ontzettende stuwing in de ochtend, slecht voor borsten?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door princesje83, 13 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik heb de laatste week ontzettende stuwing als ik wakker word. Of ik ben door mijn compressen heen gelekt en het hele bed is nat, of ze houden het nog net tegen maar het doet gewoon pijn! Als ik op sta is het eerste wat ik doe de boel eruit kolven, want zoontje slaapt nog en ik moet gaan werken, dus zet het voor manlief klaar in de koelkast. Ik kolf er dan met gemak 320 ml uit, 2 voedingen voor mijn ventje.

Ik sla de nachtvoeding over, die geeft mijn man per (afgekolfd) flesje. Soms geeft hij de late avondvoeding (22.00) en dan pak ik de nachtvoeding. Ik wilde een klein beetje gaan afbouwen, de late avondvoeding vervangen door eerst mijn voorraad bv aan te spreken en dan later eventueel flesvoeding te gaan gebruiken zodat ik lekker op tijd naar bed kan en ff een paar uurtjes slaap achter elkaar kan pakken, maar het lijkt erop dat mijn borsten het er niet mee eens zijn ;) De voorraad staat nog steeds in de vriezer en de nutrilon onaangebroken in de kast. ;)
    Zolang het zo gaat en hij toch nog volledig bv krijgt en ik zo veel kan kolven voor hem vind ik het beter gaan dan wanneer ik fv moet gaan geven, maar ik vraag me af of die enorme stuwing(lees stuwing ala kraamtijd) niet slecht is voor de borsten? KRijg je dan niet meer kans op een borstontsteking?

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    ik heb het 'morgens ook omdat tygo doorslaapt ;)
    Ik kolf 1 borst af (180 ml) en 1 borst drinkt hij leeg.
    nooit gehoord dat t slecht zou zijn.

3. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Ook ik heb hier last van als Kevin de nacht doorslaapt, behalve dathet pijn doet kan het volgens mij geen kwaad

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Als je borsten te vol raken, heb je wel meer kans op borstontsteking en verstopte melkkanaaltjes.
    Dus het is wel iets om goed in de gaten te houden. Als je echt pijnlijke plekken krijgt of koorts, moet je aan de bel trekken bij de HA

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Als je borsten zo vol zijn moet je idd verdacht zijn op verstopt melkkanaaltjes. Mocht je een rode/warme/pijnlijke plek in de borst zien/voelen zorg dan dat die borst goed leeg word en die plek weg gaat. Als je n.m. niets aan een verstopt melkkanaaltje doet heb je kans op een bo. Je hoeft dan pas na de ha als je na 24 uur nog koorts hebt. Zorgen dat de borst goed doorstroomt dus "leeg" word is dan het belangrijkste.
    Verder is het zo dat als je borst zo gestuwd is er een seintje naar de hersenen gaat dat er niet meer zoveel melk hoeft te worden gemaakt. Je productie zal dus naar beneden gaan en zich zo aanpassen.

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    @nemo: wanneer is dat dan ik heb al 2 weken stuwing 's morgens

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Noatje: en je stuwing word helemaal nog niet minder ? En je hebt dan al 2 weken geen nachtvoedingen meer ?

8. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    jep geen nachtvoedingen, misschien 2 dagen minder stuwing gehad... niet dat ik het erg vind hoor... kolf nu een voorraadje ervan ;)

9. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik heb gisteren de laatste voeding om 23.00 gegeven, en mijn mannetje heeft weer heerlijk doorgeslapen tot 07.30. Had wel wat hardere borsten, maar niet keihard! hij heeft ze ook beiden mooi leeggedronken. Dus misschien kan ik mijn lijf beter leren wennen aan de nachtvoeding overslaan. Dan lijkt de stuwing een stuk minder.
    Soms had ik ook de avondvoeding eerder (21.00) en dan sliep hij weleens onverwachts door, en dan zijn het echt pamelaformaatjes als ik wakker word. Vanmorgen was het beter ;) DEnk dat ik dit maar probeer vol te houden, zo lang hij doorslaapt vind ik het best! ;)

10. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    @noatje: Handig he, als je wat meer melk hebt! kan je idd een lekkere voorraad opbouwen! Ik heb nu zo'n 10 volledige voedingen in de vriezer staan, maar hoef er nog steeds niet aan te komen.. Ik lijk steeds wat extra melk te hebben als ik het nodig heb ;)

11. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    @Prinsesje: ik oefen met het flesje die tegenwoordig er niet meer inwil... eerste 9 weken nooit problemen ermee gehad en nu is het steeds krijsen.... vanmorgen 240CC gekolfd... 180 CC in Avent Via beker gaat de vriezer in en 80 CC in flesje gaat de koeling in om dit weekend mee te gaan oefenen... In de vriskist buiten blijft het minstens 6 maanden goed dus voorraad kan geen kwaad hé ;)

12. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    @noatje: Max drie maanden toch? dat heb ik gelezen tenminste.
    die via bekers gebruik ik ook vind ze echt ideaal!

13. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
  14. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    oja ! 3 tot 6 maanden idd! owww.... nog ff doorkolven dan, zo'n vriezer is immers inmens groot en straks heb je een hele vriezer vol! whahaha...

Deel Deze Pagina