Ineens extreem veel water verbruikt

Discussie in 'De lounge' gestart door me1989, 12 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.942
    650
    113
    Het probleem zit inderdaad onder ons huis. Er ligt daar zo'n 10 cm water en je hoort het letterlijk uit een leiding stromen:eek:. Mijn man belt nu met de verzekering, hopelijk zijn we verzekerd en kan er snel iemand komen. Lastig nu met Hemelvaart..
     
  2. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.424
    1.603
    113
    Ohhh... succes:confused:
     
  3. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.942
    650
    113
    Morgen hebben we weer contact, want we hadden nu het 'noodnummer' gebeld, maar die kunnen niet in zien of we verzekerd zijn. Ik weet ook niet of we een inboedel of opstal verzekering hebben. Onze neef is ook loodgieter, maar hij kan pas volgende week zaterdag:confused:. Hopelijk zijn we gewoon verzekerd..
     
  4. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Ik zou me niet druk maken over de verzekering ( je weet niet eens wat de schade is toch?) maar overal rondbellen om te zorgen dat het lek gemaakt word
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  5. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.446
    3.704
    113
    Inderdaad niet wachten maar gelijk iemand inschakelen. Je schade en waterrekening nemen alleen maar toe. Bovendien valt het herstellen van de oorzaak vrijwel nooit onder de opstalverzekering. Enkel het herstel van gevolgschade mits het een verzekerd evenement is. Dus het herstellen van het lek moet je veel kans toch zelf betalen.
     
    wishfulthinking vindt dit leuk.
  6. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.942
    650
    113
    Dat was mijn gedachten ook, maar aan de telefoon zeiden ze dat het waarschijnlijk al heel lang speelt, omdat we er pas bij de meterstand doorgeven achter kwamen. Dan kan die 1e dag er ook nog wel bij. Er is hier ook gewoon niemand te krijgen nu (al rond gevraagd).
     
  7. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.942
    650
    113
    En de hoofdkraan draaien we nu maar steeds dicht tussendoor.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  8. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Makkelijker is om een nacht de hoofdkraan dicht te draaien. Tip zet even een emmer vol water in het toilet 1x doorspoelen is de max voor de stortbak
     
  9. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Cv heeft 2 kraantjes die kan normaal niet zelf water pakken. Zou die lekken geeft de display water level low
     
  10. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Jeetje wat balen! Hopelijk kan er toch nog snel iemand komen helpen.
     
  11. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Is het een koperen leiding? Daar kun je in de bouwmarkt alles voor krijgen. Waarschijnlijk een geklapte koppeling misschien naar de buitenkraan?

    Koop in de bouwmarkt een klein snij-ijzer onder het huis kan je met een groot ijzer niet uit de voeten.
    En neem geen soldeer maar knel koppelingen, met je rug in het water liggend solderen is geen pretje.
    Bij mijn ouders onder de sta caravan gehad, de pech gehad dat ik weer dun genoeg was om er helemaal onder te komen haha.
     
  12. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja maar dan nog, al ben je niet verzekerd, dan moet het toch alsnog worden opgelost?

    Dus of je nou wel of niet verzekerd bent, het probleem moet worden opgelost. Bellen met de verzekering kan ook later.
     
  13. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief


    En misschien zit er wel een extra kraantje tussen dat je een deel vh huis van het water af kan sluiten.
    Wij kunnen het water op 3 punten afsluiten zodat je bij werkzaamheden niet gelijk helemaal zonder water zit.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  14. Baloei

    Baloei Niet meer actief

    Maar je kunt het toch ook zelf maken? Is echt heel makkelijk hoor! In welke regio woon je?
     
  15. MissBlue

    MissBlue Niet meer actief

    Ik zou ook zorgen dat een handige Harry (mijn man, in dit geval) eerst zorgt voor het oplossen van de lekkage en zou eens gaan bekijken wat daar beneden onder de vloer allemaal precies gaande is.
    Een dag langer is nog wel een dag extra waterverlies, zonde!
    Wat hierboven al gezegd wordt, hoofdkraan afsluiten, een stuk nieuwe leiding ertussen zetten met inderdaad knelkoppelingen.
     
  16. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Ja en heb je dat niet. Droogmaken

    En tape er over en morgen rustig kijken wat je vd bouwmarkt nodig hebt
     
  17. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.942
    650
    113
    Het is er erg krap, je kan er alleen kruipend in en er staat dus ook nog eens water in. Mijn man heeft een slechte rug en ik heb twee linker handen. Als we nu iemand laten komen moeten we sowieso alles zelf betalen. Morgen ochtend nemen we contact op met de verzekering en nu sluiten we de hoofdkraan af.
     
  18. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.797
    2.480
    113
    Vrouw
    #38 wishfulthinking, 13 mei 2021
    Laatst bewerkt: 13 mei 2021

    Zoals ik al zei in mijn allereerste bericht op jouw post...kijk eerst onder de vloer..;)
    Ik zou morgen nog ff een rondje bellen..
    Er is vast iemand die wel kan..(vandaag is het een "zondag")
    En meestal is het vaak zelf wel te maken..
    Ff een pomp huren voor afpompen water en stukje nieuwe leiding ertussen

    Dat verzekerings gedoe snap ik ff niet?
    Net zoals @dreames zegt vaak moet je het zelf toch betalen of laten maken
     
  19. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Maar de verzekering zal hoogst waarschijnlijk het herstellen toch niet betalen dus waarom wachten op de verzekering?
     
  20. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.942
    650
    113
    Omdat er vandaag toch niemand kon komen. Dan morgen ochtend dus eerst maar de verzekering bellen en onze neef (loodgieter) is ook al op de hoogte, maar kan dus pas over een week waarschijnlijk. Bij een vriendin van ons werd wel alles door de verzekering geregeld en wij zijn opzich ook goed verzekerd.
     

Deel Deze Pagina