temp ik om 9.00, en zit al enkele dagen rond de 36.1. Vanmorgen was ik door mijn vriend echter om 6.30 al wakker. Heb toen rond 7.00 getempt en kwam op 35.9 uit (= voor mij niet vreemd, ik verwacht mijn ei elk moment). Toen heb ik om 9.00 wel weer getempt, en toen kwam ik op 36.4 uit. Zo hoog ben ik nog niet geweest bij het opstaan, maar dat zal dan wel komen doordat ik al een tijdje wakker was. Dus 35.9 zal wel juist zijn.
Ik heb met gebroken nachten prima mijn ei kunnen vinden (wat resulteerde in zwangerschap in ronde 1 ). Ik tempte tussen 6:00-6:30 uur. Soms was ik er om 5:30 uur (of zelfs 6:00 uur) uit geweest om naar kindje te gaan, wat ik dan deed is terug het bed inkruipen en zoveel mogelijk ontspannen. Als mijn hartslag en ademhaling weer helemaal rustig was (15 min), dan temperatuurde ik. Die waarde was dan vergelijkbaar als wanneer ik niet opgestaan was. Ik heb ook wel heel vroeg getempt (4:00-4:30 uur), maar die temperatuur was altijd iets hoger dan om 6:30 uur! Voor mij was tijdstip belangrijker, dan hoe vaak/veel ik eruit was geweest!