Mijn dochter heeft nooit gekropen, maar is direct van zitten naar lopen (eerst aan de handen natuurlijk) gegaan. Ze deed d'r eerste losse passen toen ze 16 maand was, sindsdien breidde ze dat uit met een paar pasjes meer en toen ze 17 maand was liep ze los en ook al aardige stukken. Maar sinds een week of twee weigert ze ineens om los te lopen. Zo ineens is ze met loslopen gestopt en laat ze zich voortdurend op d'r kont ploffen om vervolgens al kontschuivend naar de volgende plek van bestemming te komen. Ook als ik haar staand bij de tafel / box / stoel neerzet, laat ze zich zakken en komt ze schuivend weer naar me toe. Wat dat nou toch weer is??? Ze wil wel gewoon aan de hand meelopen en dan loopt ze als een speer, maar los... ho maar. Wie herkent dit of heeft tips voor me? Ik vind het zo gek!
Hmm heeft ze niet ergens last van? In haar beentjes bedoel ik? Ik zou het we'll even overleggen met cb of de ha.
Geen idee, ze loopt namelijk nog wel gewoon mee aan de hand. Ik heb voor de zekerheid ook haar voeten maar laten opmeten (misschien zit ze wel met kromme tenen in d'r schoenen, kan het niet zo goed voelen) en nieuwe schoentjes gehaald.
Dat wilde ik net zeggen; zitten de schoentjes nog goed, maar dat is dus wel het geval. Loopt ze ook niet op blote voeten? Mijn nichtje wilde opeens ook niet meer lopen (2 jaar) en zij bleek een ontsteking in de heupkop te hebben. Dat is redelijk onschuldig, maar moet wel door een arts bekeken worden. Er volgt dan een antibioticakuur. Zou bij twijfel of vermoeden van pijn toch even langs de huisarts gaan.
@madeliefke: nee ze loopt ook niet meer los op blote voeten. Ik merk zo niet echt iets aan haar dat ze pijn zou hebben, ze wil ook wel gewoon met me aan de hand lopen.
Misschien is ze gevallen, geschrokken en nu een beetje bang? Samen lopen geeft meer zekerheid/zelfvertrouwen. Het kan een fase zijn, straks durft ze het misschien wel weer. Ik doe maar een gok want ik weet het niet hoor!
Mijn dochter liep haar eerste stapjes los met 9 maanden. Nu (1 jaar) loopt ze echt als een speer. Maar wat ik zie, is dat ze probeert andere kindjes van het kdv na te doen: de bilschuivers. Ze gaat dan op de grond zitten en probeert vooruit te schuiven. Dat lukt haar niet, en ze is daar net zo boos en gefrustreerd over als toen ze voor het eerst probeerde te kruipen, te staan en te lopen! Gekke meid, sommige dingen hoef je niet te doen hoor.... Maar mijn vraag aan TS: doet ze het al lang, of is het alleen iets van een paar dagen? Als het al langer is, zou ik voor de zekerheid toch even laten checken of ze ergens last van heeft. Kinderen zijn daar vaak heel makkelijk mee: als iets ze pijn doet, dan doen ze het gewoon niet meer. Geen idee wat het is, als ze wel gewoon aan de hand wil lopen...
@mamavanmeisje: ik heb niet gemerkt dat ze gevallen is, maar dat kan natuurlijk geweest zijn bij de gastouder of bij oma... ik merk inderdaad dat ze op zoek is naar de zekerheid van mijn hand. @bri: tja, wat is lang? Ze is er sinds een week of 2 ineens mee gestopt. Misschien toch maar even langs de huisarts dan, kan natuurlijk geen kwaad. bedankt voor jullie reacties!