mag ze alles al mee eten??

Discussie in 'Voeding' gestart door Imke24, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imke24

Imke24 Actief lid

31 jan 2011
    350
    1
    16
    Limburg
    ons dochterje is bijna 14 maanden en vroeg me af of ze nu echt alles met de pot mee kan eten (naast te pittige dingen) maar bijv bami waarvan de kruiden uit een pakje komen... mogen zedat al of moeten we daar nog mee wachten. alvast bedankt

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Volgens mij moet dat wel kunnen. Men zegt altijd dat het kan vanaf 1 jaar toch?

Wij eten ook vaak kruiden uit een pakje (of bijv. pastasaus uit een potje) en anders zou met de pot mee-eten wel erg lastig worden, of we moeten zelf heel anders gaan eten en dat willen we niet.

3. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Ja hoor, alles mag. Alleen zitten in sommige pakjes e.d. wat meer zout dan zelf gemaakte dingen. Maar m.i. Is het net als al het andere: zolang je het mate geeft, is er niks aan de hand.

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Zelfs pittig mag ze echt hebben hoor! Wel als je het rustig opbouwt natuurlijk, niet meteen aan de wasabi, haha :D

Het grote nadeel aan die pakjes is idd het zoutgehalte, maar dat is niet alleen 'slecht' voor kinderen, eigenlijk ook voor ons als volwassenen.
    Ik probeer meestal max 2-3x per week met pakjes/zakjes te koken en de rest minder zout, maar dat is maar net waar jij je prettig bij voelt!

Waarschijnlijk overbodige info... maar uiteraard nog wel even wachten met rauw vlees (denk aan filet americain, niet doorbakken biefstuk, etc.) en alcohol!

5. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Idd, zoals hierboven genoemd wordt.. Alles met mate ;)

6. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wij aten laatst Beef Chimichurri van Knorr (Argentijnse Beef Chimichurri | Knorr). Nou vinden wij dat niet pittig, dus dachten, kijken wat dochterlief ervan vindt, maar na 3 happen begon ze toch keihard te huilen! En het was niet te warm, dus volgens mij kan er dan maar 1 ding zijn... Te scherp? (haar portie was trouwens zonder sausmix, maar wel met gemarineerd vlees)

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Lekkerrrr... beef chimichurri :D

Wist idd ook niet dat dat pittig is... is me nooit opgevallen! Heeft ze niet per ongeluk op haar tong of wang gebeten? Is bij Lucas ook wel eens gebeurd...

Wat we hier trouwens doen bij pittig eten, is er melk bij laten drinken, dat neutraliseert. Misschien een goede tip voor als er weer een keer iets té pittigs wordt gegeten voor de kleintjes ;)

8. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.257
    1.019
    113
    Zuid-Holland
    bij bv bami deed ik in het begin ook wel eens een klein beetje kale bami apart houden en dan mengen met wat gekruide bami, dus wel bami maar wat milder gekruid.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Echt dingen uit een pakje zou ik zelf 1 a 2x per week maximaal doen, maar ja je kindje mag na een jaar in principe lekker mee eten, ook de pittige dingen! Hier eet ze ook al wel veel dingen mee, bijvoorbeeld groente curry vind ze echt heel erg lekker!

10. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone eet ook bijna alles mee met ons, maar we zijn wel iets anders gaan koken sinds ze mee eet. Iets vaker met verse spullen in plaats van een pakje of potje bijvoorbeeld, ivm het zout.

Vandaag hebben we bobotie (knorr wereldgerecht) gegeten en dan eet ze gewoon mee. Morgen eet zij het restje en dan eten wij shoarma (als ze op bed ligt) en overmorgen is het weer aardappelen-groente-vlees.

11. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    denk dat het best kan als je zelf een beetje let op wat er zoal in pakjes zit.

hier eten ze vanaf 6 maanden met de pot mee, maar daar pas ik het koken ook op aan. ik voeg pittige kruiden bijvoorbeeld alleen toe aan ons eten (haal dan alvast wat uit de pan voor de kinderen) en we eten eigenlijk altijd zoutarm. pakjes of potjes gebruiken we hier sowieso niet zoveel, behalve de pastasaus als ik een keertje makkelijk wil.

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier eet ze ook alles mee, alleen blieft ze geen rode saus. Dus pasta eet ze alleen met groenten en gehaktballetjes..

Bami/nasi nog niet geprobeerd.. Voor de rest eten wij geen pakjes of zakjes..

Deel Deze Pagina