Hallo! Mijn dochter is inmiddels 5 maanden oud. Omdat zij 5 weken te vroeg is egboren, en 3,5 week in het ziekenhuis heeft gelegen, is mijn borstvoedingsloopbaan begonnen met kolven. Dit ging van begin af aan supergoed. Ook toen ze thuis was hebben we haar nog 1 keer in de week een flesje gegeven om dat niet te ontwennen. Ik heb dus altijd 1x in de week gekolfd. Inmiddels is vorige week mijn eerste werkdag aangebroken, waarop mij verteld werd dat ze me niet terug wilden hebben in mijn oude funktie. Stress dus! Met als resultaat dat mijn kolfopbrengst de afgelopen week vrijwel nihil is (met hangen en wurgen hooguit 40cc op een hele dag). Op deze manier ben ik dus zo door mijn voorraad heen! Ik heb al heel wat trucjes uit de kast getrokken (foto's, warmte, massage, haar geur etc) en daarnet de oxytocine spray gebruikt. Echter niks helpt! Terwijl ik niet eens het gevoel heb dat ik hier nu heel gespannen zit, maar goed. Heb jij nog tips? Had de borstvoeding zo graag tot 6 maanden of nog langer volgehouden, maar dit schiet niet op natuurlijk! Bedankt! Brenda
Hoi Brenda, wat een vervelend bericht joh op je eerste werkdag : ( Soms raak je een een cirkel: de melk lijkt op, je kolft weinig, daardoor ligt de focus op het niet lukken en lukt het helem
Hoi Kirsten, Volgens mij is er iets niet helemaal goed gegaan met je reaktie! Ik heb nu ook de indruk dat mijn productie aan het teruglopen is. Ze heeft vandaag maar weinig geplast. Ga haar morgen thuis houden, zodat ik haar de komende 3 dagen veel aan kan leggen. Daarnaast afgesproken op KDV dat ik volgende week haar zoveel mogelijk live kom voeden. En dan probeer ik volgend weekend wel weer eens te kolven. Op die manier moet ik de 6 maanden wel kunnen halen, en lukt het dan nog niet, dan moeten we maar over gaan stappen naar KV. In ieder geval overdag, dan probeer ik de ochtend, vroege en late avondvoeding wel nog te geven. Dat moet toch ook haalbaar zijn, toch? Dank voor je tijd en moeite! Groetjes, Brenda
Hoi Brenda, Kirsten heeft wel eens problemen met haar computer, zie hier het resultaat. Meestal heeft ze het wel door, nu helaas niet. Ik maak het even "af". Wat naar allemaal zeg. Je oplossing lijkt voorlopig goed, alhoewel je natuurlijk liever gewoon goed kolft. De kans is groot dat als je haar een paar dagen vaak aan de borst hebt gehad en de rust een beetje terug is dat je wel weer kunt kolven. Heeft de neusspray helemaal niets gedaan? Blijf positief, gek genoeg helpt dat vaak heel veel. Als je zin hebt/er aan denkt zou ik het wel leuk vinden om te horen of het gewerkt heeft. Groeten Rieneke p.s. zo lang je aan blijft leggen blijft er melk komen. Je kunt dus i.d.d. 'sochtends en b.v. 'savonds zoiezo bv blijven geven.