scheiding en wonen in het buitenland

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by meisje24, Oct 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meisje24

meisje24 Lid

Dec 28, 2007
    55
    0
    0
    Hallo dames,

Ik weet niet of ik hier goed zit, maar dat zie ik wel.
    Het zit zo dat ik nu sinds 4 jaar getrouwd ben en we hebben een dochtertje van 6 maandjes oud. Ik woon met hem in het buitenland (be). Nu gaat het al langer niet goed tussen ons, en ik zit te denken aan een scheiding.
    Wie weet hoe het zit als ik eventueel terug zou willen verhuizen naar NL?
    Ik heb hier namelijk geen familie, en heb ook erg veel heimwee, dus lijkt het voor mij logischer als ik terug zou verhuizen.
    Krijg ik hier toestemming voor van de rechter, of moet je echt in het land blijven waar dus ook de vader woont?
    Verder zou ik uiteraard ook altijd mee werken aan een omgangsregeling, want mijn man is wel een goede vader, alleen loopt het tussen ons dus absoluut niet goed.

2. Eline078

Eline078 Bekend lid

Dec 15, 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Onduidelijk hoe dat in belgie zit maar hier mag dat niet zonder toestemming. Een kind die wordt geboren binnen een huwelijk is automatisch erkend en de ouders krijgen gedeeld gezag. je hebt dus zijn toestemming nodig. Vervangende toestemming is te verkrijgen bij de rechter.

3. meisje24

meisje24 Lid

Dec 28, 2007
    55
    0
    0
    Dankjewel voor je reactie. Ik begrijp dus dat wanneer mijn man geen toestemming geeft, ik dat wel eventueel kan verkrijgen bij de rechter?

4. Eline078

Eline078 Bekend lid

Dec 15, 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Ja. voor alles waar je samen met gedeeld gezag niet uitkomt kun je mee naar de rechter. die gaat dan bepalen wie er gelijk heeft en of het in het belang van de kinderen is, enz. en door naar de rechter te gaan kun je je man passeren.

ALs je dus echt denkt geen toestemming te krijgen zou ik naar een advocaat stappen.

5. meisje24

meisje24 Lid

Dec 28, 2007
    55
    0
    0
    Oke dankjewel voor de info. Ik zal morgen eens een advocaat benaderen.

Share This Page