ineens geen fruit meer

Discussie in 'Voeding' gestart door allanieew, 25 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    mijn zoontje is/ was een goede eter.

Het avond eten gaat goed 200 gram per keer krijgt hij toch wel binnen ongeacht wat ik hem voor zet.

ook pap vind hij heerlijk en dat gaat er vlot in, fruit was ook nooit een probleem tot een week terug, hij begon steeds minder fruit te eten en vandaag was het met heel veel moeite 50 gram.
    Dat vind ik een serieuze daling (van 200 gram gestoomd fruit naar 50 gram)

Hij is wel verkouden, maar ik vind het zo vreemd dat hij alles eet bij het avond eten (dus warm en zoet, zuur, bitter, is kennelijk niet wat hem tegenstaat)

Heeft iemand hier ervaring mee en dus wat tips voor me?

2. adi

adi Niet meer actief

Misschien een stomme vraag, maar waarom stoom je zijn fruit? En weeg je dat allemaal af?

Heb je geprobeerd om hem gewoon een banaan te geven om af te happen?

3. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    Tsja ik stoom zijn fruit al sinds het begin (ik ben geen rapley mama, maar ook geen tegenstander ervan)
    mijn zoontje krijgt wel eens een rauwe wortel of iets anders maar daar toont hij weing interesse in.

Als ik zijn fruit stoom doe ik dat in mijn philips stomer max 5 minuten en dan zelf prakken niet in de blender zodat er toch stukjes in zitten maar het wel zachter is.

dan doe ik het in bakjes en ieder bakje weeg ik af omdat mijn zoontje op een gegeven moment zo onverzadigbaar was dat wij het gevoel hadden dat hij geen rem had en het vol gevoel niet herkende (hij schuift als een bootwerker alles razendsnel naar binnen niet grappig meer) we hebben toen een beetje gekeken naar wat er in olvarit potjes zat en dat zijn we toen gaan geven, nu is het vaak precies wat hij lust.

(en banaan is het enige fruit dat hij echt niet wil, hij zet het op een bleren terwijl dat toch het makkelijkste fruit zou zijn :)....)

4. adi

adi Niet meer actief

Ik ben ook geen rapleymama hoor, maar ik vond het altijd vreemd als er fruit gekookt oid wordt. Want de smaak dat het kind leert is toch altijd anders dan vers fruit.

Ik zou het even loslaten, hij hoeft helemaal geen zoveel gram fruit te eten. En dat wegen zou ik ook niet meer doen.

Hij wordt als iets groter, misschien kun je een fruitmoment inlassen en dan voor hem een appel raspen, peertje prakken met een vork enz. En dan samen aan tafel eten.
    Fruit met structuur en verse smaak is toch anders dat dat zachte gestoomde...
    En hij eet wat ie eet. Op een ander moment van de dag bied je weer wat stukjes/geprakt fruit aan als tussendoortje, en zo heeft ie toch voldoende binnen.

Deel Deze Pagina