Ik maak Timo zijn neusje 1 keer per dag schoon, ook al is hij niet verkouden, maar vrij van snotjes zeg maar. Dat doe ik met een peertje en het laatste stukje met wattenstokje. Dit omdat ik het bij mijzelf ook vervelend vind als e.e.a. in de weg zit, dus ga ik er een beetje vanuit dat dat voor hem ook geldt. Nu heeft mijn vriendin ergens gelezen dat je dat juist niet moet doen omdat het de binnenkant van de neus zou irriteren en uiteindelijk dus gevaar zou opleveren voor infecties. Je mag de snotjes alleen weghalen als je er heel makkelijk bij kunt. Klopt dit? Doen jullie dat ook dan pas? Groetjes, Nadia
Ik haal ze ook weg met een wattestokje. Het lijkt mij idd ook het beste om te laten zitten maar dat kan ik niet .
ik de het niet elke dag, ik kijk gewon zn neusje in of ik iets zie, zo ja, dan neusspray en met het peertje, of als ik hoor dat hij verstopt is. overigens vindt hij de neusspray geweldig..gek kind,,gaat hij lachen en is hij blij..dusss..haha
ik zit ook altijd te pielen als ik wat in zn neusje zie, maar haal het er alleen uit als ik er echt bij kan. Mocht het redelijk verstopt zitten/verkouden zijn gebruik ik de neusspray..
Wij plukken alleen als het vooraan zit. Veel te bang om achterin iets te beschadigen. Neusspray moet je ook niet tevaak gebruiken. Dat verstoord de normale werking van de slijmvliezen. En het kan het slijmvlies dunner maken, waardoor je meer kans hebt op bloedneuzen. Dus alleen gebruiken als het echt nodig is.
cb zei tegen mij dat peertje en spray te veel gebruien erg slecht is... Als ze verkouden is en het is heel erg doe ik het s morgen en voor het slapen gaan. Maar is er niks dan gebruik ik het niet..
Ik denk dat ik het voortaan probeer te laten tot ik er makkelijk bij kan, zou het niet op mijn geweten willen hebben dat er iets in zijn neusje beschadigd is door mijn toedoen!!! Ik heb overigens nog nooit neusspray gebruikt... ga dat pas doen als hij verkouden is en het ook echt nodig heeft denk ik...