Ineens geen eitjes meer te zien, wie herkent dit?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lies72, 28 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies72

Lies72 Nieuw lid

28 feb 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai allemaal,

Even mijn verhaal kwijt. Plaats voor het eerst en ben een emotioneel monster aan het worden.
    Ben sinds 2011 bezig met zwanger worden. Heb een aantal jaar een spiraal gehad, weg laten halen en na 2 maanden spontaan zwanger Ik was 39 jaar. Helaas eindigde deze zwangerschap in een miskraam (8 wkn). Een volgende zwangerschap bleef uit. Gevolg de medische molen in.
    Ik heb een zeer onregelmatige cyclus en met Chlomid zou dit beter moeten worden. Ik reageerde hier goed op. Iedere maand redelijk regelmatige cyclus en groei van eicel. Na een aantal maanden gebruik Chlomid IUI gehad. Helaas mislukt. Maand erna ineens spontaan zwanger. Was inmiddels 41. Helaas eindige deze zwangerschap ook in een miskraam (7 wkn). Na de laatste miskraam komt mijn menstruatie niet echt op gang. Hooguit 3 dagen en van echte bloeding is niet echt sprake terwijl ik dat eerder wel altijd had. Na 1e menstruatie weer aan de Chlomid 1 tablet p.d. Na 2e lichte menstruatie 2x pd Chlomid. Ovulatieinductie laat hele kleine eicellen zien, maar er rijpt niets. 3e menstruatie is opgewekt met promilut en daarna 3x pd Chlomid. 2 inwendige echo's gehad, niets te zien. Vandaag controle gyn. Wederom inwendige echo gehad en hij ziet geen eicellen in wording of wat dan ook. Vervroegde overgang in mijn familie komt niet voor. Bij volgende menstruatie gaan ze hier wel bloedonderzoek naar doen. Herkent iemand zich in dit verhaal? Ik hoop op positieve berichten, want mijn kinderwens is groot, maar vrees het ergste.....

2. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Jeetje wat ontzettend vervelend allemaal! Het enige wat in mij opkomt na het lezen van jouw verhaal is dat je misschien resistent voor de Clomid geworden bent waardoor het dus niet meer werkt. Misschien dat er met hormonen spuiten wel weer eitjes gaan rijpen?? Over de overgang weet ik verder niets, maar hoop dat het echt niet is!

Hopelijk mag je wens snel uitkomen!

3. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Met hormonen spuiten kun je inderdaad beter doseren. Je kunt ook de dosering ophogen/verlagen indien nodig. Ik reageerde hier veeeel beter op dan op Clomid. En ook hiermee kan de cyclus soms lang duren. Op mijn laatste cyclus heb ik pas op dag 21 Pregnyl kunnen spuiten. We konden de dosis niet ophogen aangezien ik een stuk of 7 kleine eitjes had en 1 grotere.

Ik zou dit zeker met de gynaecoloog bespreken.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik heb twee jaar aan de Clomid gezeten. Het heeft nooit super gewerkt, de ene keer reageerde ik er wel op en de andere keer niet. Alle doses geprobeerd. Uiteindelijk helemaal geen reactie meer, ik was er resistent voor geworden. Overgestapt op hormooninjecties (Menopur) en dat werkte prima.

Hou er wel rekening mee dat je leeftijd kan gaan meespelen. Ook al zit je nog niet in de overgang, bepaalde hormoonwaardes lopen rond je 40e wel terug. Dat kan betekenen dat je minder goed op hormoonmedicijnen reageert dan een jonger iemand. Dat er moeilijker follikels groeien en dat er ook minder ontstaan per keer.

Succes!

5. Never too old

Never too old Nieuw lid

24 feb 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je wel eens overwogen om naar een acupuncturist te gaan? Mij heeft dat onregelmatige menstruatie heel erg geholpen. Ik kreeg voedingsadviezen (waardoor ik ook veel minder moe werd), een kruidenpoeder en werd rond mijn ovulatie behandeld.:)

6. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hier ook clomid resistent..
    De werking van clomid wordt ook minder na een aantal maanden gebruik.

Ik zou vragen of je mag overstappen op injecties.

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ophogen van clomid of over op spuiten.. zit helaas niks anders op :(
    Sterkte!

8. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Waarom krijg jij geen IVF of ICSI behandeling. Ik zou als ik jou was naar Dusseldorf gaan. Wacht niet te lang en laat je amh waarde eens prikken

9. Lies72

Lies72 Nieuw lid

28 feb 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel allemaal voor de reacties. Geeft mij weer een beetje hoop. Zal zeker de injecties bij de gyn aankaarten. Hopelijk werkt dat beter. Bloedtest op AMS en FMS staan op de planning; wacht op volgende menstruatie. Best eng, moet er niet aan denken dat ik te horen krijg vervroegd in de overgang te zijn. Ga ook acupunctuur overwegen. Grijp echt alles aan. Ben in ieder geval heel blij met jullie reacties en ook fijn om mijn verhaal eens kwijt te kunnen.

Deel Deze Pagina