Ons kindje is 3 maanden en krijgt 5x200/6. We geven hem een combinatie van Nutrilon omneo comfort (tegen krampjes) en Nutrilon Forte (voor hongerige baby's). Daarbij doen we 4 schepjes Nutriton (johannesbroodpitmeel). Nu valt het ons op dat de combinatie met de Forte een stuk dunnere melk geeft dan toen we nog alleen de Omneo Comfort gaven. Het gevolg hiervan is, dat ons ventje zijn fles al binnen 10 minuten leeg heeft! Veel te snel dus!! We gebruiken een 123 speen, op standje 1. Iemand tips?
De kleinste speen. Hier ook een snelle drinker, zelfs met friso comfort Ik heb altijd speen 1 of 2 voor haar
Hier ook een die altijd snel is met flessen. Ik gebruik nog steeds een 0 maanden speen van avent en geef de fles heel rechtop, zo moet hij er iets langer voor werken. Ik vind 4 schepjes nutriton trouwens wel veel hoor!..
Hoe maak je de nutriton klaar? Veel mensen doen het gewoon door de voeding. 4 schepjes is best veel. Als je 1,5 schepje in een beetje water doet wat net van de kook is en het even laat staan ( wel roeren) wordt het dikker en heeft het meer effect.