Ineens extreem veel water verbruikt

Discussie in 'De lounge' gestart door me1989, 12 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.942
    650
    113
    Dat is hier dus helaas niet mogelijk.
     
  2. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.446
    3.704
    113
    Is eigenlijk een gebruikelijke bepaling. De opstal (woning) is verzekerd en als die niet in gevaar is (schade) heeft de verzekering geen belang bij vergoeding. Bovendien heb je de lekkage gemeld waardoor je, als je nu niets doet dan zul je alsnog geen vergoeding krijgen omdat je niet hebt voldaan aan de voorwaarde 'alles doen om schade te voorkomen/beperken'.
     
  3. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.824
    2.675
    113
    't Gezellige Brabant
    Dat was bij ons ook niet mogelijk, maar er lagen maar 3 leidingen vanuit de meterkast, eentje het huis in (achter een voorzetwand langs naar de keuken), eentje naar boven naar de ketel en eentje onder de grond door naar de garage. We hadden in huis nergens water gevonden (we misten 20 kuub) dus het moest die ene naar de garage zijn die onder het huis door ging. Deze is in de meterkast afgedopt en vanuit de keuken (aan de achterkant uitgebouwd) hebben we een nieuwe ingegraven. Deze ook gelijk met een eigen afsluitbare kraan achterin het keukenkastje.
     
  4. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.424
    1.603
    113
    Kan er geen verzekeringsexpert langskomen? Onze ervaring is dat zij best schappelijk zijn.
    Weet je zeker dat het water nog geen schade veroorzaakt heeft?
     
  5. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Oooh wat shit... ik wilde namelijk zeggen: schakel je verzekering in. Wij hebben pas fikse lekkage gehad en echt alles wat nodig was, werd vergoed. Dus ook de sloopwerkzaamheden en herstellen van dat alles. Even goed alles doorlezen!!

    Wij zijn overigens niet bij fbto verzekerd.
     
  6. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.942
    650
    113
    Ik ga morgen zelf ook nog eens bellen. Misschien hebben we 'mazzel', want we zijn er net achter gekomen dat het waarschijnlijk om de warm water leiding gehad. Die kunnen we misschien dan toch afstoppen en laten verwijderen. Zit waarschijnlijk tussen twee muren in, maar dan is het een kwestie van alleen opnieuw opbouwen en stucwerk, geen hele keuken ofzo.

    Maar nu mijn nieuwe angst. Zijn al die duizenden liters dan ook verwarmd verloren gegaan? Wat kost dat dan? 200 euro extra aan water, maar het verwarmen daarvan? Ik wil het denk ik niet weten.. of gaat er koud water door de warm water leiding op het moment dat je je kraan niet op warm zet?
     
  7. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    914
    898
    93
    Het wordt verwarmd in je boiler (als je die hebt), niet pas bij je kraan... Dus als het lek tussen de boiler en de kraan zit dan lijkt me dat het idd warm water is geweest? Je kunt natuurlijk die meterstanden even extra controleren en vergelijken met de laatste keer dat je ze doorgegeven hebt. Dan weet je het verbruik.
     
  8. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.942
    650
    113
    We hadden uitgerekend dat we door de zonnepanelen zo'n 400 euro terug zouden krijgen. Helaas moeten we 150 euro bijbetalen. Dus nu al 750 euro verlies en de verzekering gaat behalve de lekdetectie niks betalen.
     
  9. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    914
    898
    93
    Hè wat balen :cry: Die verzekering, daar heb je dan dus ook net niks aan o_O
     

Deel Deze Pagina