Ineens heb je een kind

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door tamtam78, 6 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    Bijzonder!

2. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Hier ook zeker welkom maar een hele omschakeling, ik moest heel erg wennen en al die tijd zat ik in een achtbaan, nu 15 maanden na zijn geboorte voel ik me zo beter, heel erg moeten wennen , zo onverwachts en was bang dat ik er nog niet klaar voor was :p

3. koala28

koala28 Niet meer actief

Hier ook een goede bekende die ik zag op een verjaardag en heel erg dun is. Ze vertelde dat ze al 32 weken zwanger was. :$ was mijn reactie. Kon het echt niet geloven. Ze had echt een miniscuul bultje bij haar buik.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Na zelf meerdere keren zwanger geweest te zijn weet ik het zeker: dit kan heel goed!

5. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Like!

Ik had het bij de eerste ook over het hoofd kunnen zien als ik gewoon ongesteld was geworden! Wat trouwens meestal is als je niet bezig bent en vaak dus aan de pil bent enzo.

Ik had bijna geen buikje, voorliggende placenta, klein kindje, en heel rustig kindje!

Ik heb trouwens ook heel veel kwaaltjes als ik niet zwanger ben!

Momenteel wil ik echt niet zwanger worden, ben ook aan de pil, mAr heb een ijzersmaak, dikke blauwe aderen op mijn borsten en er komt melk uit als ik erop druk, mijn gewicht blijft hangen, terwijl we aan t dieten zijn, tepels lijken groter... Ik heb nog geen testje gedaan, durf niet zo goed, maar zou heel gestressed en verbaasd zijn als hij nu positief zou zijn, aangezien ik strikt ben met de pil en gewoon ongesteld wordt, maar qua kwaaltjes ben ik er weer zeker van dat ik zo een mazzelaar ben die door de pil heen gaat!

Dus het zegt allemaal niets!

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn moeder was trouwens Ook een lat toen ze moest bevallen. Ze heeft 5 kinderen gekregen en bij geen een kind een zwangerschaPsbuik. Eerste zwangerschap heeft ze zelfs verborgen voor haar ouders, vriendinnen en school tot de weeën echt begonnen en het toen verteld omdat ze wel moest ( 17 jaar). Ze had net een broertje van 3 maanden ( 3 maanden te vroeg geboren ) dat nog in het ziekenhuis lag en mijn oma was dus naast de schrik reactie erg bang dat ervan alles mis zou zijn.

Bij haar volgende zwangerschappen is 2x bij aankomst Gevragen voor wie ze kwam. Tja hallo kom bevallen. Nou die gezichten moeten volgens mijn moeder echt boekdelen gesproken hebben.

1x werd ze gecondoleerd. Mijn moeder had net een mk gehad met 16 weken maar vrij snel weer zwanger. Toen ze haar vriendin weer tegen kwam na paar maanden ( mijn moeder ondertussen verteld 5 maanden eerder weer zwanger te zijn) werd ze gecondoleerd met het verlies van alweer een kindje. Moest nog maar 3 maanden :)

Tja mijn mOeder kwam slank het ziekenhuis in en toch echt met baby eruit. Met slank bedoel ik echt slank en max 70 kg met 1.78
    Het is dat ze zwangerschapstest deed ik het te weten en na 7 zwangerschappen en 5 gezonde dochters heb je ook wel de nodige ervaring en zij zegt ook dat het prima zou kunnen. De ene zwangerschap is anders dan de andere en de symthomen kunnen erg varrieren. In de buurt zagen ze pas dat ze zwanger was geweest als er weer met een gevulde kinderwagen werd gelopen terwijl de jongste er al uit had moeten zijn :). Geboorte jaren 82, 85, 87, 89, 90 en tussendoor nog 2 miskramen. Eigenlijk continu zwanger geweest vanaf 85 en niemand die het zag

7. Triskele

Triskele Niet meer actief

ja mij jij voelde wel iets, in de zin van dat je wist dat er iets was.

Ik geloof dat vrouwen die dit overkomt vaak (niet altijd) zo niet in contact staan met hun lijf, niet kennen of ontkennen (zo van als ik net doe alsof het niet is zal het wel niet zo zijn) vaak zie je dat het niet al te bijstere mensen zijn, of hele jonge (slechte kennis erover) ik bedoel als ik hier mensen hoor zeggen dat ze ook hun eisprong voelen terwijl ze aan de pil zijn dan weet ik al dat je niet hebt opgelet tijdens de les of dat je hoognodig aan een nieuwe pil moet :p

Je hebt altijd uitzonderingen maar ik hoor vaak bij die programma's die ik op tv zie a ik heb PCO dus ik kon niet zwanger worden, jawel dat KAN wel alleen veel moeilijker, ook mensen in de overgang denken vaak dat ze niet meer zwanger kunnen worden, maar dat kan wel, als je een beetje "opgeleid" bent weet je dit soort dingen, met opgeleid bedoel ik algemene kennis, kennis van tv dus niet perse hoogopgeleid als in HBO of iets :p

Ik heb last van mijn darmen, voorliggende placenta maar wist al vanaf 4 weken dat ik zwanger was, noem het een oergevoel maar dat wist ik gewoon , ik wist het beide keren zelfs 4 dagen voor NOD, ik ben bij de eerste gewoon licht ongesteld geweest de eerste maanden, en bij de tweede tot 11-12 weken gebloed..maar toch was het anders...

Momenteel vind ik het wat lastiger want ben in de vroege overgang en veel klachten lijken op een zwangerschap, dus mocht er zoiets zijn dan kan ik me iets beter voorstellen dat je het niet weet, ik ben al zo vaak bij mijn dokter geweest , testen gedaan, je word gek van alle symptomen.. maar goed ik krijg altijd flinke buiken dus hoop maar dat ik het daar aan zie en mijn gevoel durf te vertrouwen (maarja das niet handig met al die klachten die bij overgang horen)

8. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel bijzonder.... geloof wel dat ze niks in de gaten had maar kan me er zelf niks bij voorstellen.

9. Babystew

Babystew Niet meer actief

Nou, ik geloof wel dat ze het niet doorhad want het komt vaker voor. Vaak lees je ook dat de buiken opeens hard groeiden zodra ze wisten dat ze zwanger waren (dus later in de zwangerschap pas wisten), misschien toch ook iets psychisch wat meespeelt?! Of een vrouw die bij haar eerste zwangerschap wist dat ze zwanger was en alle klachten had en een enorme buik, toen bij de tweede wist ze het niet en had geen klachten en ook geen buik..

10. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Bij de eerste kwam ik er ook pas met 18 weken achter. Werd gewoon ongesteld, ben 7 kilo afgevallen in het begin. Was wel moe, maar verweet ik aan de fibromyalgie. Ik werd niet meer ongesteld en toen test gedaan die positief was.

En bij de tweede was het dat mijn ongesteldheid uit bleef... Nauwelijks klachten gehad (niet misselijk, niet extreem moe). Ik geloof het dus wel.

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Vriendin van mij kwam met 34 weken erachter dat ze zwanger was. Werd nog gewoon ongesteld en kwam amper aan.
    Met 35 weken bevallen dus die heeft ook de schrik van dr leven gehad :p

12. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Staat dat er?!?

Elke zwangerschap is anders, duh. Maar niet ongesteld, geen gevoel, geen buik, geen andere zwangerschapskwalen..
    Maar heeee dit is mijn mening!
    Denk dat je zoiets zelf mee moet maken, of van dichtbij wil je dit geloven.
    Nu geloof ik er geen fluit van :D

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik denk zelf dat er ook een groot stuk psychies is. Hier ook van dichtbij gezien, tot 6,5maand niet bekend dat ze zwanger was en toen het eenmaal bekend was BAM! airback uitgeklapt ;)

14. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan ga je nu ook uit van een vrouw die standaard ongesteld wordt en geen andere klachten heeft.

Iemand die onregelmatig ongesteld is zal minder snel door hebben als ze er 1 overslaat. Daarnaast als je kijkt naar ziektes waar je klachten van kunt hebben maar misschien nog niet hebt en bijwerkingen van sommige medicijnen dan vind ik het niet gek dat vrouwen met bepaalde symptomen niet direct aan zwangerschap denken.

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ook ik geloof niet dat iemand bevalt zonder te weten dat ze zwanger is. Want dan moet ze wel heeeeeel toevallig alle symptomen van een zwangerschap niet hebben. Ik weet dat sommige vrouwen ongesteld worden, er vrouwen zijn die bijna niet dikker worden en dat er rustige baby's zijn die je bijna niet voelt, of dat de placenta er voor zit ed, maar ik vind het wel altijd zeer bijzonder dat je dit dan allemaal tegelijkertijd hebt. Ik geloof er dus gewoon echt niet in.

En idd een spastische darm zorgt ook voor het schopjesgevoel in je buik, maar een baby schopt toch echt wel wat harder, bij een spastische darm springt je buik niet op en neer, dat kan een baby wel.

16. Ja, maar als je nog nooit zwanger bent geweest en er niet mee bezig bent en niet op een forum zit waar het de hele dag nergens anders over gaat dan herken je zulke dingen toch niet persé?! :$

17. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ben blij dat ik niet de enigste ben haha

18. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Dissociatie?

19. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Bij een spastische darm kan je buik heel wat bewegen hoor ;)

20. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ja dat staat er. want jij gelooft niet dat iemand al die dingen bij elkaar kan hebben. Die personen komen in het nieuws. hoeveel zijn het er ? 1 op een miljoen kans? dat vind ik niet veel. al die andere miljoen zwangeren komen niet in het nieuws zomaar..
    dus ja geloof jij het lekker niet..
    moet jij weten. maar ga niet doen alsof anderen het uit de duim zuigen.

Deel Deze Pagina