Hallo hier ben ik weer, Mijn meisjes zijn nu 4,5 maand. Sinds zondag zijn we begonnen met een paar hapjes groente. Ons schema ziet er nu zo uit: 8.30 uur fles 190 cc 12.00 uur 190 cc 15.30 uur 190 cc 19.00 uur 190 cc Ongeveer een half uurtje na dit fles 4 hapjes groente 22.30 uur 190 cc Mijn ene meisje laat regelmatig wel wat melk staan. En ik moet ze beide echt uit een hele diepe slaap wekken voor de laatste voeding. De volgende stap is dan een paar hapjes fruit als de groente goed gaat toch? Het probleem is alleen dat ik 2 slaapkopjes heb. Ze zijn ongeveer 1.5 a 2 uur wakker en dan gaan ze weer naar bed. Hoe ga ik dan uiteindelijk een fruithapje introduceren? Want ik geloof dat veel baby's nu al tussen sommige voedingen wakker blijven maar bij mijn meiden lukt dat nog niet. En als de groente en fruit goed gaat dan wil ik zo rond de 5 a 6 maanden over naar 4 voedingen. Moet ik de fles van 22.30 uur dan in 1 keer laten vallen of eerst minder melk aan gaan bieden en langzaam afbouwen? En moet ik dan ook gelijk gaan beginnen met opvolgmelk? Dankjewel alvast Groetjes
Beste Niekepiek, Wanneer je begint met groentehapjes kan je die het beste geven ongeveer 1,5 uur na de fles. In je schema kan je die dan het beste plaatsen rond 5 uur. Het volgende hapje dat je kan uitpoberen is fruit. Dit kan je in de loop van de ochtend proberen te geven zo rond 10 uur. Wanneer je kindjes 6 maanden worden kan je naar 4 flessen toegaan. Meestal valt er dan overdag een fles of (door het geven van bijvoeding) De fles van 22:30 kan je het beste er nog even inhouden i.v.m. het doorslapen. Bij 6 maanden ga je gewoonlijk ook over op opvolgmelk. Tegen die tijd heb je vast een afspraak met het consultatie bureau en kan je het één en ander ook met hen bespreken. Groet, Saskia