Ineens heel onrustig aan de borst.

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Tante29, 9 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Hallo,

Sinds gisteren is mijn dochtertje ineens weer heel onrustig aan de borst. Dit was al een paar weken geleden dat ze dat voor het laatst had.
    Ik word er heel onzeker van en ook onrustig.
    Ze drinkt een kleine vijf minuten en gaat dan maaien met armen en benen. Ze wil wel happen naar de tepel, maar pakt hem niet meer. Als ik haar probeer te laten boeren, wordt ze heel kwaad. Ze boert dan meestal ook niet.
    Als ik haar dan maar aan de andere borst aanleg, drinkt ze daar wel weer, maar ook heel onrustig en kort. Tussen het loslaten van de tepel wil ze op haar knuisjes sabbelen.
    Meestal geef ik het dan op en geef haar een speentje.
    Dan leg ik haar op bed. Ze valt dan redelijk snel in slaap. Maar slaapt nu korter en wil soms binnen 2 uur weer aan de borst.

Ik heb veel voeding en een sterke toeschietreflex. Toch heb ik deze dagen niet het idee dat mijn borsten overvol zijn, het is wel eens erger en dan is ze niet zo onrustig?

Ik hoop dat je me snel kunt helpen, want dit houd ik niet lang vol zo. Ik word er namelijk erg verdrietig en ongerust van. En daardoor erg vermoeid.

Groetjes Tante29

2. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Jeetje wat vervelend.
    Jammer dat ze niet kunnen vertellen waar ze "last" van hebben, dat zou een stuk makkelijker zijn.

Waar ik aan zit te denken is dat ze wel bij je aan de borst wil, maar dat ze de melkstroom te veel vindt. Of dat ze wel wil zuigen, maar geen melk wil.
    Het kan zijn dat ze zuigbehoefte heeft, maar dat ze de melk niet zo op prijs stelt.

Herken je hier iets van?

3. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Sinds een paar dagen weten we dat Sam reflux heeft, waarschijnlijk krijgt ze daar al last van tijdens het drinken.
    Ik probeer nu meer rechtop te voeden en na het voeden haar nog tien minuten/een kwartier rechtop te houden. Ook hebben we sinds vandaag een lichte dosering domperidon voor zuigelingen voor haar gekregen. Hopelijk helpt dit snel.
    Het is drinkgedrag is nu heel wisselend, om 12 uur krijste ze al na 5 minuten en wilde ze niet meer drinken. Om half 2 kwam ze toen weer en toen dronk ze eerst mijn ene borst leeg en daarna nog een tijd van de andere borst.

Bedankt voor je reactie!

4. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    hoe is het nu met Sam?

Deel Deze Pagina