Pfff.... Titel zegt het al... Onze dreumes Mylène (15 maanden) vandaag voor het eerst logeren... Beetje dubbel allemaal vooral de reden waarom.. Mja... is er nog iemand hier die het moeilijk vond??
Waarom vind je het moeilijk? Mijn zoontje ging al veel eerder logeren maar ik heb er nooit moeite mee gehad. Lekker juist af en toe
Waarom gaat ze logeren dan? Hier een mannetje van 2,5 die is nog nooit ergens echt de hele nacht wezen logeren wij gaan hem altijd ophalen. Ik vind het nog niet nodig als hij straks zelf ergens wil blijven slapen prima. groetjes kim
Hier ook een x gelogeerd..1,5 maand geleden ongeveer En ja ik vond het ook moeilijk hoor!! Maar we hebben t overleefd heb m zelf op bed gelegd enzo en daarna pas weggegaan
Welke reden was er dan, dat je dit gevoel hebt? mijn zoon is met 2,5 wezen logeren omdat ik ging bevallen, geen keuze. Voor het echt is hij met 3,5 wezen logeren, hij vroeg het zelf en dat was prima. Mijn jongste is nog nooit wezen logeren.
mijne is vanaf 14 weken wezen logeren Omdat ik avonddiensten werk En zonde vond om hem 23:00 uit zen bedje te plukken Maar vond toen wel heel moeilijk Nu vind ik wel is lekker ( stiekum heel effe ochtendje voor mezelf)
Mannetje is nu iets van 4x uit logeren geweest en heb er eigenlijk weinig moeite mee, geef wel een hele gebruiksaanwijzing mee Hoop dat je achteraf kan zeggen dat het je meegevallen is
hej hoi! Bedankt voor jullie reacties! Nouuu... ik ben 19 februari aan mijn enkel geopereerd met als gevolg dat ik deze 6! weken! niet mag belasten. Erg lastig met een dochter van 15 maanden maar goed het kon nu en ik woon in Emmen en ben in A'dam geopereerd omdat dit mijn enige optie was. Maar ivm het niet belasten is mijn moeder hier door de week (komt op zondagavond en gaat op vrijdag middag/avond weg). Om mijn moeder te ontlasten gaat Mylène op maandag en woensdag naar mijn schoonouders en natuurlijk zodat mijn moeder rustig ff het huishouden kan doen. BEN HEEL BLIJ DAT HET ZO KAN! Mijn man maakt enorm lange dagen momenteel doordat hij nogal een eind van huis werkt! Hij gaat om 6 weg is rond 18:30 thuis en gisteren zelfs 20 uur! Waarschijnlijk vandaag ook weer zo laat dus Om hem te ontlasten en zorgen dat mijn moeder gewoon naar huis kon is Mylène dus vandaag al rond 12 opgehaald door opa en oma en blijft ze daar komende nacht. Afspraken gemaakt dat als het niet wil ze moeten bellen en mijn man haar op haalt. Ze wonen namelijk vlakbij!! Nou denken sommigen misschien waar maak je je druk om... maar ik voel me al schuldig omdat ik NIKS kan en mag maar ook nu omdat ik bang ben dat mensen denken dat ik mijn dochter afschuif!! En dat totaal niet mijn bedoeling is. Maar ik vind dat mijn man hard werkt en ook een beetje "rust" verdient dus... Oh ja mijn moeder gaat naar huis omdat het oppassen erg veel energie kost ivm dystrofie en ze dus echt die dagen gebruikt om bij te komen!! En energie te tanken voor de nieuwe week...
Mijn zoontje is nu al 3x wezen logeren (wel altijd bij opa en oma). Toen mijn zoon 3 weken oud was de eerste keer. G had onwijs veel last van darmkrampen en als we 2 uur slaap per dag kregen was het veel en mijn man moest iedere morgen wel gewoon om 6 uur op. Op een moment is mijn man bijna tegen de vangrail geklapt en toen heb ik mijn moeder (IC verpleegkundige op een baby en kinderafdeling) gebeld met de woorden we komen hem NU brengen voor 1 nacht. Paar weken erna had hij weer al een week niet meer dan 2 uur slaap op een nacht (en wij dus ook niet) en echt we konden niet meer.... dus oma weer opgebeld. Laatste keer was met 14 weken en toen gingen mijn man en ik romantisch uit eten en ach mijn mams is een kei en die wilde G meteen weer te logeren hebben. Deed ik hem graag te logeren brengen?? Nee, absoluut niet!! Maar was het noodzakelijk.... ja. Zou ik het weer doen... ja.
Ik ga me bijna schuldig voelen als ik dit allemaal lees. Zoë sliep met die leeftijd al wel vaker logeren bij opa's en oma's. Waarom zou je je schuldig voelen? Het is toch logisch dat het nu wat lastiger gaat en je man heeft ook een goede reden, toch?!
Poeh ukje wat zwaar!! Gelukkig heb jij je moeder. Wij hebben dat niet en onze kinderen zijn nog nooit uit logeren geweest. Ik vind ze er ook nog echt te klein voor, ik denk niet dat mijn oudste het zou begrijpen.
Nou, dikke pret hier hoor als ze mogen logeren. Daar ga ik me echt niet schuldig over voelen. Wat maakt nou uit wat de reden is. Hier is het vooral zomaar, omdat zij het leuk vinden (de oudste vraagt er ook echt naar) en omdat de oma's en opa's het leuk vinden. En wij kunnen een keertje lekker uit eten en uitslapen!
Onze zoon is ook met enige regelmaat al uit logeren geweest bij allebei de opa' en oma's. Geweldig dat hij dat vindt. En de opa's en oma's genieten met volle teugen. Ooit noodzaak en af en toe tijd voor papa en mama samen. Missen doe ik hem altijd maar schuldig voelen doe ik niet aangezien iedereen geniet! De eerste keren voelde ik me nog wel schuldig maar dat is nergens voor nodig gebleken.
Laat ik even voorop stellen dat ik niemand bekritiseer!! En ik niks fout of goed vind. Het is een kwestie van aan toe zijn ofzo... En ik was er nog niet aan toe. Ik moet zeggen dat als ik nu niet met mijn enkel had gezeten ik het nog steeds niet had gedaan. Omdat het voor mij niet echt "nodig" is. Mijn man wilde het wel al een tijdje proberen maar onze dochter slaapt nog steeds niet echt door, betekent eigenlijk dat ze af en toe is wakker word. Dan heeft ze dorst en wil ze even tegen mama aan hangen en dan is het weer goed. Dus ik vond het nog niet oké maar dat was mijn eigen idee!! Ik ben nu blij dat ik de stap heb gezet en zolang ik nog met mijn enkel zit... en het goed gaat vanavond/vannacht mag ze elke week uit logeren naar opa en oma in het weekend. Zodat manlief ff kan rusten. En afspraken gemaakt dat ze straks ook standaard 1 weekend per maand uit logeren gaat. Laat voorop staan dat ze het erg leuk vind bij opa en oma en bij andere oma, maar het een lastige slaper is en dat ons dat altijd heeft tegengehouden!
TS: knap van je dat je het door hebt gezet. Je denkt goed aan jezelf, je man en aan je dochter! Veel beterschap Mijn dochter is al zooo vaak bij mijn moeder gaan logeren, dat vinden wij allemaal inclusief zij erg fijn. De eerste x was met 6 weken. 1x bij mijn broer en 1x bij mijn tante. Voor de rest bij haar oma. Wij vinden het prima zo