6 maanden na bevalling ondanks anticonceptie weer zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bloempje6, 24 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    hoi hoi
    ik ben 6 maanden geleden bevallen van een prachtige dochter. Ik geef nog steeds borstvoeding en ben al 1x ongesteld geweest. Echter is dit alweer 41 dagen terug en heb ik alweer anderhalve week lang last menstruatiepijntjes, maagzuur, gevoelige tepels en een productiedip. We willen voorlopig geen 2e.. we willen het wel maar voorlopig liever niet. Daarom gebruiken we anticonceptie. Ik wil geen spiraal en ook geen pil vanwege de hormonen. Liever ook geen koperspiraal.. wil gewoon even niets daar hebben zitten zegmaar. We zijn heel secuur op het gebruik.. maar toch ben ik 'bang' dat ik zwanger ben.. meerdere vrouwen die dit hebben mee gemaakt?? In de middag ga ik denk een test halen..

2. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Hier! Zie banner :)
    maar nu moet ik er eerlijk bij zeggen dat bij ons het gescheurd was en wij allbei zoiets hadden van " hoe groot is de kans en het zal wel loslopen" .

3. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    Serieus? Ja wij zijn vrij zorgvuldig geweest en ook niet het idee gehad dat het gescheurd was. Bij mn zwangerschap duurde het namelijk 2 jaar voordat ik zwanger raakte dus het lijkt me ook sterk hoor, maar las ook weer ergens dat het kan zijn dat er een mini gaatje in heeft gezeten. Nouuuu dan nog lijkt het me sterk. Het zal ook wel niet hoor, maar heb al zolang menstruatiepijn en een onwijze dip in mn borstvoeding en maagzuur, zere tepels.. maar kan net zo goed nog ontregeld zijn vanwege de borstvoeding en dat het gewoon weer goed op gang moet komen. Ik ga sowieso wel even testen denk ik. Kan nooit kwaad.. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Zijn jullie er wel blij mee :D?

4. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kan heel goed zie ook mijn banner. Er zit een 2% "foutmarge". Wij hebben ook niets gezien van een gaatje of een scheur dus we hadden het helemaal niet verwacht. Het was ook echt nog helemaal niet onze planning. Het heeft ook wel een tijdje geduurd voordat we er echt blij mee waren. Zeker toen het er ook nog twee bleken te zijn. Maar nu zijn we er wel blij mee en kunnen we niet wachten om deze twee te zien en te kunnen knuffelen.

5. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    wow en dan nog 2 ook! jeetje .. een dubbele schok denk? gelukkig zijn jullie er blij mee! zal vast niet zwanger zijn hoor! ga gewoon even testen voor de zekerheid.. kan het me niet voorstellen namelijk

6. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ook een "gekke" cyclus tijdens het geven van de borstvoeding en vaak wel t gevoel dat ik ongesteld moest worden. Er staat mij iets van mij dat er sowieso met 6 mnd een dip in je BV zit, dacht omdat je kindje dan andere dingen vraagt en vaak zelf al hapjes eet, maar weet t niet zeker.

7. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Ook hier zwanger ondanks anticonceptie. We hebben het ding niet gecontroleerd ofzo, maar als ie echt gescheurd was hadden we het wel gemerkt. Het was nogal een shock want we hadden eigenlijk net besloten het bij 2 te houden. Zou na deze menstruatie een spiraal laten plaatsen. Nog pril zwanger hoor, dus het kan nog alle kanten op, evengoed klopt er geen hartje bij de eerste echo. Maar nu hoop ik toch wel heel erg dat alles goed mag gaan, ook al was het niet gepland. Zwaar lijkt het me ook wel met dan 3 onder de 3 jaar, maar ook gezellig ☺️.
    Nouja eerst de komende weken afwachten. Jij hebt nog geen test gedaan begrijp ik? Enige manier om erachter te komen.

8. Snoep

Snoep Niet meer actief

Een dip in de bv kan ook heel goed komen doordat je menstruatie weer op gang is gekomen!
    Doe anders een zs test dan weet je het zeker

9. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    ik geef amper hapjes nog erbij omdat ze erge last heeft met haar ontlasting.. en leg haar heel veel aan.. vorige x dat ik menstrueerde had ik geen dip.. maar misschien nu wel hoor.. alles is anders natuurlijk als je bv geeft enz.. ik ga zo testen

10. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    getest maar niet zwanger! wel opgelucht hoor.. word alleen gek van de menstruatiepijn al anderhalf a 2 weken..

11. Moshi

Moshi Actief lid

21 okt 2015
    279
    4
    18
    NULL
    NULL
  12. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Je menstruatie kan in het begin erg schommelen hier had ik altijd een paar dagen gevoelige tepels met bv geven en dan kwam na een paar dagen mn menstruatie

13. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Misschien heb je je eisprong gehad? Ik heb daarna ook vaak krampen en steken en gevoelige borsten en uiteindelijk na 2 weken breekt mijn menstruatie door.

14. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    ik wacht nu maar op mn menstruatie! komt wanneer het komt

Deel Deze Pagina