Hey muffin... Echt super bedankt voor je steun! Ik ga zeker proberen te pushen voor een snellere start van of IUI of ICSI daar was mijn gyn niet geheel duidelijk over. Ik zal heel hard voor jou/jullie duimen dat je morgen een positieve test in je handen hebt wel super spannend!
Muppet83 het is hier TE spannend voor woorden. Ik ga kapot van de zenuwen Patruusje ICSI is bij mij ook een keer genoemd, maar daar zou ik niet te snel aan beginnen. Kijk eerst wat IUI doet bij je, ICSI is maar drie pogingen he..Dan sta je opeens wel heel snel bijna aan het einde van de mogelijkheden. En dankjewel voor het duimen, we gaan het nodig hebben! Ik stik van de zenuwen
@Muffin ik kan me je zenuwen goed voorstellen... Ja ik weet het dus niet als ik het hier een beetje lees gaat IUI vaak voorbij zonder succes, is het dan niet beter om dan maar een stap verder te starten? Doe jij IUI met of zonder hormonen als ik vragen mag?
Ja maar er is aangetoond dat er niks mis is met je. Dus waarom dan gelijk de achtbaan van ICSI instappen. De eerste twee IUI heb ik als zo heftig ervaren dat we daarna 4 maanden nodig hadden om het weer aan te durven. ICSI is 4 keer zo heftig en vele malen pijnlijker..waarom al die stress/pijn/etc doorgaan als IUI het misschien ook wel doet voor jullie. Dat half jaartje (6 pogingen) zijn dan ook nog wel te overzien denk ik zo. Het is natuurlijk jullie eigen keuze, maar denk er alsjeblieft niet te makkelijk over Ik heb IUI met hormonen. Spuit Fostimon en Pregnyl voor de eisprong. Fostimon doet bij mij volgens mij helemaal niks extra's. Heb nog steeds evenlange cyclussen en zonder Fostimon zijn m'n eitjes volgens mij ook gewoon groot genoeg (nooit laten nakijken). Ik twijfelde ook heel erg of ik deze ronde zonder hormonen wilde doen, maar uiteindelijk toch gedaan. En nu heb ik er zo weinig last van gehad dat ik het maar gewoon blijf gebruiken. Eerste twee keer was ik er volledig door overdonderd. Super veel buikpijn en ik was een wrak met emoties. Vl is echt uit m'n buurt gebleven. Pregnyl maakte het niet veel beter Daarom ook de pauze. Nu heb ik nergens last van gehad, ook niet van de Pregnyl. Komt denk ik ook omdat ik in de 4 maanden pauze eindelijk die rust heb gevonden van 'het komt wel als het komt'. Na twee jaar een erg welkom gevoel Wil trouwens niet zeggen dat het niks met me doet hoor, vind het weer net zo spannend, maar nu is het gezonde spanning ipv obsessief
@ patruusje veel sterkte en hopen dat het toch nog goed uitpakt. Vorige week heb ik een miskraam gehad met 6,5 week zondag begon de bloeding en waren toen al bang voor een mk die maandag heb ik meteen een echo gehad en er werd me toen verteld dat ik nog zwanger was. Super blij natuurlijk. En maandag avond liet alles los helaas. Mijn testen gaven in het begin ook lichte streepjes aan naarmate werden ze wel wat donkerder ook had ik 2 clearblue testen gedaan waarvan 1 aangaf zwanger 2-3 week vanaf de bevruchting, week daarna deed ik nog een clearblue en de gaf 1-2 vanaf de bevruchting. 4 dagen na de clearblue kreeg ik een mk voor jou is het dubbel zo lastig omdat je al zo'n tijd bezig bent maar zoals meerdere zeggen het hoef geen mk te zijn en enkel wat bloed verlies, ik vind het wel raar dat ze je niet een spoedecho geven want zolang in onzekerheid zitten is natuurlijk ook niks. Veel sterkte en ik hou dit topic in de gaten en zal aan je denken.
@Sarina omdat het nog zo vroeg is zouden ze sowieso niets kunnen zien... Ik zit nu op 4 weken en een beetje, dus eerder als volgende week kan niet... Bovendien bloed ik als een rund... Veel zwaarder als een normale menstruatie. daarentegen heb ik er verder minder last van (geen kramp e.d.) maar heb ik wel nog steeds zwangerschapskwaaltjes... Pffff dat stomme lichaam ook! @Muffin... Ik hbe me er op zich nog niet echt in verdiep (het hele IUI/ICSI verhaal) omdat het toch nog niet aan de orde was, Heb net even een stuk gelezen over de IUI en het klinkt inderdaad wel erg heftig. Ik ga maar afwachten wat de gyn zegt dinsdag. Denk wel dat ik morgen toch een test ga doen... Dan weet ik het maar 100% zeker dat het mis is gegaan...
@ Patruusje: dus het is nu echt doorgezet?? een vriendin van mij bloedde ook veel, zelfs zo veel dat het langs d'r benen naar beneden liep, maar alles bleek goed te zijn, zoontje is nu 2,5 jaar oud! zij had gewoon veel bloedingen tijdens het begin, dat kenmerkte haar zwangerschap, gek he. ik dacht ik stuur het toch even!
Dat is inderdaad een van de uitzonderingssituaties vrees ik, maar het geeft wel weer hoop... Morgen maar me test afwachten
Poeh zeg wat een onzekerheid, toen ik een miskraam kreeg heb ik ongeveer 2 dagen sterke krampen gehad en de rest van de dagen helderrood bloed met wat stolsels/weefsels wat uit de baarmoeder afkomstig is. Heb je dat ook? Ik heb iets minder als een week gebloed. De dag voor mijn miskraam kreeg ik ook hevige pijn in mijn borsten ik kon er niet meer op liggen of er aan zitten, na de miskraam verdwenen de kwaaltjes vrijwel meteen. Maar ieder lichaam is anders.
@Sarina dat zal wel een achtbaan van gevoelens zijn geweest voor je/jullie... Ik heb gister wat kramp gehad, maar eigenlijk maar heel weinig, vandaag helemaal geen kramp maar wel misselijk/druk en steekjes in me buik/ hoofdpijn. Bloed is wel helderrood en veel, maar heb weinig stolsels/weefsels weten te ontdekken... Maar ook lastig met tampons. Ik ben blij als ik morgen in ieder geval meer duidelijkheid heb, ik krijg toch weer stiekeme hoop omdat ik echt zowat over me nek ga van de geur van eten etc. Alles ruikt verdomd sterk... En lijkt erger als gister dus wat is dat?!
Nou... Net nog een test gedaan en zoals verwacht negatief... Dus toch echt een vroege MK gehad Natuurlijk wist ik het al 99% zeker, maar blijft toch een domper.
Thanks meiden! @Muffin jij al nieuws?? Ik heb net contact gezocht met mijn verzekering... Er is helemaal geen termijn dat je al bezig moet zijn om natuurlijk zwanger te worden! Ik ben zoooo boos nu op mijn gyn, dinsdag als ik daar ben gaat de hel losbreken! Ik wil per direct starten anders ga ik op zoek naar een andere gyn, ik ben het helemaal zat. Ik had begin dit jaar al gestart kunnen zijn... :x
Dat is zwaar klote patruusje, veel sterkte kop op en gewoon er weer voor gaan! Je zal je wel even een tijdje rot voelen maar ook daar kun je straks je weg in zien te vinden en er gewoon weer voor gaan. Leef met je mee xx
Thanks dames... Ik ben zo blij dat ik op forum ben gegaan. Eindelijk mensen die me brgrijpen, me vriendinnen zijn echt schatten, maar die hebben kinderen en ze snappen het wel maar begrijpen het niet. Ik heb dinsdagavond de tijd genomen om rustig op mijn gemak te kunnen "rouwen" want zo voelde het verdorie. Vanmorgen was enkel een bevestiging van wat ik eigenlijk al best wist. Dinsdag naar de gyn en kijken of we een behandeling kunnen gaan afdwingen, anders op zoek naar een andere arts. En we gaan voor nu "vrolijk" verder, over een ruime week (of 1.5 week) weer kans op een nieuw ei, bevruchting etc.
Nee dat klopt, ik ervaar dit ook zo: Meiden die snel zwanger worden begrijpen je niet. Ze denken dat ze het snappen maar ze weten niet hoe het is om al zo lang te moeten wachten en strijden om uberhaupt zwanger te kunnen raken. Heel frustrerend is het om te zien dat het bij hen dan wel meteen lukt!
sjit man, balen!!! Ben benieuwd hoe het is gegaan bij de gyn, mag je eerder starten? Ik hoop het iig voor je..