Ineens heb je een kind

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door tamtam78, 6 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ik had dit ook niet gelooft hoor totdat.......

Er een dochter van een collega laatst bevallen......
    Ze had pijn in der buik en toen zei de dokter doodleuk dat ze aan het bevallen was.....

Ze was vrij fors, (zeg maar behoorlijk aan de maat) was onregelmatig ongesteld, en was wel wat moeier, maar ze was ook onwijs aan het schommelen in haar gewicht....dus dat buikje viel niemand op.....
    Weet niet hoe het zit met schopjes....

Vond het ook een ongelofelijk verhaal, zeker omdat mijn hele buik heen en weer ging van de schopjes........

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik heb een spastische darm maar bij hevige aanvallen beweegt en trilt mijn buik echt wel en hevig ook. Soms trillen de darmen ook wat lijkt alsof je een baby met de hik ik de buik hebt. Het is dat ik zeker weet dat ik niet zwanger ben want anders zou ik denken dat ik mijn baby voelde. Andersom denk ik dus dat het ook kan.

3. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Nou ben ik met 33 weken bevallen, dus ik weet niet hoe het de laatste weken geweest zou zijn, maar tot die periode voelde ik de baby ook maar nauwelijks. Heel kort op de dag, en maar heel licht, nét genoeg om me geen zorgen te maken maar zeker geen harde schoppen of springen in de buik, totaal niet...

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja ik ook, en ja, dan kan je buik iets bewegen, MAAR dan heb je een heftige aanval!! Dus veel pijn! In mijn geval zoveel pijn dat het zwart voor mijn ogen wordt.

En wanneer je baby schopt, kan het pijn doen, maar dat doet het doorgaans niet echt, althans NIET zoals bij een pijnaanval van een spastische darm.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mijn jongste voelde ik ook bijna niet, dat kan. Wat ik zei in mijn bericht is dat ik niet kan geloven dat je alles heeeeeel toevallig tegelijkertijd hebt, dus:

Gewoon blijven menstrueren
    De baby maar licht voelen
    Toevallig ook geen schopjes/schoppen en uitgezette voeten en draaibewegingen voelen.

En ik weet niet hoe het met andere vrouwen is, maar borsten gaan zeer doen, je voelt je misselijk, en vele, vele andere zwangerschapsklachten. Wil niet zeggen dat iedereen zwangerschapsklachten heeft, natuurlijk, maar je moet toch wel minstens van de bovenste drie, zeker 1 duidelijk symptoom hebben gehad!

Je maakt mij niet wijs dat je als vrouw zijnde nooit wat gemerkt hebt, echt niet!

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

7. Babystew

Babystew Niet meer actief

@mamabri: Dus die moeder vond het leuk om in de wc te bevallen bedoel je?? Denk niet dat ze het dan doorhad he. Anders was ze wel naar het ziekenhuis gegaan.

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Er waren mensen in haar omgeving die vermoedden dat ze zwanger was, maar zij bleef ontkennen, sterker nog: Iedereen hier in dit kleine stadje had het erover dat het leek of zij zwanger was, behalve zijzelf. Totdat ze beviel op het toilet.

Ik heb zelf altijd de indruk bij dit soort verhalen dat de moeder nog geen kind wil en het dus voor zichzelf ontkent en het dus idd echt niet weet of niet wil weten. Maar dat heeft meer met haar psychische instelling te maken dan met het lichamelijke, waardoor ze de lichamelijke signalen wegdrukt.

Mijn verhaal van het meisje wat er met 6 maanden pas achter kwam heeft bijv nooit verteld aan iemand dat ze zwanger was, al wist ze het zelf dus wel. Moeder wist het niet, ik wist het niet, heb haar een dag of 4 voor de bevalling gezien en ze was iets dikker, maar niet zwanger dik, zeg maar. Tijdens de weeen heeft ze zich in de wk verstopt achter een krant, toen ze moest bevallen 's nachts heeft haar vriend haar naar het zh gebracht, daar is ze bevallen en 's morgens hoorde haar moeder pas dat ze oma was geworden. Toen ze zwanger was van haar 2e en later van haar 3e wist ik het, maar wilde ze het weer niet vertellen. Onder druk van mij heeft ze het haar moeder en de rest van haar familie verteld, aangezien ik het anders had gedaan. Zoiets doe je je moeder (waar ze een normale leuke band mee had) niet nog eens aan.

Op basis van deze 2 verhalen die ik in zeer nabije omgeving mee heb gemaakt geloof ik er gewoon niet meer in. Natuurlijk kiest iemand er niet voor om op het toilet te bevallen, maar ze wil geen kind, dus drukt het gewoon allemaal weg. Net zoiets als dat er mensen zijn die een rekening weggooien en denken dat ze dan niets hoeven te betalen zeg maar. Kop in het zand drukken dus.

9. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Zo'n verhaal als wat mamabri verteld is hier in het dorp ook gebeurd.
    Was echt een lopend vuurtje,bevallen zonder te weten dat je zwanger bent?
    Tijd later bevestigde ze dat ze het wel degelijk wist maar haar kop in het zand had gestoken... bang voor reactie van haar ouders...

10. Bri

Bri Niet meer actief

Toch ken ik ook iemand die het écht niet doorhad tot ze bijna op het eind van haar zwangerschap was. Heel normale vrouw, normale intelligentie, normaal leven. Totdat dit totaal overhoop werd gegooid door een zeer onverwachte baby... echt niemand in haar omgeving heeft het doorgehad, ook haar partner en beste vriendinnen niet.
    Lijkt me heel vervelend als zoiets je overkomt, dat de helft van de mensen dan doodleuk zegt dat je het wel verzonnen zult hebben, of dat je erover liegt.

Iedere zwangerschap is anders. Dat ik nou een megabuik kreeg en beurs geschopt werd in mijn ribben wil niet zeggen dat dat bij een ander ook zo is.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een baby kan het, maar niet elke baby doet het.
    Bijwerkingen van de pil kunnen even goed voor pijnlijke borsten zorgen , en als je nog nooit eerder zwanger geweest bent dan weet je niet hoe het voelt.
    Het kan even goed omgekeerd: je zwanger voelen en het niet zijn. Wacht maar tot je in de overgang komt!

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik mag toch zeggen dat IK niet geloof dat iemand totaal geen enkel symptoom heeft? Dat is MIJN mening nl. Dat een aantal het wel wil geloven moet de persoon zelf weten. IK geloof er NIET in, en voor zover ik weet mag ik zelf een mening hebben.

13. Natuurlijk mag je een mening hebben, maar de feiten liggen blijkbaar anders, want er zijn verschillende mensen op het forum die weer mensen kennen die het niet wisten... Liegen al die mensen dan? En waarom zouden ze volgens jou daarover liegen??

En inderdaad: hoeveel vrouwen hier op het forum dichten bepaalde kwaaltjes die ze hebben toe aan een zwangerschap en dat dan blijkt dat ze helemaal niet zwanger waren?! Die zijn dan net zo goed niet zo goed 'in contact' met hun lichaam als vrouwen die het niet merken dat ze zwanger zijn.

Hoe dan ook: het lijkt mij een enorme ellende als je pas na 9 maanden erachter komt dat je zwanger bent. Je hebt je financieel, emotioneel en materieel helemaal niet voor kunnen bereiden. En dan moet je jezelf ook nog gaan lopen verantwoorden aan mensen die niet geloven dat jij het niet wist... :(

14. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Kijk maar eens naar "I didn't know I was pregnant" op TLC. Dan zul je het beter begrijpen. Er zijn gewoon veel vrouwen die weinig tot geen klachten hebben, een onregelmatige cylcus of aan de anticonceptie zitten en waarbij het kindje naar binnen toegroeit of die veel buikvet hebben en het dan niet merken.

Het lijkt mij in mijn geval ook erg onwaarschijnlijk, maar ik geloof het nu wel dat het kan.

15. Triskele

Triskele Niet meer actief

Juist niet die vrouwen zijn vaak extreem dom erover, zo van "we konden niet zwanger worden omdat we PCO hebben of de overgang in zijn gegaan, uuh duh dan KAN je wel zwanger worden hoor maar moeilijker, vaak zijn de klachten er wel maar worden gewoon weggestopt, dus die show laat juist zien hoe onwetend de meeste zijn... in Amerika is er ook echt te weinig voorlichting wat dat betreft, preuts gedoe daar soms..

16. Triskele

Triskele Niet meer actief

ja maar dan nog check ik dat wel, ik heb idd zwangerschaps klachten (overgang) maar doe gewoon elke maand een testje om zeker te weten en houd dat in de gaten..

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

18. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    dat heb ik misschien 1 of 2 keer gezien, er zijn heel veel verschillende verhalen. Bijna allemaal komt het erop neer dat ze weinig symptomen hadden en de symptomen die ze hadden, niet konden plaatsen. Ook vrouwen die al zwanger waren geweest.

19. Islah

Islah Niet meer actief

Hebben die anticonceptie (vooral als het om pillen gaat) voor de baby's in de buik dan niet gezorgd voor schadelijke effecten?

20. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    soms wel, lager geboortegewicht bijv. Net als drankgebruik of roken, omdat ze het niet wisten...

Deel Deze Pagina