poep vraagje

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Xellepel, 18 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Sinds 3 weken ongeveer heeft onze zoon geen poepluiers meer zoals voorheen. Toen zaten ze zo vol dat het er regelmatig uit liep aan meerdere kanten. Het was gelig en waterdun. Meestal elke dag wel.

Nu is het zo dat zijn scheten opeens stinken, evenals de ontlasting. Als hij die al heeft. Vaak is het niet veel meer dan een natte scheet of een vlek. Het loopt er echt niet meer uit. Ook is het nu bruin ipv geel.

Omdat hij nog wel ontlasting heeft, maak ik me nog niet heel erg druk. Maar ik vraag me wel af of het normaal is dat hij bijna niet poept.
    Zijn hier moeders die dit herkennen?

2. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Krijgt hij nu vast voedsel? Fruithapje? Dan verandert wel de poep.

3. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Nee hij krijgt nog steeds alleen borstvoeding. Hij is pas 3 maanden oud dus nog geen bijvoeding.

4. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Bij mijn zoontje begon het ook rond die tijd te stinken... En het werden er minder. De kleur etc varieert nog steeds een beetje.

5. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook! Eerst om de dag een super volle luier, nu maar 1 keer per week, en inderdaad andere poep. Ben er voor bij de ha geweest omdat ze maar niet poepte en die vond haar buikje soepel en zei dat met bv bijna nooit een verstopping was. Zolang ze er zelf geen last van had was het goed.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Rond deze leeftijd kan de poep anders worden. Je productie is zo aangepast aan de vraag dat het lichaam van je kind vrijwel alles opneemt. Er blijft minder poep over, maar wat overblijft kan flink stinken. Sommige kinderen poepen in deze fase maar eens per 14 dagen.

7. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Same here ! Ook vanaf die tijd.(Eigenlijk sinds de eerste inentingen) Nu laxeermiddel om het op gang te helpen, eerst keam er bruine klei uit een heeeeeleboel en toen okee gele diaree en nu af en toe een natte scheet

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heeft geen bal met de inentingen te maken, maar met het volledig afgestemd zijn van vraag en aanbod.
    Liever geen laxeermiddelen geven, daarmee verstoor je de balans.
    Kind mag gewoon om de twee weken poepen, dat is heel normaal.
    Als je ziet dat je kind last heeft, geef dan geen laxeermiddelen, maar masseer het buikje, of masser voorzichtig met een grote klodder luierzalf rondom de anus.

Deel Deze Pagina