Ineens harde buiken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Catmommy, 5 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Tot en met vrijdag ging alles prima, ik deed gewoon mn ding, werk wel wat in aangepaste vorm vanwege mn bekken maar geen problemen.

Zaterdag een drukke dag, eerst in de ochtend druk met het werk, in de middag suprises maken en vanaf 4u sinterklaas gevierd. Op een bank en stoel gezeten die zorgden voor pijn in mijn stuitje (loop al met bekkenklachten bij fysio) en welke kussens ik ook heb geprobeerd, niets werkte.
    Was dus een onrustige avond met veel bukken, bewegen en onrustig zitten.
    Mijn buik begon echt onaangenaam te voelen en was hard.

Die nacht amper een oog dicht gedaan met veel harde buiken.
    Gisteren overdag vrijwel de hele dag rustig aan gedaan op een kleine wandeling naar de supermarkt na.
    Verder op de bank gelegen en gezeten. En hele dag hoofdpijn vanwege het slechte slapen.
    Maar toch vannacht weer een erg onprettig gevoel in mijn onderbuik en iets wat leek op menstruatiepijn. Dat werd later beter en heb ik goed geslapen.

Maar nu draai ik me net om en strek ik me om mn kleren vanuit bed te pakken en gelijk mijn buik weer keihard.

Is dit normaal?
    Hoelang houdt dit aan?

2. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    ik heb sowieso veel last van harde buiken. bij het opstaan uitrekken wakker worden vaak ong 2 a 3 achter elkaar.
    volgens mijn verloskundige heb je gewoon mensen met een gevoelige baarmoeder.
    ik krijg bijvoorbeeld zelf's een harde buik als m'n kleine te hard beweegt binnen.

en als jij je er onprettig over voelt of zorgen maakt kan je natuurlijk altijd even bellen met je verloskundige. daar zijn ze voor :)

3. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik moet morgen naar de verloskundige toe, dus zal het dan zeker eventjes vermelden. Maar heb tot op heden eigenlijk zelden een harde buik gehad, dus het is ineens zo'n omslag.

4. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Poeh ik heb bijna hetzelfde sinds vorige week zondag. Deed dat weekend al onwijs rustig aan ivm pijn in bekken/stuitje op advies fysio. En toch, sinds zondagavond, bij alles wat ik deed harde buiken. Opstaan van de bank, maar ook 's nachts alleen al bij het omdraaien in bed. Of soms zonder dat ik er iets voor deed qua beweging. Kon er niet van slapen.
    Maandag middag voor de zekerheid even de vk gebeld, moest urine na laten kijken op blaasontsteking (was het niet; maar kan wel een oorzaak ervan zijn). Verder kon het volgens haar geen kwaad zolang er geen bloed/vochtverlies bij kwam kijken, ze niet in een bepaalde regelmaat-ritme kwamen en ze niet zo pijnlijk waren dat je niet meer kunt praten tijdens harde buik. En is het vooral vervelend. En moest ik nóg maar even wat rustiger aan doen, lekker paar uur proberen te slapen met een warme kruik en evt paar paracetamolletjes. Om te kijken of mn baarmoeder daar iets van tot rust kwam.
    We zijn nu een week verder en het is iets minder. Zolang ik heel erg oplet met wat ik wel/niet doe. Niet te lang staan, geen zware dingen tillen, veel rust nemen. Verveel me te pletter:(

Zou misschien geen kwaad kunnen om contact op te nemen met je vk. Misschien heeft ze nog tips voor je, wilt ze je toch zien je of raad ze ook aan urine na te laten kijken oid. Sterkte in ieder geval ook met je bekkenklachten!

5. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ik heb bij beide zwangerschappen erg veel harde buiken gehad. Zeker bij de 2e (ben nu 5weken zwanger van nr 3 dus geen harde buiken natuurlijk) het is misschien slim om even je urine te laten controleren bij de huisarts ivm een blaasontsteking want dat voelt veel anders aan tijdens een zwangerschap. Opzich zijn harde buiken niet zo erg maar meld het wel bij de vk en als je er een onprettig gevoel bij krijgt gewoon bellen want daar zijn ze voor!

6. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Ik heb er ook veel, maar ze zakken wel snel af bij rust gelukkig. idd morgen met je vk bespreken! Succes

7. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Vandaag al iets verbetering terwijl ik redelijk mijn ding heb kunnen doen. Maar morgen maar wel even voorleggen.
    Thanks dames!

8. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

wat zei de vk?

9. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Bij mij waren de harde buiken een eerste teken van beginnende zwangerschapsvergiftiging (een zwangerschapshypertensie).
    Zeker als je niet lekker bent en hoofdpijn zou ik even overleggen met de vk.

10. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    VK dacht ook aan zwangerschapsvergiftiging omdat ik ook hoofdpijn gevoelig ben de laatste week en ik zoveel vocht vast houd, maar de bloeddruk was prima.

Wel volgende week een groeiecho want mijn baarmoeder zat erg hoog en was al 31cm, 3 weken terug was dat nog 25cm.

Mijn harde buiken zijn een stuk verminderd, heb een stapje terug gedaan. Dinsdag ook weer controle van de bloeddruk.

11. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik heb/had het veel als mijn buik een groeispurt maakt.
    Als daarna mijn lichaam gewend is aan de nieuwe situatie heb ik ook geen harde buiken meer en kan ik gewoon weer alles doen.

Deel Deze Pagina