Ineens geen symptomen meer!!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Shanny, Aug 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shanny

Shanny Actief lid

Nov 26, 2010
    168
    3
    18
    Hoi meiden,

Ik moet echt even mijn verhaal kwijt, in de hoop dat jullie me kunnen geruststellen natuurlijk.
    Na een vervelende tijd in de MMM ben ik nu 6,5 weken zwanger. Sinds de vijfde week veel symptomen als misselijkheid en erg gespannen borsten. Tot zover niets aan de hand dus...
    Twee dagen geleden merkte ik ineens dat mijn borsten uit het niets weer normaal zijn en de misselijkheid ook veel minder is. Daarnaast voel ik ook dat mijn baarmoedermond een beetje open staat. Zou dit een aankomende miskraam kunnen betekenen? Aanstaande maandag hebben we de 1ste echo en maak me echt enorm zorgen. :(

Heb verder helemaal geen krampen of andersoortige buikpijn en geen bloedverlies.

Hoop dat er ervaringen zijn die goed zijn verlopen. :)

Groetjes

Foodie likes this.
  2. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Het kan zijn dat zwangerschapssymptomen afnemen of wegblijven en dat hoeft niet altijd iets te betekenen! Ik heb van week 5 tot bijna week 9 erg gespannen borsten gehad maar nu al een week nergens last van. Ik zie wel dat ze nog wat groter zijn maar de spanning staat er niet meer op. Ik ben ook wat minder moe. Verder had ik al niet zoveel kwaaltjes maar nu voel ik al helemaal niet dat ik zwanger ben. Maar vorige week had ik toch een goede echo met een kloppend hartje!
    Hopelijk krijg jij ook een goede echo te zien. Blijf vertrouwen hebben in je lichaam! Mocht je wel bloedverlies en/of krampen ervaren, bel dan even je verloskundige. (mag je nu ook al doen he als je je zorgen maakt! heb ik ook gedaan afgelopen maandag)

3. Shanny

Shanny Actief lid

Nov 26, 2010
    168
    3
    18
    Hoi Eveline,

Bedankt voor je reactie! Stelt me wel een beetje gerust dat het bij jou dus niets betekende verder. Ontzettend fijn dat je een mooi kloppend hartje zag. :)
    Maak ik me nog wel zorgen over de openstaande baarmoedermond. Vooral dat was voor de gyn aanleiding om te zeggen dat het mogelijk een beginnende miskraam kon zijn. We zullen moeten afwachten... :(

4. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

Mar 7, 2011
    2,253
    26
    48
    Female
    @shanny getsie....dat is geen leuk nieuws zeg....Maar positief blijven meis!! Ik zal voor je duimen dat alles goed blijft gaan!!

Ik herken de vraag helemaal...ik ben ook net zwanger en de ene dag voel ik me een vaatdoek met krampen etc. en de andere dag heb ik nergens last van...het enige wat steeds erger wordt is die opgezwollen buik...en ik wil op mijn werk nog niets vertellen pas over 6 weken...dus ik hoop dat die darmen nog tot rust komen want nu moet ik steeds kleiding trucs uithalen om het weg te werken :D

Verder heb ik wel grotere borsten en zijn mn tepels nog wat gevoelog maar verder heb ik echt nergens last van...

Dus ook bij mij is het een komen en gaan van klachten...het hoort er bij en ik probeer er zoveel mogelijk lekker van te genieten....heerlijk!!

Geniet ze en alsnog gefeliciteerd!!!

Liefs Pien

5. Shanny

Shanny Actief lid

Nov 26, 2010
    168
    3
    18
    @pientje
    De kans is ook groot dat ik me zorgen zit te maken om niets, maar het laat me maar niet los. Als ik google naar verminderde symptomen en een openstaande baarmoedermond wijst alles uit op een miskraam. :S Internet is maar een naar verschijnsel soms!
    Ben vandaag wel weer wat misselijk en borsten zijn pijnlijk, maar niet gespannen.
    Een bolle buik heb ik soms dus ook! Heel vervelend is dat. Bij mij verschilt het alleen per dag, soms is er niets te zien en andere dagen echt een opgeblazen buik en rommelende darmen.

Jij ook nog van harte gefeliciteerd!
    Ik hoop op een goede afloop voor ons allemaal..

xxx

6. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    Hey meiske, je kent mij natuurlijk van het Puregon forum ;)
    Ik herken je gevoel heel erg. Had zelf ook symptomen die af en aan gingen. Op een gegeven moment zelfs bijna niets.
    Maar hier is het dus wel goed gegaan.

Moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe het zit met openstaande baarmoedermond... kan het niet zijn dat je dat al een beetje had misschien?

In elk geval is het een goed teken zolang je geen krampen gecombineerd met bloedverlies krijgt. (krampen alleen kan ook door rekken baarmoeder)

Sterkte meissie, hoop dat die stomme onzekere periode gauw voorbij is. Vond die eerste weken ook verschrikkelijk!!!

7. Shanny

Shanny Actief lid

Nov 26, 2010
    168
    3
    18
    Kelloxx! Hi meis! :D
    Ja vreselijk deze tijd.. haal me echt vanalles in mn hoofd. Tegelijkertijd probeer ik positief te blijven, anders loop in mn hele eerste trimester te stressen. Kan ook nooit gezond zijn.

Tja die bmmond, weet echt niet meer wat ik daarvan moet denken. Maar weet wel zeker dat het eerst echt dicht zat. Vandaag was het al minder open en hard als gisteren, dus ik heb iets meer goede hoop.

Hoe ist met jou? Vanaf wanneer voelde je je kleine meid eigenlijk bewegen? Lijkt me echt een heerlijk gevoel.. Ik hoop dat ook snel te mogen ervaren.

8. Metire

Metire Niet meer actief

Ik was ook de ene dag heeeel misselijk en de volgende ineens niet meer. ook mijn borsten deden eerst erg pijn en dat werd ook ineens minder. nu voel ik ze ineens weer duidelijk groeien! ik denk dat je inderdaad positief moet proberen te blijven :) met zorgen maken hou je niks tegen. ook denk ik dat het niet echt goed is om telkens bm mond te voelen, maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten!

Ik hoop dat je een goede echo te zien krijgt! :)

oh en btw, ik heb nu ineens deze week weer heeeel erg last van misselijkheid etc. het is toch iets bijzonders he.. ;)

9. Shanny

Shanny Actief lid

Nov 26, 2010
    168
    3
    18
    Hoi meiden,
    Gisteren de eerste echo gehad en mijn zorgen van vorige week waren dus nergens voor nodig. Het frummeltje zat op de juiste plek in een mooi vruchtzakje en was goed ontwikkeld voor de zeven weken. Er was alleen wel een andere punt van zorg: het hartje klopte te traag. :(
    De gyn ging eigenlijk al meteen van het slechtste uit en zei (net als vorige week) dat we ons op een miskraam moesten voorbereiden. Maar als ik op internet speur blijkt het dus vaker voor te komen dat het hartje nog op gang moet komen. Verder heb ik namelijk absoluut geen bloedverlies en zoals gezegd ontwikkelt het vruchtje zich ook goed.

Nu weet ik dus niet of ik me (weer!) zorgen moet maken of dat de gyn gewoon beschermend is en liever van het ergste uitgaat. Maandag weer terug voor een echo en tot die tijd gewoon weer afwachten.

Zucht... wat is dit vermoeiend... :(

Kimmie235 likes this.
  10. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

he bah! sterkte

11. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

Mar 7, 2011
    2,253
    26
    48
    Female
    @Shanny gewoon lekker op je eigen gevoel vertrouwen!!
    Als jij voelt dat het goed zit dan is dat vaak ook zo...
    Ik vind het wel super negatief van de gyn om gelijk van het slechtste uit te gaan!!
    Ze had je op de mogelijkheid kunnen wijzen dat er een kans bestaat dat het mis gaat zodat je daar rekening mee kunt houden...maar gelijk zeggen dat je een miskraam kunt verwachten vind ik best ver gaan....

Ik mag donderdag voor echo 2...en ik ga er zoveel mogelijk blanco heen dan kan het ook niet tegen vallen :D

Sterkte meis en ik hoop dat jouw beebje gewoon een klein dieseltje is wat langzaam op gang komt maar als die gaat dan gaat tie goed ;):D

Succes maandag en hou me op de hoogte!!

Liefs Pien

12. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    Pfff nou t wordt je niet kado gegeven zo.....

Idd wel een hork zeg die gyn...
    Het hartje klopte in ieder geval en we gaan gewoon voor een gezonde zwangerschap hoor! Maandag heb je in elk geval meer zekerheid, want zo is t ook vreselijk dat wachten steeds.
    Ik duim mee dat je m straks met een sneltreinhartje om de oren kan gooien ;)

Je vroeg nog over leven voelen, bij de 1e had ik dat rond 16 wk, deze keer al rond 13 :) kei leuk. Begint als kriebeltjes.. Duim dat die tijd voor jou ook aanbreekt. En dat je dan zal denken...waar heb ik me druk om gemaakt!

Knuffel en ik houd je in de gaten!

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik vind het wel goed dat je gyn je wel voorbereid op de mogelijkheden hoor. Dit kan namelijk beide kanten op en dan zou het heel oneerlijk zijn om dat niet aan te geven...
    Hopelijk gaat het goed! Sterkte met wachten en sterkte maandan bij de echo!

14. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    Ja maar dan kan die gyn het beter anders melden. Zeker gezien d'r voorgeschiedenis...

Meer zo van dat het 2 kanten op kan. (zoals het ook is) En niet al ervan uit gaan dat het mis gaat. (tenminste zo begrijp ik t van shanny) Dat is net zo eerlijk...

15. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    heb hier ook een huisarts gehad die met bijna 12 weken zwangerschap beweerde dat ik een miskraam had. Wist ie zeker:( En dat aan de hand van een klein beetje bloedverlies (contact)

Als men iets niet zeker weet moet je het ook niet zeggen als je t mij vraagt. DAt kost veels te veel onnodige stress.
    Eerlijk zijn daarentegen is wel goed... maar dan moet je beide kanten belichten. Een traag kloppend hartje hoor je vaker rond deze termijn en kan gewoon echt beide kanten op...

16. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

Mar 7, 2011
    2,253
    26
    48
    Female
    UIk ben het er helemaal mee eens...als je net zwanger bent gieren de hormonen al door je lijf en voel je je al ontzettend kwetsbaar dus als zo'n botte boer van een gyn het nieuws op zo'n manier brengt zou ik daar ook door van slag zijn...prima om beide zijde te belichten en aangeven dat het eventueel mis kan gaan maar direct al zeggen bereid je maar voor op mk vind ik erg bot en kort door de bocht....

Als gyn zou je beter moeten weten, vind ik.
    Je kan iets vertellen en duidelijk maken op een normale manier of als een botte boer...

Succes meid en ik hoop dat het allemaal mee valt...

Liefs Pien

17. Shanny

Shanny Actief lid

Nov 26, 2010
    168
    3
    18
    @Pientje en Kellox
    Die mening deel ik nu dus ook. Ze heeft eigenlijk weinig gezegd over de mogelijkheid dat het goed zou kunnen komen, terwijl ik op internet lees dat het vaker voorkomt dat een hartje in dit prille stadium nog wat langzamer klopt, om de simpele reden dat het nog maar net is begonnen met kloppen. Ik had graag gehad dat ze me dat had verteld en daarnaast uiteraard had ingelicht over een mogelijke miskraam. Nu stelde ze zich enkel in op het laatste en ik ging echt met een rotgevoel weg!

18. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0
    nah wat vervelend van die gyneacoloog

waarom ben je eigenlijk bij een gyneacoloog en niet bij een gewoon echobureau etc...??

is jou risicofactor hoger?? en ik lees hier veel over 4 of 5 echos
    terwijl ik me vanmorgen eens in mn verzekering verdiept heb, die vergoed er maar 2 ... lijkt me zo weinig...

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Zonnebloem: als je eerder een miskraam hebt doorgemaakt of in de MMM zit, kun je eerder echo's krijgen, maar normaal gesproken krijg je er 2: de termijnecho tussen 10-13 weken en de 20-wekenecho.
    Er zijn wel steeds meer vk's die met 8 weken ongeveer een echo doen, om te kijken of het hartje klopt, en er loopt een proef voor een groei-liggingsecho bij 30 weken. Dat zouden dus nog 2 standaard-echo's kunnen worden die in de toekomst ook vergoed gaan worden.

Maar die hele vroege echo's, dat is dus doorgaans bij een gyn en vaak omdat er iets bijzonders aan de hand is: vruchtbaarheidsbehandelingen of eerdere miskramen.

@Shanny: het is natuurlijk heel erg vervelend om slecht nieuws te krijgen, maar gezien je geschiedenis is met een langzaam kloppend hartje de kans wel een stuk groter dat het slecht af gaat lopen en minder groot dat het goed afloopt.
    De meiden bij wie het goed afloopt, dat zijn vaak de meiden die geen miskramen eerder gehad hebben, of die op natuurlijke wijze zwanger zijn geworden, of die helemaal niet zeker zijn van hun eisprong en dus een stuk minder ver dan ze denken, enz enz.
    Je gyn had het wel wat evenwichtiger mogen brengen, maar ik vind het wel zo zorgvuldig dat je geen valse hoop gegeven is! Als je gyn namelijk gezegd had dat het meestal wel los loopt bij een langzaam kloppend hartje, was dat echt geen correcte informatie geweest! Niet binnen jouw situatie... Helaas :(

Maar goed, er blijft altijd een kans dat het wel goed gaat! Is je HCG ook geprikt toevallig? Ik duim voor je!!!

20. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

Mar 7, 2011
    2,253
    26
    48
    Female
    Heel veel sterkte voor jou morgen toegewenst!! Ik lees net je onderschrift!!
    Super vervelend! Ik leef met je mee meid!!

Liefs Pien

Share This Page