20 maanden en niet meer slapen 's middags?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by justme1974, Mar 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Afgelopen week heeft Esmae zo'n vijf middagen overgeslagen met slapen. Ze is verder niet super chagrijnig aan het einde van de dag ofzo. Wel word ze steeds drukker en drukker, omdat ze dan moe is. Nu ben ik zelf zo van; wat niet is, dat is niet. Hoewel ik ernstig dat momentje voor mezelf wel mis om eerlijk te zijn. Tot voor kort sliep ze met gemak nog flink twee uur in de middag. En dan nu in een keer niets meer? Zou dat een fase zijn of eh.. is het gedaan met slapen? Nee toch?

2. diddi

diddi Bekend lid

Jan 1, 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    hai,

Mijn dochter is ook 20 maanden.
    Ze slaapt nu nog maar heel kort tussen de middag. (45min max)
    Maar ook hier heb ze het nu al meerdere malen voor elkaar gekregen om niet meer te slapen.
    Ik had het hier ook nagevraagd en het komt bij meerdere kinderen voor dat ze zo jong al niet meer slapen tussen de middag.
    Grote kans dat het dus geen fase is, maar gewoon een nieuwe periode!

3. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
  4. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Mijn dochtertje is 17 maanden en slaapt 1 keer per dag, ongeveer een uurtje, maar het komt ook wel eens voor dat ze niet wil slapen.. helaas.. maar kan me voorstellen dat je dat momentje voor jezelf mist, heel herkenbaar. ;)

5. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Herkenbaar. Je weet het denk ik niet van te voren of ze nog weer gaat slapen. Julia heeft het ook wel eens een paar dagen niet gedaan, en nu dan weer gewoon wel. Ze slaat ook nog steeds wel eens over. Ik hoop dat je kindje nog weer lekker 's middags gaat slapen, want het is toch voor jullie beide wel een lekker rustmoment!

6. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Hier al maanden geen middagslaapje meer. Hoopte dat het een fase was, maar geloof dat het hier gewoon gedaan is met de middagslaapjes. Ik leg hem daardoor wel eerder op bed (hij gaat nu om 19.00 naar bed ipv half 8)..

7. Belinny

Belinny Nieuw lid

Jun 26, 2008
    2
    0
    0
    Wapenveld
    Mijn dochter slaapt vanaf 11 maanden alleen nog 's ochtends 2 uurtjes. 's Avonds gaat ze om 8 uur weer naar bed en slaapt dan tot ong. half 8.

Ze is nu bijna 13 maanden.

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Wat ik deed op de leeftijd van jou dochter met mijn zoon.

Was rond een uur of 1 een dvd op zetten zijn favo en gezellig samen op de bank kruipen vaak viel die als nog in slaap of ik ging heerlijk met hem wiegen en weg was die. Soms pakte ikhem gewoon beet en deed hem bij mij in bed van slapen jij wel protest soms maar vaak sliep die binnen het kwartier. Door zetten en andere methodes zoeken om toch het middag dutje voor te laten zetten.

Succes in elk geval.

9. Miireii

Miireii Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    2,417
    0
    0
    Enschede
    Soraya heeft het ook een hele tijd gehad. Ze is nu 2 geweest en slaapt echt wel weer 2 uur in de middag. Toen ze 1,5 was geweest, wilde ze ook niet meer slapen, maar heb het wel stug volgehouden. Gewoon iedere middag weer opnieuw in bed leggen, dan maar spelen, maar ik wilde dat ze wel even haar rust pakte. Nu gaat ze dus wel weer slapen. Ik zou dus zeggen, gewoon in bed leggen! Tenzij je kindje gaat huilen natuurlijk, dan zou ik het ook niet meer doen.

10. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Hier gaat het nog net, ik leg haar in bed, dan babbeld ze nog een half uur dan gaat ze een half uurtje slapen en dan is ze er weer.
    Dus ik denk dat het hier binnenkort ook afgelopen is.

Wat wij hier doen is dat ze tussen 13 en 14 gewoon lekker voor de tv mogen hangen (rusten ze toch iets van uit)

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ieder kind is anders maar het is wel verstandig om babies, dreumessen en peuters te stimuleren om 's middags te slapen. Gemiddeld genomen slapen de groepen namelijk te weinig. En voldoende slaap is goed voor de groei, ontwikkeling etc etc.
    Mijn zoontje slaapt sinds kort niet meer elke middag (hij is 2,5) wel stellen wij altijd rusttijd in zodat hij ook de kans krijgt om wel te gaan slapen. Hij bepaalt het dan zelf.

12. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M stopte met ruim anderhalf met slapen smiddags, heel soms lukte het me haar al voorlezen in slaap te krijgen. Was best jammer omdat ik toen zwanger was van T en best behoefte had aan een middagtukkie :D

13. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Nou, ik vind het best pittig hoor!! Gelukkig slaapt ze vandaag wel, daar ben ik blij om. En anders inderdaad wel in bed en maar kijken wat er gebeurd. De oplossing op de bank met een leuke dvd is ook wel wat, dan kan ze wel rusten en ik dus ook heel even. Nu maar zien tot hoe laat ze vandaag slaapt ;)

Share This Page