Contact met familie

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 15 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.390
    794
    113
    Vrouw
    Gevoelig onderwerp misschien...

    Maar hoe vaak heb jij contact met:
    - je moeder en/of vader
    - je broer en/of zus
    - je schoonvader en/of -moeder

    Ik spreek mijn moeder elke dag wel even en zie haar sowieso wel minimaal 4 keer per maand, soms wat vaker.
    Mijn vader spreek ik eens in de maand/twee maanden, zien nooit.

    Broer 1 af en toe appje. Zien eens in de 2 a maanden zoiets.
    Broer 2 spreken we als gezin eens in de paar maanden. Zien 1 a 2 keer per jaar.

    Schoonmoeder spreek ik eens in de 2 maanden ongeveer. En zie schoonouders 1 keer in de 1 a 2 maanden.

    En nu mijn frustratie hierover . Mijn schoonmoeder belt ons dus nóóit! En nee ik haar ook niet, want ik ben daar nu ook klaar mee. Dochter 1 had vorige maand eerste dansles, helemaal blij en mijn moeder belde dus serieus toen ze zich om stond te kleden om te vragen hoe het was geweest. En dochter 2 had afgelopen week eerste zwemles en ook toen belde mijn moeder dus weer naar haar hoe ze het heeft gehad toen we net buiten stapte.
    En schoonmoeder, belt dus gewoon niet. En ja iedereen is anders, maar kom op. Je kan toch een béétje interesse tonen in je kleinkinderen. Voorheen liet ik hun wel eens naar haar bellen om te vertellen.. Maar ook dit heb ik maar opgegeven omdat het nou niet echt enthousiast werd beantwoord.

    Lastig, want ik merk dat ik dr wel mee zit en onbewust chagrijnig doe tegen mijn man. En het liefst benoem ik het niet naar hem over zijn moeder, maar ik erger me er zo aan.
     
  2. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.269
    4.138
    113
    Allemaal elke week wel een keer. Met mijn broers verschilt het, maar over het algemeen elke week.

    Ik snap dat het je frustreert, je kan er helaas niets aan doen denk ik. Iedereen is anders, die verwachting moet je laten gaan.
     
  3. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.435
    8.282
    113
    Mijn schoonmoeder spreek ik wekelijks. Mijn eigen ouders meestal ook, soms vaker. Mijn zus en schoonzus heb ik misschien een keer per maand contact mee, maar denk eerder minder vaak. Ik ben geen beller, als mensen vinden dat ik moet bellen of dat zij mij wekelijks willen bellen, dan hebben ze dus echt pech. Als ze appen krijgen ze altijd een reactie en als ik weet dat er iets belangrijks is, toon in ook interesse, maar ik ben daar niet megagoed in oid... :oops:
     
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.801
    8.666
    113
    Misschien loslaten dat niet iedereen het zelfde is en aan die dingen denkt.

    Mijn moeder kreeg de tweede vaccinatie en door hectiek wist ik niet meer precies welke dag. We bellen elkaar en zijn we weer op de hoogte en geen moeilijk gedoe.

    Mijn schoonouders bel ik ook nooit zelf op. Wil niet zeggen dat ik geen goede band met ze heb.

    Ik vergeet verjaardagen en namen. Ik neem het hun ook nooit kwalijk als ze dat vergeten. Dat betreft ben ik een chaotische muts.

    Je kunt je opvreten of er bij neerleggen. :)
     
  5. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.424
    1.603
    113
    Bellen doen wij zelden. Mijn man belt nog wel eens met zijn ouders/broer. Maar ik nooit. Ook niet met mijn moeder/broer. We zien elkaar of we appen elkaar. Mijn moeder zou in het geval van jouw dochter dus een appje sturen.

    Maar goed.. mijn moeder zien we 1x per 2 weken. Dat vind ik genoeg:oops:. Appen vrijwel dagelijks. Mijn broer zie ik nog wat minder. 1x per maand ofzo.
    Mijn schoonouders zien we wekelijks, soms 2x. Mijn zwager niet wekelijks, maar wel regelmatig.
     
  6. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.397
    10.595
    113
    Probeer het los te laten. Het is wat het is en zal wrs niet veranderen. Hier doen wij het als volgt dat man zorgt voor de contacten met zijn ouders en ik voor die met mijn ouders. Heel overzichtelijk en het scheelt veel frustratie. :)
     
    Forumnaam vindt dit leuk.
  7. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik snap dat het frustreert/je kwetst maar je kan het ook niet afdwingen.. Geniet extra van een ieder die die interesse wel toont. Liever oprecht contact dan dat je het moet afdwingen?

    Ik spreek mijn ouders/zusje wel regelmatig via onze gezinsapp. Bijna elke dag wel kort. Niets bijzonders maar dan stuurt iemand een foto van iets bijvoorbeeld. Of om te vragen hoe iets was etc. Bellen doen we dan weer een stuk minder, alleen als we elkaar echt een maand niet gezien hebben ofzo. Normaal zag ik mijn ouders 2 keer per maand, ben iets minder mobiel nu dus het ligt er een beetje aan hoe vaak ze hier langs komen.
    mijn zusje zie ik elke 2 maanden ofzo, dat vind ik wel genoeg. We appen/facetimen regelmatig en dat is wat mij betreft ook prima.
    Mijn schoonouders zagen we 1 keer per maand, zal straks met de baby wel vaker zijn aangezien mijn schoonmoeder elke vrijdag gaat oppassen. Mijn schoonzusje zien we vaak ook 1 keer per maand en tussendoor af en toe eens een Appje.
    Ik vind het allemaal wel prima zo. De ene maand zie je elkaar eens meer en de ander minder, net hoe het komt. Verder houden we elkaar allemaal op de hoogte van belangrijke dingen (en leuke dingen). En als er echt iets is weet ik dat iedereen meteen op de stoep staat om te helpen :) Nu moet ik wel zeggen dat ik geen persoon ben die elke week vol gepland wil hebben met afspraken/bezoekjes. Voor mij werkt app/FaceTime ook prima en dan af en toe eens gezellig afspreken (we wonen ook 30-45 rijden van elkaar). Maar tijd voor onszelf vinden we ook heel belangrijk. Vroeger gingen we met m’n ouders het hele weekend familie af. Ik ben gek op ze maar hoef dat niet als standaard verplichting elk weekend.
     
  8. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ik spreek mijn moeder dagelijks en we zien elkaar eens per maand.
    M'n broertje zie ik wekelijks, hij heeft hier vorig jaar even ingewoond en komt nu regelmatig eten.

    Met m'n vader geen contact. Dat vind ik prima en zou ook geen contact meer willen hebben met hem.
     
  9. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.507
    2.503
    113
    Nederland
    Met mijn vader: Niet.
    Met mijn moeder: Met feestdagen/verjaardagen, af en toe tussendoor. Soms een maand of meer geen contact en soms tweemaal per maand ofzo.
    Met mijn broertje: Niet.
    Met mijn halfbroertje: Alleen met feestdagen/verjaardagen
    Met mijn halfzussen: Nauwelijks tot geen contact.

    Met mijn oma heb ik iedere maand wel appcontact.

    Met mijn schoonfamilie: eigenlijk alleen met feestdagen en verjaardagen ook. Enkel tussendoor, voorheen vaker dan nu.
     
  10. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Zus: dagelijks maar vooral appen. Zien hoe het uitkomt, wekelijks? Soms maandelijks.

    ouders: bel ik nooit mee of er moet iets zijn. Zien: 1 keer per week sowieso soms 2. Appen regelmatig

    schoonmoeder: zien we maandelijks. Appen soms. Bellen als we iets moeten afstemmen. Maar dan belt m’n man :o:

    schoonvader: zie ik 2 keer per jaar. Misschien 3 :roflmao:

    schoonzus: zie ik 4 keer per jaar. Appen soms.
     
  11. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.390
    794
    113
    Vrouw
    Hier doen we het ook zo ja... Maar ik vind toch dat de kleinkinderen wél aandacht kunnen krijgen. Al is het maar een appje. Onze oudste heeft zelf ook een telefoon dus had het zelfs nog rechtstreeks naar haar gekund.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  12. Sascha87

    Sascha87 Actief lid

    3 dec 2014
    419
    114
    43
    Mijn moeder app ik dagelijks en zie ik ook meerdere keren per week.

    Mijn vader spreek ik 1/2x per week en zie ik ook wekelijks.

    Mijn broer spreek ik wekelijks, en zie ik ongeveer 1x in de 2 weken.

    Schoonouders zie en spreek ik zo min mogelijk. Soms maanden niet, en soms wat vaker.
     
  13. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.397
    10.595
    113
    Denkt je man er ook zo over? En heeft die dat al met haar besproken?
     
  14. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.269
    4.138
    113
    Dat kan vast, maar als het er niet in zit dan zit het er niet in. Het zal veel frustratie schelen als je het los kan laten.
     
    chrystel73 en Syane vinden dit leuk.
  15. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Mijn moeder spreek ik dagelijks en zie ik 3 a 4 keer per week. En mn vader is afhankelijk welke dienst hij heeft.
    En mijn broertje zie ik elke week 1x en appen af en toe.

    Schoonouders spreek ik iets minder vaak en zien elkaar wat minder.
    Hierdoor weer ik ook niet altijd alles wat er speelt en zij andersom met ons ook niet.
    Maar als we elkaar spreken stellen we elkaar weer even op de hoogte van alles.
     
  16. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.947
    1.305
    113
    Ik spreek mijn ouders dagelijks en zie ze om de paar dagen (wonen in de buurt). Mijn oudste zus spreek ik ook dagelijks en zie ik elke week wel een paar keer (soms maar super kort). Mijn jongste zus is een heel ander verhaal en momenteel een gevoelig onderwerp :cry:. Mijn zusje belt me heel af en toe (1x per maand als ik geluk heb). Dat ze niet vaak belt vind ik niet zo erg maar wat me mega irriteert is dat ze nauwelijks reageeert op appjes of telefoontjes. Als ik haar app kan het goed 4 dgn duren voor ik een reactie krijg (als ze al.iets terug stuurt). Ik hoor bijv van mjjn moeder dat haar zoontje ziek is. Dan app ik oh hoe gaat het beterschap bla bla. En dan hoor ik helemaal niks.
    Ik zoek daarom zelf nu ook minder contact omdat het steeds zo een teleurstelling is. Ik heb haar hier ook op aangesproken maar ze zegt dat ze het druk heeft :|.

    Qua schoonfamilie bel ik mijn schoonouders alleen om iets af te spreken en mrt mijn schoonzus app ik wel regelmatig.
     
  17. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Mijn ouders: mijn moeder bel ik dagelijks en zie haar zo'n 3 x per week. Meestal overdag en dan is mijn vader niet thuis. Die zie ik zo'n 2 x per week.

    Mijn zus heb ik soms 5 x per dag contact mee (videobellen) en soms 1x. Langste dat we elkaar niet spreken is 2 dagen. Ik zie haar soms 1 x en soms 3 x per week.

    Mijn schoonmoeder zie ik 1 x per week en soms appen tussendoor.

    Schoonbroer en zijn vriendin zie ik zo'n 3 x per jaar

    Schoonzus en vriend iets vaker, zo'n 5 x per jaar maar appen regelmatig wel, elke 2 weken ofzo
     
  18. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.311
    1.048
    113
    Mijn ouders en zus vrijwel dagelijks op de app. 2x per week per telefoon en 1x per 3 weken zien we elkaar.

    Schoonouders 1x per 2 weken op de app. Bellen 1x per 2 maanden en bezoekje ook 1x per 2 maanden.
    Zwager 1x per week op de app. En bezoek wanneer het uitkomt.
    Schoonzussen al 1,5 jaar niet gezien. Corona crisis heeft ervoor gezorgd dat het nog vagere kennissen zijn geworden dan dat ze al waren.
     
  19. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.850
    16.878
    113
    Vrouw
    Mijn ouders spreek ik bijna dagelijks en zien elkaar wel 1 of 2 keer in de maand.
    Schoonvader & stief schoonmoeder zien we wekelijks, zij passen 1 dag in de week op onze kinderen.
    Schoonmoeder zie ik zo min mogelijk:oops:geen goede band met haar. Ze ziet de kinderen en mijn man wel iedere week, maar dan ben ik aan het werk haha. Denk ongeveer 1x in de maand dat ik haar zie.
    Mijn zus (en gezin) spreek ik 1x in de maand ofzo, zien elkaar bijna nooit.
    Mijn broer idem dito..
    Mijn jongere zusje zie ik wekelijks, heb een goede band met haar.

    We wonen trouwens allemaal niet ver van elkaar vandaan. Ik vind het jammer dat ik geen goed contact heb met mijn oudere broer en zus... maar vanuit hunzelf komt ook nauwelijks wat dus heb ook weinig trek om er veel moeite in te steken.
    Verder zagen we elkaar voorheen nog regelmatig met verjaardagen/ feestdagen etc. maar dat is door corona allemaal weggevallen....
    Ook verschillende afspraken gehad, maar weer uitgesteld omdat iemand ziek was/ klachten had etc.
    Ik vind het vooral vermoeiend om er zelf steeds achteraan te gaan.
     
  20. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.713
    6.983
    113
    Vrouw
    Mijn moeder spreek ik elke dag. Zelfs meerdere keren per dag. Haar man ook elke dag als ik 's avonds met mijn moeder bel. Middelste zus soms dagelijks, soms 1 keer per week, dat verschilt. Oudste zus niet zo vaak. Maar dat is niet omdat we geen goed contact hebben. Zij spreekt bijv ook mijn moeder niet dagelijks. Zo is zij gewoon. En dat vinden we allemaal prima.

    Qua zien: moeder meerdere keren per week. Ben echt heel close met mijn moeder. Zussen verschilt per week. Middelste nu al een tijdje niet gezien. Oudste toevallig gisteren nog gezien. Meestal zie ik ze bij mijn moeder.

    We hebben trouwens wel met z'n 4en (moeder, zussen en ik) een groepsapp en daar spreken we elkaar wel dagelijks.
     

Deel Deze Pagina