Hallo, ik heb een vraagje. Tijdens de kraamweek dronk ons meisje goed en huilde even na een voeding. Nu, een week later, huilt ze urenlang na elke voeding en dat terwijl ik niets anders doe of eet. Ze drinkt genoeg; plast en poept en is overdag dus ontroostbaar. We weten niet meer wat we moeten doen. Ik heb ruim voldoende melk, zorg ervoor dat ze de achtermelk krijgt en leg vaak aan. Meer tructjes heb ik eigenlijk niet buiten proberen te troosten.
Och, wat vervelend... Heb je een draagdoek? Soms helpt dat overdag. Hoe verloopt het drinken? Misschien is het goed dat iemand met jullie meekijkt waarom ze blijft huilen. Overleg ook op het consultatiebureau: zij kunnen even naar haar kijken en met je overleggen of het zin heeft om je dieet aan te passen: mogelijk is ze gevoelig voor koemelkeiwit. Probeer haar rechtop te voeden: billen lager dan de schouders. En houd haar ook tussen je borsten of tegen je schouder als ze klaar is. Blijf gerust een minuut of 10 zo zitten. Vaak zie je dat ze dan nog even voor troost komen drinken!
Geen draagdoek; er zijn zoveel soorten dat ik er niet uitkom. Het drinken gaat goed; ze zuigt heel stevig en we nemen af en toe pauze om 5 a 10 minuten later weer verder te gaan zodat ze goed vol zit. Ze geeft nooit wat terug. Ze wil wel vaak sabbelen aan de borst maar rechtop tegen me aan vindt ze niet zo leuk. Sabbelen mag niet zo lang toch? Ik eet inderdaad wel kaas maar drink maar 1 glas melk per dag.
sabbelen mag wel, mits ze de tepel goed in haar mondje heeft en niet speelt Het lekker bij mama liggen, slokje troost, meer dan voeding drinken noemen we ook wel eens niet-voedend zuigen. Klinkt niet alsof je heel veel melkeiwit binnen krijgt. Overleg ook op het c.b. Succes