Ons mannetje is 4 maanden oud. Heeft de afgelopen 2 week ontzettend last gehad van zn tandjes. Hij heeft nu 2 doorkomende hoektandjes.. Dat doet zeer natuurlijk. Toen wou hij ook niet slapen behalve bij mij tegen mij aan. Dat hebben we een week gedaan ik heb hem wel telkens terug gelegd maar na 10 minuten werd hij dan wakker. Nu heeft hij weer 2 nachten op zn eigen bed geslapen maar ik heb hem wel ingebakerd.. Dit had ik nog nooit gedaan ondanks dat hij altijd al heel onrustig is. Maar nu is het gewoon extreem hij word wakker op het moment dat ik hem neerleg hoe voorzichtig ook en dan begint hij te maaien en te doen daardoor word hij dus wakker. Ingebakerd doet hij dit niet en slaapt hij gewoon 6 uur achter elkaar door. Maar ja hij is 4 maanden kan al rollen inbakeren is dan wel gevaarlijk.. En hij heeft 4 maanden geslapen zonder die doek. Wat is nu wijsheid.
jeetje nu al hoektandjes?? heeft hij dan al 10 tanden straks? en ik dacht dat mijn dochter snel was met haar 2 tanden hahaha. ik zou nu niet gaan bakeren het is lastig maar hij moet er even door heen als straks die tanden door zijn heb je kant dat hij nog steeds gebakerd wil worden terwijl hij al kan draaien. mij lijkt dat echt niet verstandig
Ik zou hem absoluut niet inbakeren. geef je hem iets tegen pijn van tandjes doorkomen?? je hebt bijv. chamodent en nog een ander goedje wat pijnstillend werkt. en desnoods als hij veel last heeft, een PCM.
Nee, ik zou ook niet beginnen met inbakenen. Afleren is op deze leeftijd een enorm gedoe (vond ik...)! Hmm maar ja..wat dan. Ik weet wel dat mijn zoontje een paar weken geleden het ook opeens heel erg moeilijk vond om alleen te slapen. Elke keer naar bed brengen was een drama en het koste me zeker 1 uur voordat hij (zelfstandig) in zijn bedje in slaap viel. Ook veel wakker worden... Bij hem kwamen toen ook 2 tandjes door. Die zijn nu helemaal door en de onrust is verdwenen. Je zoontje wordt wakker doordat je hem slapend neerlegt. Toch zelfstandig proberen in te laten slapen denk ik, ookal ben je er 2 uur mee bezig... Ik legde hem wakker in bedje en ging dan steeds na 5 minuten troosten. Even rondlopen en zodra hij weer rustig was weer terugleggen. Koste wel wat tijd, maar als hij dan eenmaal sliep, sliep hij ook de hele nacht door. Hoop voor je dat deze periode snel weer over is! Je zou hem ook een paracetamolzetpil kunnen geven tegen de pijn...mss dat dat ook wat helpt?
een slaapzak aangeven met lange mouwen en een eenpersoonhoes (of laken) pakken als laken ( ipv de babylakentjes) die kan je verder instoppen onder de matras zodat het wat steviger vastzit zeg maar opzij. met omrollen wordt inbakeren echt te gevaarlijk. je kan hem ook nog met een slaapzak aan op het buikje leggen dan liggen ze vaak ook veel rustiger en maaien veel minder.
Zou het ook helpen dat als je hem neerlegt dat je dan nog even de armpjes vast houdt tot hij weer wat dieper/rustiger slaapt?