Hai allemaal, Hoeveel cc flesvoeding moeten baby's van 6 mnd minimaal en mogen ze maximaal? En hoeveel gram groente en fruit? En is er ook nog een minimum en maximum voor de hoeveelheid vocht die een baby binnen moet krijgen op een dag? Lfs
Als ik het goed heb dan is 300 - 500 ml minimaal en 800 maximaal. Fruit en groenten is bijvoeding en dus afhankelijk van hoeveel je kindje inmiddels eet. En alles is weer afhankelijk van elkaar. Als je kindje goed eet (hele maaltijden) dan is er minder behoefte en noodzaak voor melk. Maar vraag het anders eens aan het CB en dan wel echt voor je eigen kindje want volgens mij maakt dan namelijk nog wel wat uit
Ze eet 200 gram groente (soms met aardappeltje), en 200 gram fruit... Lijkt me zoveel als er dan ook nog 600 cc melk bij moet... (Dat is wat cb zei, maar andere cb-arts zei weer 500 cc).
600cc melk erbij is toch prima? Tot een jaar hebben ze melk nodig, dus 600 cc is volgens mij niet teveel erbij hoor!
Mja, maar ze moet die 600 cc niet, omdat ze zoveel gram fruit/groente eet. En op zich vraag me dan weer af of ze niet ook nog wat water erbij moet ofzo, want anders krijgt ze wel erg weinig vocht binnen...
op deze leeftijd is het 500cc. en tussen de 750-1000cc aan vocht in totaal, in groente en fruit zit ook vocht. je kunt dus water of sap geven bij de tussendoortjes.
Vandaag trouwens de pap 's ochtends weggelaten en ze dronk nu haar fles om 13.30, de eerste sinds die van 07.30 (tussendoor wou ze maar paar hapjes banaan om 11.00 uur; is gewend om rond 15.00 uur te krijgen misschien inmiddels? Dus heb haar wel nog 90 cc water gegeven), bijna helemaal leeg...