Hoe een voorraardje kweken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sukke, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    De titel zegt het al, hoe kweek ik in hemelsnaam een voorraad BV?
    Ik heb al is geprobeerd 1,5 uur na de voeding te kolven maar dan komt er bijna niets uit. Waardoor ik dus ook het idee heb dat mijn kleine, als hij 1,5 uur later komt, ook bijna niets krijgt.
    Ook direct kolven na een voeding levert nog geen 10cc op. Terwijl ik bij kolven, 4 uur na een voeding, makkelijk 150 cc heb!

Nu heeft onze zoon al 2 nachten door geslapen en staan 's ochtends (+/- 7uur) mijn borsten op knappen. Slaapt hij vannacht weer door dan wil ik proberen om morgen ochtend na de voeding nog wat te kolven om te kijken of dat wel wat oplevert.

Om nou vannacht mijn wekker te zetten om te gaan kolven lijkt me ook niet de bedoeling.

Hoe doen jullie dit?

2. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Direct na de voeding toch kolven! in het begin is het misschien een beetje maar zo wordt je productie wel opgevoerd!
    Of wisselvoedingen inlassen, de ene borst na de ander en dan weer opnieuw wisselen.

Bij mij werkte het heel goed om direct na de voeding te kolven en dit meerdere dagen te doen. Nu is de productie zo goed dat ik tussen de voedingen door spontaan een TSR krijg hahaha

De voeding is het meest in de nacht en ochtend, dit zijn ook de beste kolf tijden!

Ik kolf sowieso elke avond voor t slapen en elke ochtend voeding.

Inmiddels is de vriezer echt vol aan t raken hier.....ik stop er dus ff mee denk ik...

Hopelijk kun je er iets mee met de tips?

Ohhh ja, bij mij werkte het ook nog eens goed om verse ananas te eten :D

3. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Toen ik een voorraad op ging bouwen kolfde ik tussen de voedingen door. Ik was nog niet aan het werk toen dus had er zat de tijd voor. Miriam sliep nog weleens lange rukken in de middag, dus kon ik kolven op de tijd van de voeding, dat ging prima. Tegenwoordig kolf ik op mijn werk, en vaak na de ochtendvoeding, dus rond een uur of 8 's ochtends.

Gewoon blijven volhouden, TS, en wat verschillende dingen uitproberen. Het duurt altijd even voordat dat kolftrucje echt gaat werken :)

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.789
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Vlak na het douchen kolven wil ook wel eens helpen. Door de warmte stroomt de melk makkelijker. Je zou dan bijvoorbeeld tussen twee voedingen kunnen kolven. Als ik tussen twee voedingen kolf, dan doe ik dat niet orecies in het midden maar iets dichter bij de volgende voeding. Je borsten zijn dan toch weer wat voller, dus dat kolf makkelijker. Een baby krijgt toch meer uit de borst dan een kolf, dus als er een uurtje tussen zit is er echt wel weer genoeg melk voor je kindje.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik kolfde hier rond die tijd 's morgens. Ze sliep 's nachts langer door en dronk dan 's morgens 1 borst ipv 2 en dan kolfde ik de ander.
    Als ik s nachts wakker werd en even naar de wc moest, pakte ik vaak nog even de kolf en kolfde ik even een minuutje of 3. Dan had ik ook zo weer een 100cc. Hier altijd gemakkelijk een voorraadje opgebouwd.
    Tussendoor kolven heb ik vrijwel nooit gedaan.

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @Sandra: Wat bedoel je met de wisselvoedingen? Die snap ik niet helemaal.

Ik heb nu idd vanmorgen gekolft toen hij meteen van de borst af was en bij de tweede borst eerst een klein minuutje om de ergste toestroom er af te hebben en heb zowaar 90cc. Nu lukte dit goed omdat manlief vrij is vandaag. Als ik dit overdag doe wanneer kleine dus eerst geboerd heeft en ik zo 5 min. verder ben, lukt dit niet.
    Ik zal jullie tips is uit proberen....
    Dan nog even een vraagje off topic, ik kook mijn kolf nu na ieder gebruik uit. 26 feb hebben we een etentje en dan moet ik (waarschijnlijk) 2 keer kolven maar dan ben ik natuurlijk niet in de gelegenheid om dat ding tussendoor uit te koken. Volstaat afspoelen met koud en daarna warm water dan gewoon?

7. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Als ik kolf op mijn werk (2x per dag dus), spoel ik hem na het 1e gebruik en voor het 2e gebruik goed uit met heet water. Tot nu toe leeft mijn dochter nog steeds, dus ik heb haar niet vergiftigd ;)

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.789
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik kolf meestal drie keer per dag, soms zelfs vier keer. Ik kan dan ook niet tussendoor steriliseren. In spoel inderdaad eerst met koud water en daarna met heet water. En die van mij doet het ook nog. ;)

9. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik kook niet eens meer elke dag uit, ik spoel alles netjes af, en elke 3 dagen koken we alle flesjes en de kolfspullen uit.
    Ik heb het maandenlang elke dag gedaan maar ik vind het nu niet meer zo nodig.

10. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Goed om te horen. Ik zat er namelijk niet op te wachten om, wanneer ik weer aan het werk ben, mijn kolfspullen bij mijn cliënten uit te koken... ;)

11. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik kolfde inderdaad direct na de ochtend voeding. Dan had ik vaak nog genoeg over om een half flesje te vullen. In 2 dagen vulde ik dus 1 flesje. Toen ik perse een grotere voorraad nodig had ivm een weekend weg, deed ik ook nog zo af en toe na andere voedingen op een dag. Wel had ik altijd 's avonds het minste, dus dan had het het minste zin om nog te proberen.

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik kook vanaf het begin 1x per dag alles uit. Verder maak ik het schoon met water en afwasmiddel. Anders blijft het hier vet.
    Ik doe het nog steeds dagelijks, gebruik ook tepelhoedjes en wil dat wel schoon houden.

Deel Deze Pagina