Beginnen met bijvoeden na 6, 7 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door yake, 20 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hallo dames!

Camila Magalys wordt volgende week 4 maanden en drinkt uitsluitend borstvoeding, nu voornamelijk live en ongeveer 2 flesjes afgekolfd per dag, soms 3. In ieder geval voor het slapen gaan een flesje borstvoeding, want ze slaapt er zo lekker lang op . Als ze ’s nachts komt (wat niet vaak gebeurt) dan leg ik haar aan en slaapt ze naast me totdat ze weer wakker wordt. Heel gezellig! Ook leg ik haar voordat ik zelf ga slapen slapend aan als ik het idee heb dat ze toch wel weinig heeft gedronken overdag.

Ik ben voornemens minimaal een jaar borstvoeding te geven. Wellicht zodra ik weer werk meer uit flesjes dan live, dat kan dan niet anders. Nu weet ik dat ik vanaf zo’n 6 à 7 maanden moet gaan bijvoeden. Prima, maar ik wil wel dat de borstvoeding nummer 1 blijft, omdat dit het beste is voor haar ontwikkeling.

Vis, vlees en kip wil ik haar pas gaan geven na haar eerste verjaardag. Ik wil het tot die tijd houden op:

-borstvoeding zoveel dat ze wil
    -vitamine d
    -geen diksap of Roosvicee e.d., geen kunstvoeding of melkproducten anders dan mijn melk
    -rooibosthee zonder suiker of andere zoetstoffen in geval van nood (ik blijf langer weg dan gepland en er is geen moedermelk voorhanden bijvoorbeeld) of water
    -brood, broodkorstjes
    -babyrijstwafeltjes, soepstengels
    -fruit en groente
    -aardappel (of gelijksoortige producten zoals zoete aardappel, cassave etc.)
    -rijst, pasta
    -eventueel pap gemaakt van borstvoeding en Biobim voor de nacht, zonder suiker of andere zoetstoffen.

Qua vetten (naast de vetten in brood) denk ik erover haar een paar druppeltjes olijfolie te geven, bijvoorbeeld op het brood. Vanaf wanneer begin ik hiermee? Is dit ook nodig?

Welke hoeveelheden moet ik Camila dan laten eten dat het geen negatieve invloed heeft op mijn borstvoeding? Ik wil het haar niet gelijk a la Rapley geven. Dat vind ik nog een beetje eng , dat komt uiteindelijk wel. Wél ben ik van plan om het zelf en vers te bereiden.

Ik zal voor de introductie van alles de lijst aanhouden van borstvoeding.com

Nu is het echt niet zo dat ik haar nooit een potje, een Danoontje of wat dan ook zal geven. Alleen wil ik het wel graag zo doen zoals ik het hierboven heb beschreven.

Wie heeft er nog tips voor me die in deze lijn liggen? Vergeet ik toch nog essentiële producten?

Groetjes,

Jacqueline

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik zou wel roomboter geven voor de vetten. Ik geef zelf ongezouten roomboter. Een dun laagje roomboter is beter dan margarine/halvarine e.d. uit die kuipjes. Daar zijn veel hulpstoffen aan toegevoegd.

Wij zijn begonnen met Rapley en daardoor zijn de hoeveelheden bijvoeding geleidelijk meer geworden. Heb dan ook geen problemen met mijn productie gehad. Mocht je die wel krijgen dan zijn die ook altijd wel te verhelpen met extra aanleggen.

En verder is er een bijvoedingsforum ook een supersite.

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee krijgt gewoon halvarine op haar broodje.
    als je pas met 6/7 maanden gaat bijvoeden kan je het besten tussen de bv door doen.
    je kindje geeft van zelf wel aan wanneer het genoeg heeft.
    esmee krijgt nog maar 3 flessen en verder eet ze met de pot mee (brood,warm eten)

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb eens gehoord dat je begint met wat hapjes na de BV om te wennen.. Als ze meer nodig gaan hebben, dan geef je half BV, voeding, half BV. Om later over te gaan naar eerst voeding en nog wat BV als toetje...

Het CB adviseerde ons om wat olie door de avondhap te doen. Wordt het smeuig van, en gelijk ook goede vetten binnen.

Deel Deze Pagina