Hallo meiden, Ik heb sinds kort zo'n last van brandende tepels. Af en toe komt er ook wel wat melk uit. (volgens manlief smaakt het lekker romig hahaha. sorry hoor) Nu hoort dit volgens mij gewoon bij de zwangerschap, maar zijn er vrouwen die een trucje hebben om dat branden wat te verlichten? Ik heb 's avonds echt de neiging om in mijn blote borsten beneden te zitten En dat is ook niet zo'n succes. groet,
Je borsten maken zich klaar voor een belangrijke taak. De een voelt er haast niets van, de ander juist heel veel. Zelf heb ik er ook nogal last van, m'n man mag er nog niet naar wijzen! Zit me opeens af te vragen: Ben niet deskundig hoor, maar zou het niet stimulerend werken als je man er nu al aanzit? Misschien wordt het dan nog erger? Maar misschien is dat wel totaal onzin hoor, dus denk alsjeblieft niet dat ik er verstand van heb... zou ook zielig voor je man zijn als dat zo was, hihihi. Misschien even aan je verloskundige vragen? Veel succes ermee!
Ik heb het rond de 25 weken ook even gehad, dat branderige gevoel. Ging gelukkig snel weer over. Heb geen (merkbare) melk gehad trouwens, maar wel wat kloofjes en ik denk wat opgedroogde druppels ofzo. Mijn vriend is helemaal zielig, die mag al zo'n 5 maanden nauwelijks meer aan mijn borsten komen, krijg er de kriebels van
Heb ik ook gekregen vanaf een week of 20. Het voelde bij mij echt alsof ze er met een naald in zaten te steken. Wat bij mij goed helpt is om kamilosan zalf erop te doen. Op de tepel en het tepelhof. Doe het niet iedere dag. Alleen als ik merk dat de gevoeligheid weer terugkomt. Mag je ook gewoon tijdens borstvoeding gebruiken en is niet schadelijk ofzo. Het helpt de huid herstellen. Was een tip van mijn gyn. Ik gebruik het niet iedere dag. Om ook m'n eigen huid de kans te geven om te herstellen. Een vriendin van me die al bevallen is zei trouwens dat het ook goed helpt om de melk die uit je tepel komt te verdelen over de tepel. De natuurlijke bescherming. (melk is een beetje vettig) Succes in ieder geval.
Ik heb geen branderig gevoel, maar bij mij jeuken ze zo erg. Erge jeuk, en als je dan wrijft doet het ontiegelijk zeer.