Spataders...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jellybean79, 8 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    Hoi allemaal,

Zo weinig ik last had van kwaaltjes en schoonheidsdingetjes, is deze zwangerschap wat anders 🤔. Zo heb ik blijkt het spataders op mijn rechterbeen (scheenbeen; lijkt een grote blauwe plek met blauwe adertjes. Bij mijn lies een echte spatader😣)
    De plek op mijn scheenbeen is niet pijnlijk, wel gevoelig. E voorAl, het ziet eruit alsof ik raakgeschopt ben😏.

Wie heeft hier ervaring mee en, de gouden tip?(ik ga de huisarts sowieso morgen bellen voor een steunkous op advies van de vk)

2. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik er geen last van gehad. Bij de tweede zwangerschap begon het. Op mijn benen en ook down-under.
    Daar had ik toen het meeste last van.
    Bij de derde of vierde zwangerschap heb ik ook steunkousen aan laten meten. Ik heb altijd hele steunkousen genomen. Dus geen twee losse kousen, maar een panty. Die zijn er ook in positie. Omdat je ook in de lies hebt geeft dat meer steun dan wanneer ze op je dijen stoppen.
    Ik heb ze steeds alleen tijdens de zwangerschap ze gedragen en dan tot een maand of twee na de bevalling.
    Helemaal er vanaf kom ik niet meer. Omdat het iedere zwangerschap erger werd.
    Ik heb inmiddels 7 kinderen. De jongste is 13 maanden. Ik kan prima zonder steunkousen en heb er ook geen last van. Maar je zie nog wel wat aders zitten op mijn benen.

Ik weet dat er ook spatadertherapie bestaat. Het wordt vaak ook vergoed door de verzekering. Ikzelf hoorde bij de laatste zwangerschap daarvan. Het klinkt wel goed, maar ik had geen puf om daar aan te beginnen tijdens de zwangerschap.
    Ik moet er ook een eindje voor rijden, want het kan niet zomaar overal.
    Misschien wel iets voor jou?

3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Ik heb t ook ineens gekregen. Inderdaad alsof je flink geschopt bent, hele grote verzamelplek op mn onderbeen. Sindsdien niets meer bijgekregen overigens en ik vind t wel prima, ben toch geen korte broeken/rokken drager door eerder een chronische ontsteking in mn knie gehad te hebben wat de boel ook niet knapper op maakte zeg maar en t doet geen pijn o.i.d.. Maar dat hoeft niks over jou te zeggen. Down under lijkt me wel verschrikkelijk, zeker als je dr last van gaat krijgen en/of nog een bevalling in moet.

4. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.237
    1.891
    113
    Vrouw
    Hier ook enorme spataders.. Vooral binnenkant bovenbeen.
    Pijnlijk en ze jeuken.

Ik heb eerst online een compressiekous gekocht maar deze na een uurtje alweer uitgetrokken. T is een dikke strakke panty en ik werd er priegelig van. Dus steunkousen ook niks voor mij. Daarbij zou ik niet weten hoe ik die dingen aan moet krijgen met die dikke buik :D
    Weet niet welke maat je hebt? Mocht je het willen proberen, mag je hem wel overkopen.

Probeer veel met je benen omhoog te zitten en oefeningen waarbij je je kuiten aanspant zorgen ervoor dat bloed beter terugstroomt. Niet te vaak in bad, warmte maakt t erger.
    Als je pijn hebt, is een icepack lekker om er even op te leggen.

Deel Deze Pagina