kolven tijdens onregelmatige diensten

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door sniffy, 7 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    hallo,

Over 5 weken moet ik weer gaan werken.

Ik ga straks 2 nachten per week werken. Ik wil graag borstvoeding blijven geven en dus wil ik het gaan afkolven.

Ik moet dus 2 x per week 's nachts gaan kolven i.p.v. overdag.

Nou is mijn vraag; raakt mijn lichaam daar niet van in de war?
    Want met een beetje gelukt slaapt mijn dochter straks door en dan geef ik 's nachts geen voeding meer.

Alvast bedankt!

Leonie

2. Kirsten

Kirsten Actief lid

30 mrt 2009
    234
    0
    0
    Hoi hoi,

verwarrend he : )

Op het moment dat zij 's nachts nog bij drinkt kun jij de nachten op je werk ook kolven. Drinkt ze de nachten niet meer hoef je dat niet meer te doen, maar kun je mss ergens op de dag een extra voeding creeren die je voortaan kolft, biojvoorbeeld vlak voor je gaat slapen. Extra kolven zorgt er voor dat je lijf meer melk aanmaakt, je hoeft dus niet bang te zijn dat je melk moet sparen voor haar voor een volgende voeding mocht je tussen 2 voedingen in kolven. Hoe leger je borsten, hoe sneller er weer melk wordt gemaakt.

groetjes
    Kirsten

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ok, maar als ik dan overdag slaap is het dan verstandig om 1 of 2 keer mijn wekker te zetten om te kolven?
    Ik kan haar bijvoorbeeld voor dat ze naar de oppas gaat zelf voeden en dan na 4 uur kolven en als ik weer wakker word.

4. Kirsten

Kirsten Actief lid

30 mrt 2009
    234
    0
    0
    klinkt goed : )

5. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1