Tips eerste schoentjes ; merk/winkel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 22 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Ons zoontje loopt inmiddels los. Nou weet ik dat ze wel een paar weken goed los moeten lopen voor ze aan schoentjes toe zijn, maar ben me vast aan het orienteren.
    Daarbij is hij binnen een week of 2/3 van twee stapjes naar een marathon rond de eettafel gegaan;) dus ik vermoed dat het noet zo heel lang meer duurt voor het ook leuk wordt om buiten wat rond te stappen.

Voor onze dochter heb ik destijds schoentjes van elefanten gekocht bij van Haren. Prima eerste schoentjes en betaalbaar.
    Momenteel kan ik echter bijster weinig schoentjes vinden die geschikt zijn echt als eerste schoentjes. Eigenlijk alleen die van shoesme, maar ik vind het eigenlijk te gek om 60 euro te betalen voor een paar schoentjes die vermoedelijk over 1-2 mnd alweer te klein zijn...
    Goede schoentjes is uiteraard het belangrijkste. Maar er zijn hoop ik meer merken dan alleen shoesme die die leren-lopen-schoentjes hebben?

Vroeger had scapino ook nog wel een paar van die flexibele modelletjes maar dat is ook niet meer geloof ik.

Dus tips welkom! Merken, winkels, waar moet ik zoeken?

2. Pikapaas

Pikapaas Actief lid

18 jun 2014
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
    Clarks. Bij toeval kwamen we voor de eerste schoentjes van onze oudste in een Clarks winkel terecht en dat was een schot in de roos. Hele fijne schoentjes, ze liep er zo op weg en de jongste pasgeleden idem.
    De schoentjes zijn niet heel goedkoop, tussen de 50 en 60 euro, maar in de uitverkoop gaat er vaak 50% af en dat is over een maandje al.

3. johanne

johanne Actief lid

15 okt 2012
    191
    0
    16
    Sarenza.nl heb ik schoentjes net gekocht in uitverkoop!

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Wij hebben dokter visser schoenen, zijn flexibel en zitten goed

5. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje had Jochies :) De kleinste maatjes hebben zo'n flexzool - ideaal :)

6. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Deze hadden we ook als eerste schoentjes voor ons zoontje. Die flexibele zool is echt perfect (kosten wel €55,-). Nu inmiddels nieuwe Elefanten, want de eerste schoentjes is hij al weer ontgroeid 😁

7. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb net winterlaarsjes gekocht van Oxxy met een flexibele zool voor de eerste stapjes......bij baby-slofjes.nl voor 34,95

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Ik heb voor onze dochter ook wel schoenen van dr visser, maar die zijn lang niet allemaal zo flexibel hoor. Dat verschilt erg per schoen vind ik. Over het algemeen zullen het prima schoenen zijn, maar als eerste schoentjes twijfel ik er wel over.

9. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    De eerste schoenen van zoonlief waren van Jochies. Erg fijne schoentjes. Nu inmiddels over op Bunnies.

10. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Ik heb gewoon adidasjes voor hem gekocht , hij kon er prima op lopen.

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier wel gekozen voor shoesme schoentjes van 60 euro :)
    Maar ik kon ook weinig leuks vinden, veel was echt nog te stug voor mijn pas stappende zoontje.
    Inmiddels draagt hij ze al wel ruim 3 maanden met veel plezier en ze zien er ook nog redelijk netjes uit, dus hoop dat ik ze voor een leuk prijsje nog kan doorverkopen binnenkort.
    Welk merk je ook kiest jochies, bunnies, shoesme, je bent toch snel 50-60 euro kwijt.

12. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Wij hebben hier een Nelson winkel waar verschillende merken te koop zijn oa bunnies, shoesme, jochies en baby orange.
    Zoals al eerder gezegd werd je bent toch tussen de €50,- à €80,- kwijt voor goede schoentjes.
    Dokter visser heb ik ook in mijn handen gehad maar ik vond ze zo stug en Nikes enz waren in mijn ogen best hard.
    Je moet zelf de keuze maken kwa prijs wat je wilt.

Tip: mocht je nou voor schoentjes gaan kijken laat je kleintje staan met opmeten.
    Soms zie ik dat de verkoopsters de voetjes opmeten als de kleine in de wagen zit maar vaak buigen ze zelf hun voetjes waardoor niet de juiste maat gemeten kan worden.

Deel Deze Pagina